موضوعات داغ

اولین اطلاعات از سوپراسپرت هیبریدی تویوتا؛ رقیبی برای مرسدس Project one

عکس مطلب اول
ماه گذشته تویوتا تیزری از یک خودروی اسپرت جدید مفهومی به نام GR سوپر اسپرت منتشر کرد و اینطور حدس زدیم که این خودرو احتمالا نمونه آزمایش اولیه یک خودروی مسابقه ای لمنز برای تردد در خیابان است. این خودروی مفهومی به تازگی در نمایشگاه خودروی توکیو Auto Salon سال 2018 به نمایش گذاشته شد و به نظر می رسد برآورد ما صحیح بوده است.
این خودرو به عنوان نسل آینده خودروهای سوپر اسپرت، توسط تویوتا Gazoo Racing طراحی و ساخته شد که بخش خودروهای اسپرت و مسابقه ای تویوتا است. بر اساس گفته های آقای شیگکی تومویاما رئیس بخش Gazoo Racing به جای انتخاب یک خودروی تولید انبوه فعلی و تبدیل آن به یک خودروی اسپرت، بخش Gazoo Racing تویوتا تجربیاتی که از شرکت در مسابقات لمنز و رقابت قهرمانی استقامت در جهان آموخته بود را در یک خودروی بدون نقصی که کاملا از نو طراحی شده است به کار گرفت. نتیجه این کار یک خودروی کوپه با ظاهر شبیه خودروهای مسابقه ای لمنز است که از یک سیستم هایبرید که موتور بنزینی آن V6 توئین توربو با حجم 2.4 لیتر است نیرو می گیرد که بر اساس پیشرانه هایبرید TS050 تویوتا ساخته شده است. به گفته تویوتا اکثر قطعات این سیستم با TS050 یکسان است و قدرت ترکیبی آن 986 اسب بخار است.

سوپراسپرت آینده تویوتا

سوپراسپرت آینده تویوتا

آقای تومویاما در یک اطلاعیه چنین گفت:
« گرچه مدتی طول می کشد تا فرصت نشستن پشت فرمان این خودرو را پیدا کنید، امیدوارم که با خودروی مفهومی GR Super Sport هدفی که با نسل آینده خودروهای اسپرت تویوتا به آن دست خواهیم یافت را تجربه کنید. »
امیدواریم تا زمان عرضه این خودرو زیاد منتظر نمانیم زیرا رویارویی یک ابرخودرو که براساس خودروهای مسابقه ای ساخته شده با خودروهایی مانند مرسدس AMG Project One و آستون مارتین Valkyrie یک تست مقایسه ای بسیار هیجان انگیز را رقم خواهد زد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد