موضوعات داغ

بهترین خودروهای سبز سال 2018

عکس مطلب اول
اهمیت مصرف سوخت و آلایندگی روز به روز برای خریداران خودرو بیشتر می شود. در این مقاله فهرست خودروهایی که نسبت به دیگر خودروها با محیط زیست مهربان تر هستند را ذکر می کنیم، خودروهایی که اقتصادی، با مصرف سوخت پایین و از همه مهمتر خروجی دی اکسید کربن پایین هستند.
مزیت این خودروها برای مصرف کنندگان کاملا واضح است. هزینه های این خودروها اغلب بسیار پایین است، به لطف مصرف سوخت پایینی که دارند مالکین آنها مدت زمان کمتری را در ایستگاه های سوخت گیری سپری می کنند و آلاینده های پایین آنها به معنای کاهش یا در بعضی موارد حذف کامل مالیات جاده ای است. طرفداران حفظ محیط زیست نیز از اینکه این خودروهای سبز ضرر کمتری برای محیط زیست داشته و دی اکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن کمتری تولید می کنند خشنود هستند، البته هنگامی که مشکل آلودگی ایجاد شده در فرآیند تولید برق برای این خودروها به پایان برسد.
اگر قصد خرید یک خودروی سبز را دارید چند راه پیش روی شماست. اگر ترجیح می دهید پایبند سنت بوده و یک خودروی بنزینی یا دیزلی بخرید، خودروسازان پیوسته در حال ایجاد نوآوری و ابتکار در این خودروها هستند.
بعضی از خودروهای بنزینی در تستهای رسمی مصرف سوختی کمتر از 4.0 لیتر در 100 کیلومتر ثبت کرده اند و برخی خودروهای دیزلی مصرف سوختی کمتر از 3.0 لیتر در 100 کیلومتر دارند و به همان نسبت آلاینده های مضر بسیار پایینی نیز تولید می کنند.
البته می توانید مسیر فناوری پیشرفته را انتخاب کرده و یک خودروی هایبرید یا حتی یک خودروی کاملا برقی را امتحان کنید. اما فارغ از اینکه چه خودرویی انتخاب می کنید مطمئنا با انواع گسترده ای از خودروها (از خودروهای کوچک گرفته تا SUVهای بزرگ) مواجه خواهید شد و علاوه بر این تقریبا برای هر بودجه ای یک گزینه یافت می شود.
بعضی از شرکت های خودروسازی عمدتا روی یک نوع پیشرانه تمرکز کرده اند مانند تویوتا که به خاطر فناوری هایبرید شهرت دارد یا شهرت نیسان به خاطر مدل تمام برقی لیف. اما هر کاری که آنها انجام می دهند همیشه یک هدف یکسان را دنبال می کنند:
تولید خودروهایی با راندمان بالا و مصرف سوخت پایین و در عین حال جذاب برای خریداران.

انتخاب بهترین خودروی سبز

در انتخاب بهترین خودروی سبز عوامل متعددی دخیل هستند. باید میزان هزینه ای که می خواهید صرف خرید خودرو کنید و نوع رانندگی خود را مشخص کنید. خودروی تمام برقی برای سفرهای طولانی گزینه مناسبی نخواهد بود زیرا شارژ مجدد آنها بسیار زمانبر بوده و شارژ کردن آنها در ایستگاه های شارژ عذاب آور است.
ولی اگر از خودروی خود برای سفرهای درون شهری استفاده می کنید خودروی برقی یک گزینه عالی است زیرا می توانید خودروی خود را یکبار در خانه و بار دیگر در محل کار شارژ کنید. هدف از فناوری هایبرید تلفیق بهترین جنبه های یک خودروی برقی و یک خودروی معمولی است ولی در هر دو قسمت ضعف هایی دارد.
در ادامه فهرست خودروهای سبز برتر را ذکر می کنیم. توجه داشته باشید که این خودروها لزوما کم مصرف ترین یا کم آلاینده ترین خودروهای موجود در بازار نیستند بلکه در حال حاضر بهترین گزینه ها برای خرید هستند.

بهترین خودروهای سبز 2018

1 – بی ام و i3
بی ام و i3

بی ام و i3



2 – تویوتا پریوس
تویوتا پریوس

تویوتا پریوس



3 – تسلا مدل S
تسلا مدل S

تسلا مدل S



4 – فولکس واگن پاسات GTE
فولکس واگن پاسات GTE

فولکس واگن پاسات GTE



5 – واکسهال آسترا 1.6 CDTi ecoFLEX
واکسهال آسترا 1.6 CDTi ecoFLEX

واکسهال آسترا 1.6 CDTi ecoFLEX



6 – نیسان لیف
نیسان لیف

نیسان لیف



7 – ولوو XC90 T8
ولوو XC90 T8

ولوو XC90 T8



8 – میتسوبیشی اوتلندر PHEV
میتسوبیشی اوتلندر PHEV

میتسوبیشی اوتلندر PHEV



9 – فولکس واگن پولو BlueMotion 1.0 TSI
فولکس واگن پولو BlueMotion 1.0 TSI

فولکس واگن پولو BlueMotion 1.0 TSI



10 – بی ام و 330e
بی ام و 330e

بی ام و 330e

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد