موضوعات داغ

رشد قیمت رسمی خودروهای وارداتی

عکس مطلب اول
فارس : نبود نظارت دستگاه‌های مسوول باعث شده قیمت رسمی خودروهای خارجی در سه ماه اخیر به بهانه توقف ثبت‌سفارش واردات و افزایش تعرفه‌ها با رشدی تا ۳۶ درصد همراه شود؛ حال آنکه خودروهای عرضه شده بر مبنای تعرفه‌های قبلی به کشور وارد شده‌اند. توقف یکباره ثبت‌سفارش واردات خودرو طی ماه‌های اخیر در کنار نبود نظارت دستگاه‌های مسوول بر بازار باعث ایجاد هرج و مرج در بازار فروش خودروهای خارجی شد و شرکت‌های عرضه‌کننده این خودروها، قیمت محصولاتشان را به دلخواه خود افزایش دادند. این رشد قیمت‌ها در برخی موارد تا ۳۶ درصد نیز رسید و این در حالی است که خودروهای در دست عرضه توسط این شرکت‌ها پیش از افزایش تعرفه واردات خودرو، ثبت‌سفارش و وارد شده‌اند و اصولا رشد تعرفه یا حتی افزایش قیمت دلار آزاد نیز مشمول آنها نشده است. در واقع خودروهای عرضه‌شده بر مبنای دستورالعمل و تعرفه‌های قبلی واردات خودرو، به کشور وارد شده‌اند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/1
جالبه كه خودرو مردم رو هم تحويل نميدن من از آرين موتور خودرو خريدم با قيمت قطعي و حالا بعد از ٤ ماه ميگه تازه بايد مثله علي الحسابها شما هم پول اضافه بديد!!!!يعني دزدي تو روزه روشن!!هيچ نظارتي هم نيست
1396/11/1
با سلام
تجربه من مرتبط با کارهای مالی هست. اینکه بازار آشفته، تصمیم نادرست مرتب و پی در پی، نبود نظارت و لابی گری های فراوان توی صنعت خودرو هست هیچ شکی نیست. به نظرم همه هم این مورد رو میدونن. منتهی یه موضوع از دید امار و ارقام هست که به عنوان "بهای جایگزینی" معروفه، یعنی اینکه شما کالا یا خدمات خودتون رو بخوایی با میزانی که فروش داشتین، برای فروش مجدد جایگزین کنین چه مقدار تغییرات نرخی اتفاق افتاده یک از دلایل این افزایش قیمت اون بهای جایگزینی مجدد که باعث میشه همه اجانس به نرخ جدید به مشتری عرضه بشن .این وسط بعید میدونم هیچ کسی حاضر بشه چون کالای خودش رو با قیمت پایین تر خریده توی این آشفته بازار با همون قیمت بفروشه.
حالا همونطور که گفتم شما عدم نظارت و بقیه موارد رو هم به این موضوع اضافه کنید
احسان