موضوعات داغ

نگاهی به قیمت خرید و فروش تویوتا لندکروزر؛ سلطان آفرود در بازار دست دوم

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
چندسالی است که خودروهای شاسی‌بلند در میان مشتریان ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برهمین اساس می‌توان گفت که بازار این دسته از خودروها همیشه گرم و پررونق بوه و بیشترین معاملات را به خود می‌بیند. در این زینه برخی از برندها سابقه‌ای دیرینه دارند که توانسته‌اند باتوجه به سابقه درخشان خود در بازار، ارزش افزوده‌ای قابل توجه را برای خود ایجاد کرده‌اند. تویوتا یکی از برندهای باسابقه در این زمینه بوده که از سال‌های دور با عرضه شاسی‌بلندهای گوناگون از جمله لندکروزر، پرادو، اف‌جی کروز و هایلوکس، توانسته سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهد.
همچنین با توجه به اینکه طی چند سال گذشته رشته ورزشی آفرود در میان جوانان بسیار رایج شده، میزان استقبال از خودروهای دو دیفرانسیل نیز افزایش یافته است. به همین خاطر می‌توان گفت که این استقبال تاثیر مثبتی روی روند افزایش قیمت شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل نیز داشته است. تویوتا لندکروزر یکی از شاسی‌بلندهای لوکس در بازار ایران به‌شمار می‌رود که عاوه بر کاربری شهری، طرفداران زیادی در آفرود نیز دارد.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

سال 2013 آخرین نسل از تویوتا لندکروز توانست وارد کشور شود و پس از آن به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی به بالا، دیگر شاهد عرضه این آفرودر توانمند به بازار کشور نبودیم. همین محدودیت سبب شد تا قیمت این خودروی کارکرده در بازار به شدت بالا رود، تا جایی که این روزها نمونه‌های کم کارکرد این خودرو با قیمتی حدود 800 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. گفتنی است برخی از مدل‌های لندکروز که دارای کیت بدنه با سپرهای بلند (نزدیک به زمین) هستند، با استقبال کمتری مواجه شده‌اند، زیرا این حالت بدنه سبب شده تا قابلیت‌های آفرودی این شاسی‌بلند ژاپنی محدود شود.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

تبدیل لندکروزرهای موجود به نمونه فیس‌لیفت نیز یکی دیگر از اتفاقاتی است که این روزها در میان مالکان این خودرو بسیار رایج شده است. تغییر قطعات خارجی بدنه از جمله سپرها، گلگیر، کاپوت، جلوپنجره و چراغ‌ها، هزینه‌ای حدود 50 تا 100 میلیون تومانی را برای مالکان دربر خواهد داشت. نکته قابل توجه در این خصوص، ورود و عرضه تعدادی محدودی لندکروزر اتاق جدید بوده که به تازگی از یکی از گمرکات جنوب کشور ترخیص شده‌اند و روند شماره‌گذاری را طی می‌کنند. گفته می‌شود این لندکروزرها بویسله سهمیه‌های خاص وارد کشور شده‌اند. قیمت درنظر گرفته شده برای لندکروزهای 2017 شش سیلندر، یک میلیارد و 50 تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/5
اگر قرار نباشد که هر روز نباشد که هر روز برویم پمپ بنزین عالیه احتمالا مدل 2017 ان کم مصرف تر است در فیلم مقایسه ان با نیسان پاترول بعد از چند دور توی شنهای دبی سپر وگلگیر سمت چپ نیسان پاترول از بدنه وشاسی جدا شد که جوان عرب هم به آن اشاره کرد آن جا ارزش لندکروز چند برابر شد قبل از آن رای من نیسان پاترول بود!