موضوعات داغ

بدرود رانندگی آمریکایی؛ حذف پدال و فرمان در خودروهای آینده جنرال موتورز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که در جریان هستید، شرکت‌های بزرگ خودروسازی در حال توسعه و انجام تحقیقات لازم بر روی اتومبیل‌های خودران هستند و در این زمینه شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده است که تا سال 2021 میلادی یک سیستم رانندگی خودکار برای محصولات خود آماده می‌کند، کمپانی خودروسازی بی.ام.و به راه اندازی وسایل نقلیه iNext فکر می‌کند و همچنین کمپانی خودروسازی جنرال موتورز در تلاش است تا سال 2019 میلادی یک وسیله نقلیه بدون راننده با اهداف تجاری معرفی کند، اما برنامه ریزی جنرال موتورز تنها بر روی وسایل نقلیه تجاری نخواهد بود، زیرا این کمپانی خودروساز آمریکایی با انتشار یک تصویر در رسانه‌ها، ایده خود را برای طراحی و ساخت ماشین‌های خودران آینده نشان داده است.
در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی پروژه‌های خود را بر روی وسایل نقلیه استاندارد دنبال می‌کنند که همچنان غربیلک فرمان و پدال گاز داخل آنان کاربرد دارد، اما باتوجه به تصویری که اخیرا از سوی کمپانی جنرال موتورز منتشر شده است، می‌توان دید که حتی در شرایط بحرانی و خطای سیستم هم کاری از دست راننده برنخواهد آمد، زیرا نه پدال گاز و ترمزی وجود دارد تا بتوان اتومبیل را متوقف کرد و نه غربیلک فرمانی که راننده بتواند روی آن حساب باز کرده و در مواقع ضروری از آن استفاده کند.
در رابطه با این تصویر کمپانی خودروسازی جنرال موتورز صحبت خاصی نکرده است، اما کاملا واضح است که ما یک کابین اصلاح شده از خودروی شورلت بولت الکتریکی را شاهد هستیم که پدال‌ها و غربیلک فرمان آن برداشته شده و بجای آن یک داشبورد متقارن طراحی شده است.
در ادامه کمپانی خودروسازی جنرال موتورز تایید کرده است که این وسیله نقلیه آماده تولید خواهد بود و از وزارت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا به طور رسمی درخواست کرده است تا اجازه آزمایش آن را در مسیرهای عمومی برای سال آینده صادر کند!

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/25
جالب بود.

منتها به نکته جالبی اشاره کردین، اگر خطایی پیش بیاد از دست سرنشینان(راننده ای دیگه در کار نخواهد بود) هیچ کاری بر نمیاد و فقط باید دعا کنن ! :-)

سایپا هم میخواد یه ماشین خودران روی پلتفرم فرغون طراحی کنه که با اولین استارت منفجر شه و شما رو بیش از پراید به خدا نزدیک کنه :-)
1396/10/25
اگه این تکنولوژی به ایران برسه که بعیده، عمرا سوار این ماشین ها بشم ! رانندگی اصلا یعنی لذت گرفتن اون فرمون و شنیدن صدای غرش موتور از اگزوز ! با این سوسول بازی ها دیگه اصلا رانندگی معنی ای نداره !
1396/10/25
حاجی چرت نگو.... برای همینه که هنوز باید پراید و سمند سوار شی
1396/10/25
باید زمان بگذره تا معلوم بشه.
یادمه سالهای نه چندان دور ، می گفتن لذت رانندگی به تعویض دنده ی دستی و امکان تعیین دور موتور و گاز دادن و جابجا کردن اهرم دنده ست. در حالیکه می بینیم راحتی و آسایش و لذتی که گیربکس اتوماتیک داره ، یه چیز دیگه ست. و ماشینهای کوچیک و بزرگ ، مجهز به اون هستند و استقبال از دنده ی دستی کمتر شده.