موضوعات داغ

با مشخصات هاوال H9 آشنا شوید؛ محصول آینده بهمن موتور در ایران

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
مدل جدید هاوال H9 به عنوان یک خودروی 4 چرخ محرک 7 نفره با امکانات و پیشرانه‌ی جدید معرفی شد که قیمت آن نیز در مقایسه با قبل منطقی تر شده است.
این خودروی شاسی بلند چینی قرار است به رقابت با محصولاتی همچون کیا سورنتو و هیوندای سانتافه بپردازد و این در حالی است که به دلیل استفاده از شاسی بدنه ی جدا در این خودرو و همچنین توانایی های آفرود بالای آن، هاوال H9 توانایی رقابت با فورد اورست را نیز دارد.

هاوال H9

هاوال H9

اما هاوال با تمام توانایی های خود، برخلاف سه رقیبی که نام بردیم راه سختی را در بازار پیش رو دارد و دلیل اصلی آن این است که بسیاری از افراد شناختی از این برند ندارند و بسیاری نیز حاضر نیستند ریسک خرید این خودرو را به جان بخرند.
اما باید گفت که در خصوص هاوال H9 نگرانی وجود ندارد چون این خودروساز بزرگترین برند تولید کننده خودروهای شاسی بلند در چین است و و سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را به فروش می رساند. ضمن اینکه مراکز تحقیق و توسعه‌ی هاوال را نیز در سرتاسر جهان افرادی که سابقا در کمپانی هایی مانند فورد و تویوتا کار می کردند اداره می کنند.

هاوال H9

هاوال H9

هاوال H9 مدل 2018 دارای طراحی آشنایی است و شاهد استفاده از جلو پنجره‌‌ی جدید با 5 خط افقی، رینگ های 18 اینچی جدید و ورودی های هوای جدید در سوپر خودرو هستیم.
در داخل کابین نیز باید به مواردی همچون پنل دیجیتال TFT در مقابل راننده اشاره کرد که هاوال برای جلب نظر مثبت مشتریان اقدام به نصب آن کرده است.
در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 2 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر قرار دارد که می تواند 241 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را تولید کند که برای مقایسه باید بدانید مدل قبلی این خودرو 214 اسب بخار قدرت و 324 نیوتن متر گشتاور داشت. فعلا نیز برنامه ای برای عرضه‌ی مدل دیزلی هاوال H9 وجود ندارد.
انتقال نیرو در این خودرو با استفاده از گیربکس 8 دنده ساخت کمپانی ZF انجام می شود، این در حالی است که مدل قبلی هاوال H9 به گیربکس 6 دنده‌ی اتوماتیک ساخت چین مجهز بود.

هاوال H9

هاوال H9

هاوال ادعا کرده است ضرایب دنده در این خودرو طوری هستند که دنده های اول و دوم دارای گشتاور بالایی برای خارج جاده تسند، دنده های میانی نیز ضرایب مناسبی برای شتاب گیری دارند و دنده های آخر نیز برای بهبود مصرف سوخت خودرو تنظیم شده اند.
هاوال H9 همچنین توانایی یدک کشی باری به وزن 2.5 تن را دارد. مجموعه ی دنده کمکی این خودرو نیز ساخت کمپانی مشهور بورگ وارنر است و قفل دیفرانسل عقب ساخت Eaton نیز برای این مدل تعبیه شده است.

هاوال H9

هاوال H9

در این خودرو همچنین همانند فورد اوروست امکان تنظیم حالت های مختلف رانندگی وجود دارد. سیستم کنترل پایداری هاوال H9 نیز ساخت کمپانی بوش است و همچنین در حالت 4 چرخ محرک سنگین 4L دنده های خودرو با سرعت بیشتر و در دور بالاتری عوض می شوند.

هاوال H9

هاوال H9

مدل قدیمی هاوال H9 در تست های ANCAP موفق به دریافت چهار ستاره شده بود اما هاوال مدل 2018 این خودرو را به امکانات جدیدی همچون سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار بین خطوط و سیستم هشدار خودروی پشت سری مجهز کرده است و برای مدل جدید این خودرو درخواست تست دوباره ی تصادف کرده است.
از دیگر امکانات ایمنی هاوال H9 نیز باید به 6 عدد ایربگ و صندلی های ایزوفیکس اشاره کرد.

هاوال H9

هاوال H9

هاوال همچنین برای جلب مشتریان اقدام به نصب تجهیزات استاندارد جدیدی روی این خودرو کرده است که شامل سانروف برقی، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر 8 اینچی لمسی، سیستم رهیاب ماهواره ای، سیستم صوتی با 10 عدد بلندگو و سیستم تهویه مطبوع 3 منطقه ای هستند.
تیپ بالاتر این خودرو نیز که Ultra نام دار به امکانات اضافه ای همچون سانروف بزرگتر، تودوزی چرمی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، ماساژور صندلی های جلو، ردیف سوم تا شونده به صورت الکترونیکی، چراغ های اصلی قوی تر و سیستم صوتی اینفینیتی مجهز است.

هاوال H9

هاوال H9

هاوال H9 در بازار استرالیا با قیمت پایه‌ی 40 هزار دلار عرضه خواهد شد و دارای 5 سال یا 100 هزار کیلومتر گارانتی است.

