موضوعات داغ

نگاهی به قیمت و شرایط کیا اسپورتیج در بازار دست دوم

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
از آن جایی که خودروهای شاسی‌بلند و کراساوور از محبوبیت بالایی میان خریدارن برخوردار است، سهم بسازیی از واردات خورو به این سگمنت اختصاص دارد. از طرفی کره‌ای‌ها که توانستند در طی سال‌های اخیر بازار ایران را غرق کنند، بخش قابل توجهی از واردات کراس‌اوورها را تامین کردند. در این میان دو برند هیوندای و کیا که سال‌هاست در زمینه تولید کراس‌اوورها تجربه دارند، برای سهم‌خواهی از بازار ایران نیز دست به کار شدند و تولیدات خود را راهی ایران کردند. اگر بخواهیم کمی به گذشته بازگردیم و کراس‌اوورهای قدیمی و باسابقه بازار را مورد بررسی قرار دهیم، باید به هیوندای توسان و کیا اسپرتیج اشاره کنیم که چندسالی است نبض بازار کراس‌اوورها را در دست گرفته‌اند. هرچند درحال حاضر خودروسازان چینی در این زمینه بسیار فعال‌تر عمل می‌کنند و هر سال مدل‌های زیادی را روانه بازار می‌کنند. اما هنوز این موضوع نتوانسته بازار کراس‌اوورهای کره‌ای را چندان تحت‌الشعاع قرار دهد. البته باتوجه به بالا رفتن میزان تعرفه خودروهای وارداتی و در پی آن افزایش قیمت آن‌ها، بخشی از خریدارن این خودروها اقدام به خرید کراس‌اوورهای چینی می‌کنند.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج در دو سال گذشته کمی از سهم خود را در بازار به دلیل عدم عرضه مدل‌های جدید در مقایسه با هیوندای توسان از دست داد. البته سال گذشته در نمایشگاه خودو تهران شاهد رونمایی از نسل جدید این خودرو بودیم که متاسفانه به دلیل فعالیت ضعیف اطلس‌خودرو، خبری از عرضه این خودر به بازار نبود. چندی پیش با ابلاغ قوانین جدید واردات، این شرکت قیمت جدید اسپورتیج QL را اعلام کرد که به خاطر افزای تعرفه، قیمتی حدود 260 میلیون تومان خواهد داشت. همین موضوع سبب شد تا قیمت اسپورتیج‌های کارکرده نسل قبلی نیز در بازار دچار تغییر شود و روند صعودی در پیش بگیرد. بر همین اساس کیا اسپورتیج مدل 2016 با کارکردی حدود 20 هزار کیلومتر قیمتی حدود 200 میلیون تومان دارد.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج

همچنین در برخی از نمایشگاه‌ها و اگهی های اینترنتی، قیمت 212 تا 220 میلیون تومان را برای این خودرو اعلام می‌کنند. این درحالی است که یا این قیمت می‌توان خودرویی صفر از جمله هیوندای الانترا AD و کیا سراتو را جایگزین اسپورتیج کارکرده کرد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/22
به نظر من واقعا باید دیوانه باشی که 200 میلیون پول بی زبون رو بدی به النترا یا سراتو!!! حتی اگه شده یه ماشین دست دوم بخری
1396/11/22
من یه ماه قبل اسپورتیج 2013 رو گرفتم 143 توم
بنظرتون گرون نخریدم
نقره ای هست فول کامل 10 ایربگ
1396/11/22
واقعا مزخرفه این ماشین خشک و بی کیفیت ۲۰۰ میلیون !!
1396/11/24
عجب داستان جالبی ، آخه این ماشین خشکه ؟؟؟!!