موضوعات داغ

فلسفه شجاعانه لکسوس در طراحی عجیب محصولات تازه

عکس مطلب اول
حضور لکسوس LC500 در فیلم Black Panther به عنوان یک ستاره بخشی از برنامه لکسوس برای جذب خریداران جوان تر و متنوع تر است و قصد دارد جایگاه خود به عنوان برند لوکس برتر در ایالات متحده را دوباره تثبیت کند.
با بالاتر رفتن سن افراد مشخص است که سازندگان خودروهای لوکس در تلاش برای جذب خریداران جوان تر بر می آیند. در این راستا لکسوس قصد دارد تصویر ذهنی یک برند اسپرت را به خریداران خود القا کند.
آقای کوپر اریکسون رئیس بازاریابی لکسوس به نشریه بلومبرگ گفت:
« ما در جستجوی مشتریان جوان تر هستیم و از دیدگاه جمعیت شناسی هر چه جمعیت جوان تر باشد تنوع فرهنگی بیشتر خواهد بود. برای اینکه به هدف برنامه فروش خود دست یابیم باید تعداد زیادی از مشتریان جدید را جذب برند خود کنیم. »

لکسوس LC500 در فیلم بلک پنتر

لکسوس LC500 در فیلم بلک پنتر

آقای اریکسون معتقد است که لکسوس با این فیلم می تواند روی مشتریان جوان تر و گروه سنی پایین تاثیر مثبتی ایجاد کند.
ولی از نظر لکسوس مشکل ایجاد تصویر ذهنی یک برند اسپرت و جوان پسند، بیگانه کردن مشتریان دیرینه با این برند است. طراحی ظاهری خودروهای برند لکسوس در چند سال گذشته بسیار کمتر حالت محافظه کارانه داشته اند و اگر مدل مفهومی LF-1 که در دیترویت به نمایش گذاشته شد اشاره ای به این موضوع داشته باشد، باید گفت این زبان طراحی تهاجمی به جایی نمی رسد. این نوع طراحی برای مالکین مسن تر لکسوس لزوما خوشایند نیست.
آقای جف برکن معاون و مدیرکل لکسوس در گفتگو با نشریه Carbuzz گفت که خریداران وفادار به برند لکسوس مدام با او تماس می گیرند و می گویند که طراحی مدل های فعلی لکسوس را دوست ندارند. او گفت:
« این افراد که از نظر آنها طراحی مدل های فعلی لکسوس متضاد به نظر می رسد، اغلب همان افرادی هستند که از ابتدا مشتریان ما بوده اند. در واقع بعضی از این مالکین با من تماس گرفته و به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت پشت تلفن با من صحبت می کنند فقط برای اینکه یاس و نارضایتی خود از طرح های جدید لکسوس را بیان کنند. »
اما این موضوع به این معنا نیست که لکسوس برنامه هایی برای کنترل بخش طراحی خود در نظر گرفته است تا مشتریان مسن تر را راضی نگه دارد. آقای برکن گفت:
« این یک اقدام هدفمندانه و استراتژیک از طرف ماست. از دست دادن بعضی از مشتریان سنتی برای ما نگران کننده است ولی ما را از حرکت در این مسیر باز نخواهد داشت. امیدواریم تعداد مشتریانی که به دست می آوریم از تعداد مشتریانی که از دست می دهیم بیشتر باشد. »

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/9
زمانی هیوندایی با همان طرح های جسورانه توانست در زمینه فروش با وجود فاصله تکنولوژی و کیفیت به نسبت محصولات ژاپنی، آمریکایی و آلمانی در بازار رشد کند. دیزاین یک خودرو و تجربه بصری که بر روی خریدار میگذارد یک پارامتر مهم در مارکتینگ خودروست.