موضوعات داغ

ممنوعیت عجیب خودروهای سیاه رنگ در ترکمنستان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باتوجه به تعداد نسبتا بالای قوانین عجیب و غریب در سراسر جهان، ممنوعیت فروش ماشین‌های سیاه در کشور ترکمنستان می‌تواند جزو عجیب‌ترین قوانین جهان باشد که در لیست 10 گانه برترین‌ها قرار گیرد، اما مقامات ترکمنستان تنها به ممنوعیت فروش خودروهای سیاه بسنده نکرده و اخیرا اعلام کرده است که تمامی دارندگان خودروهای مشکی رنگ در این کشور، باید رنگ ماشین خود را عوض کند!.
برای اولین بار در سال 2015 میلادی بود که قانون ممنوعیت فروش اتومبیل‌های مشکی رنگ اعمال شد و در ابتدا تنها برای خودروهای وارداتی بود، اما در حال حاضر رئیس جمهور کشور ترکمنستان، یعنی "قربان‌قلی بردی‌محمدف" اعلام کرده است که حتی حضور ماشین‌های مشکی رنگ در "عشق آباد" پایتخت این کشور هم ممنوع خواهد بود.

ممنوعیت فروش ماشین های سیاه در ترکمنستان

ممنوعیت فروش ماشین های سیاه در ترکمنستان

بدترین اتفاق برای صاحبان ماشین‌های مشکی رنگ پس از اعلام این تغییرات از سوی رئیس جمهور ترکمنستان، گم شدن وسایل نقلیه آنان خواهد بود، چرا که بسیاری از اتومبیل‌های مشکی رنگ که در خیابان‌های عشق آباد پارک شده‌اند، به دستور پلیس این شهر توقیف شده و به پارکینگ‌های پلیس منتقل شده‌اند.
صاحبان اتومبیل‌های مشکی رنگ به منظور پس گرفتن اتومبیل خود، باید یک سند جدید دریافت کنند تا وسیله نقلیه خود را به یک رنگ دیگر تغییر دهند که در صورت انتخاب رنگ سفید، می‌توانند امتیازهای بیشتری از سوی دولت دریافت کنند، زیرا گفته می‌شود که رنگ مورد علاقه رئیس جمهور ترکمنستان خواهد بود.
در همین حال، خبرهایی به گوش می‌رسد که هزینه خدمات نقاشی اتومبیل 2 برابر شده است و حتی در برخی مراکز، از 500 تا 1000 دلار افزایش پیدا کرده است. اگرچه جالب است بدانید که از سال 2014 میلادی، استفاده از برچسب‌های نورگیر شیشه نیز در کشور ترکمنستان ممنوع اعلام شده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/24
احتمالاً با این افکار بسته و عقده ایش یه نسبتی با کیم جون اون داره.
میخواد هیچکس مثله سران رفتار نکنه و یه قانون طبقاتی کاست داشته باشند.
1396/10/24
ترکمنستان هم از ما جلو افتاده .خاک تو سرمون که یه زمانی تو قله خاورمیانه بودیم حالا تو دره افتادیم.لا اقل به قانونی که تصویب میکنن عمل میکنن.در ضمن بر اساس قانون ترکمنستان تعرفه گمرکشون خیلی کمه و همچنین مردم حق سوار شدن ماشین ۲۰۱۴ به پایین رو تو پایتختشون ندارن.عشق آباد به عنوان شهر سفید در گینس ثبت شد به همین خاطر نمیخوان ماشین سیاه منظره شهر رو خراب کنه .همشون بهترین ماشین هارو سوار میشن در ضمن مردمشون پول برق و گاز و آب نمیدن.من خودم ترکمنم الکی نمیگم چند تا از فامیلامون اونجا زندگی میکنن
1396/10/25
کاش یه شهاب‌سنگ میومد میخورد شرق آسیا کلا این یه تیکه رو از روی زمین محو میکرد هم مردمش راحت میشدن هم بقیه دنیا
1396/10/25
منظورم غرب نبود نه شرق
1396/10/25
منظورم غرب نبود نه شرق