موضوعات داغ

معرفی نسل هشتم فولکس گلف؛ هاچ بکی داغ با احتمال مونتاژ در ایران

عکس مطلب اول
فولکس واگن در اجلاس تامین کنندگان قطعات برای گلف نسل هشت Summit Golf 8 Supplier اعلام کرد که تقریبا 1 سال و نیم بعد تولید نسل هشتم فولکس واگن گلف آغاز خواهد شد. بله فولکس گلف در دیگر نقاط جهان به حدی اهمیت دارد که اجلاس مخصوص به خود دارد!
طبق گفته فولکس واگن تولید این خودرو تا 75 هفته دیگر یعنی تا اواخر ژوئن سال 2019 آغاز خواهد شد. کارخانه اصلی فولکس واگن در ولفزبرگ همچنان مهم ترین مکان برای تولید گلف خواهد بود، اما تولید این خودروی کامپکت در دیگر نقاط جهان ادامه خواهد داشت. فولکس واگن حدود 2.2 بیلیون دلار در نسل آینده خانواده گلف سرمایه گذاری خواهد کرد که احتمالا بخش عمده این سرمایه گذاری صرف به روز رسانی و ساماندهی مجدد کارخانه ولفزبرگ می شود که بزرگترین کارخانه خودروسازی در اروپا است.

کارخانه ولفزبرگ

کارخانه ولفزبرگ

فولکس واگن می گوید که 120 تامین کننده قطعات حضور داشتند و اکنون این خودروساز با قطعه سازان منتخب کار می کند تا فرآیند تولید فولکس گلف با راندمان بهتری آغاز شود. 80 درصد از این تامین کنندگان هم اکنون برای نسل فعلی گلف قطعه تولید می کنند. مشخص نیست که آیا 20 درصد دیگر جایگزین آن دسته از تامین کنندگان فعلی که زیاد موفق نبودند خواهند شد یا اجزای کاملا جدیدی برای خط تولید گلف خواهند ساخت. همانطور که قبلا گزارش شد گفته می شود که نسل آینده گلف برای افزایش عملکرد و کاهش مصرف سوخت به یک سیستم برق 48 ولت و تنظیمات هایبرید ملایم مجهز خواهد شد. همچنین طبق گزارشات، فولکس واگن با استفاده از مواد سبکتر که حدود 50 کیلوگرم کاهش وزن ایجاد می کنند، پلت فرم MQB را ارتقا خواهد داد.
آقای برنداشتاتر، عضو هیئت تدارکات فولکس واگن در بیانیه ای گفت:
« نسل آینده گلف همراه با خانواده مدل های I.D، محصولاتی هستند که معرفی آنها از نظر استراتژیک برای این برند بسیار مهم خواهد بود. »
خانواده I.D که خودروهای تمام برقی را تشکیل می دهد قرار است مانند نسل جدید گلف در سال 2019 معرفی شود. معرفی خودروهای این خانواده با I.D هاچبک آغاز خواهد شد و به دنبال آن یک کراس اوور که بر پایه مدل مفهومی I.D Crozz ساخته می شود در سال 2020 و مدل I.D Buzz در سال 2022 معرفی خواهند شد.
اما آنچه برای مشتریان ایرانی قابل توجه خواهد بود آنکه، براساس قوانین فعلی واردات خودرو به کشورمان عرضه نسل فعلی گلف توسط شرکت ماموت خودرو امکان پذیر است اما با توجه به تغییر نسل این مدل برای سال 2019، هیچ بعید نیست که در نهایت مونتاژ نسخه های نسل هشتم برای بازار ایران نیز مد نظر قرار گیرد، چرا که با توجه به تعرفه های فعلی واردات، مونتاژ خودرو می تواند بسیار به صرفه تر از واردات خودرو کامل باشد و ماموت خودرو به عنوان نماینده فولکس واگن در ایران از امکانات و قدرت کافی برای مونتاژ چنین خودروهایی برخوردار است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/1
آلمانی و ژاپنی به از فرانسوی
1396/11/1
همین الان هم مدیر عامل ماموت خودرو برای خودش یه دونه GTI آبی نفتی با پلاک گذر موقت آورده و شب ها جلوی ویلاش توو لواسان پارک هست.واقعا ماشین زیبا و دوست داشتنی هست امیدواریم درآینده نزدیک با قیمت منطقی عرضه بشه.
1396/11/1
واقعا خبر موثق هست که قراره گلف در ایران مونتاژ بشه؟ آن هم نسل هشتم.
لطفا نویسنده محترم یا دوستان پاسخ اگه دارند بهم بگند. ضمنا مدلهای پایه گلف مدنظره یا مدلهایی مثل gti؟
1396/11/1
اگه بشه که بسیار عالیه