موضوعات داغ

شکست آخرین سامورایی؛ فراری هم به جرگه تولیدکنندگان SUV می پیوندد

عکس مطلب اول
رئیس فیات کرایسلر گفته است که SUV فراری احتمالا تا سال 2019 آماده خواهد شد و سریعترین خودرو در این کلاس خواهد بود. او گفت که ظاهر این خودرو شبیه یک خودروی چندمنظوره برای فراری خواهد بود ولی در هر صورت باید تجربه رانندگی با آن مثل یک فراری باشد.
در حال حاضر لقب سریعترین SUV متعلق به آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو با شتاب 3.8 ثانیه است و فراری تمام تلاش خود را خواهد کرد تا سریعترین SUV را بسازد. با این حال تا زمانی که SUV فراری وارد خیابان ها شود، لامبورگینی اوروس با 641 اسب بخار و شتاب 3.6 ثانیه وارد بازار شده است.
طبق گفته رئیس فیات کرایسلر، SUV فراری احتمالا در اواخر سال 2019 یا اوایل 2020 وارد بازار می شود.
این موضوع باعث خشم بعضی از طرفداران پر و پا قرص فراری شد ولی با توجه به اینکه فیات کرایسلر سعی دارد یک گروه خودروسازی سودآور باشد منطق تجاری استواری در این برنامه برای نبرد با رقبای فراری در بازار SUV وجود دارد.
با توجه به اینکه بنتلی و لامبورگینی در سال های اخیر وارد بازار SUV شده اند و رولزرویس نیز با مدل کولینان در شرف ورود به این بازار است، فراری آخرین خودروساز لوکس و اسپرتی است که وارد این بخش از بازار می شود.

SUV فراری

SUV فراری

رئیس فیات کرایسلر در گفتگو با نشریه بلومبرگ گفت که برنامه او برای تولید SUV فراری کاملا جدی است. او SUV فراری را با نام FUV خطاب می کند که مخفف Ferrari Utility Vehicle به معنای خودروی چندمنظوره فراری است.
منابع به نقل از خبرگزاری بلومبرگ اظهار داشتند که FUV بخشی از برنامه 5 ساله برای افزایش فروش فراری فراتر از مرز فعلی 10 هزار دستگاه در سال است که فراری آن را به خودش تحمیل کرده است.
علت این محدودیت فروش این است که فراری در بعضی بازارها بتواند با قوانین آلایندگی سازگار باشد و در عین حال انحصاری بودن برند خود را نیز حفظ کند.
مسئله هیبریدی شدن مدل های فراری نیز در دست بررسی است تا بتواند بدون تخطی از قوانین آلایندگی، رشد فروش خود را بیشتر کند.
منابع نشریه بلومبرگ اظهار داشتند که این SUV یک خودروی خانوادگی 4 نفره خواهد بود که فضای داخلی بیشتری نسبت به مدل فعلی دو نفره فراری یعنی GT4CLusso خواهد داشت.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/10
آقای اصغریان سریع ترین SUV جهان لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا هستش
1396/11/11
سلام.
دوست عزیز شتاب اعلامی بنتلی برای بنتیگا 4.1 ثانیه است و لامبورگینی اوروس هم هنوز به مرحله تولید رسمی نرسیده است.
با تشکر.
1396/11/10
اقای نریمان اصغریان میشه بگید فراری و سامورایی ها چه ربطی به هم دارن؟
1396/11/11
اشاره به فیلم آخرین سامورایی داره.به معنی آخرین سوپر اسپرتی که داره suv تولید میکنه