نظرات کاربران

35 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/8
شخصا خیلی شرکت گریت وال و قبول دارم بخصوص هاوال هاش عالی هستن خب در مورد h9 باید بگم روی گاغذ عالیه یجورایی رقیب سنگ یانگ رکستون جدید هم حساب میشه و رقابتشون دیدنیه ولی فکر نمیکنم در بازار ما جایی داشته باشه هرچند وقتی گروه بهمن بیاره قطعا خوبه ولی با وجود قیمت 40هزاردلاریش بالای 300میلیونه که خیلی ها میرن کره یا ژاپنی میخرن
1396/12/28
رقیب رکستون!!!!!!!!! عمرا بتونه رقابت کنه فروش بالاش هم باید بری ببینی کجا فروخته اولا
دوما 40 هزار دلار چجوری حساب کردی شده بالای 300 میلیون!!!!!
این ماشین فولش حدود 200 قیمت بخوره که بعید می دونم خیلی فروش داشته باشه
1397/4/7
هاوال یه ماشین کره ای هستش راجع چیزایی که نمیدونین انقدر اظهار نظر نکنید خواهشن
1398/3/28
هاوال بی نظیره خیلی قویتره شاخ تر از لند کروز هم هست من خودم لندکروز fzj80 4500 فول انژکتور داشتم با اینکه کلی ارتقا داده بودم لاستیک اینا تو برف گل فلج بود مثل خر دست پا میزد اما این که یکی داشت سوار شدم افرودش معرکه بود هیچ جا گیر نمیکرد چی بهتر از این گیربکس zf 8 دنده که خودش برتری داره به لندکروز موتوری که با تو لیتر 350 گشتاور داشته باشه یعنی بمب اتم موتور تویوتا با 5 لیتر این گشتاور نداره خلاصه من جفتشم سوار شدم هاوال یه چیز دیگست دقیقا حس شاسی بلندای امریکایی داره قدرت بالا شاسی خیلی قوی بدنه قوی ایمنی بالا حتی از لندکروز پاجرو افرود بهتر از پاجرو لندکروز پرادو واقعا من که باورم نمیشه چینی البته هاوال بهترین suv ساز چینه تخصصش هم ساخت suv تعداد کمی وارد ایران شد در جا رو هوا زدن کسایی که میدونستن ماشین چیه چون فنی عالی داشت خرابی تعمیر هم نداره این ماشین متعسفانه خوردیم به تحریم دیگه نتونستیم این ماشینو ببینیم واقعا عالی بود اگه میومد لندکروز پرادو سرنتو خیلی براندای دیگه باید جمع میکرد واقعا حیف شد البته تو کشورای روسیه هلند هم این ماشینو بیشتر از پرادو قبول دارن این حرف من نیست تو افرود صابت شدس قیمت الان حدود 1 میلیارد مدل 8 دندش هست سریع هم خرید فروش میشه کی میگه 200 بگن کسی نمیخره اینا حرفه پراید شد 70 ملیون فروشش 10 برابر شد به این دولت هر چی گرون بدی بهتر میخرن
1396/11/8
مسلما خطر بزرگی برا سانتافه حساب میشه ،اگه قیمت گذاریش رقابتی باشه برند هاوال هم خیلی با کیفیت و معتبره
1396/11/8
یه گروه بهمن خوب بود که اونم داره با مونتاژ چینی ها گند میزنه به سابقش. واقعا متاسفم برای گروه بهمن که از مونتاژ مزدا۳ و وانت مزدا۲۰۰۰ کارش به مونتاژ زباله های چینی رسیده. واقعا حیف.
1396/11/9
ببين دوست عزيز من خوشحال نيستم كه از پيشرفت خودروسازي چين بگم ولي نسبتا خوب داره پيش مي ره ولي يك چيزي كه هست گريت وال شركت فوق العاده اي هست تو بازار استراليا برند شناخته شده اي هست و ديگر كشور ها ٢ برند اختلاف فاحشي دارند با بقيه برند هاي چيني ١- بزرگترين خودروساز چين كمپاني سايك موتور (ام جي) ٢- بزرگترين شاسي بلند ساز چين گريت وال
1396/11/8
دولت محترم باعث افزایش شدید قیمت خودرو شد تا بتونن چینی ها رو راحت و تضمینی و بدون رقیب با قیمت دخواه به ملت بفروشند، ای کاش لااقل ما اخبار این ماشین چینی ها رو اصلا بازتاب ندیم تا شاید مبارزه ای با این ظلم کرده باشیم.:(
ممنون.
1396/11/8
H9 در نمایشگاه اصفهان بود قیمت اعلام شده وارداتی آن ۲۸۰ میلیون !
مشخصات کامل در سایت بهمن خودرو است از نظر سایز از سانتافه بزرگتر است ۵۰۸ سانتیمتر
1396/11/8
داخلشو مثل لندکروز درآوردند
1396/12/28
اگر خوب بگردی هرجاییش مثل یک ماشین دیگه هست
کلا توی چین نمی تونید خودرویی پیدا کنید که حاصل فکر و طراحی خودشون باشه و مسلما کپی هست
البته به غیر از چندتا خودروسازش که معقول دارن پیش می رن از جمله جیلی
ولی در کل خودروی چینی آشغال هست شک نکنید
همین هاوال با هر کدام از هم سایزاش در اروپا آسیا یا آمریکا مقایسه کنید بدنه کجا و موتور کجا!!!!
فقط خواستن یه چیزی تولید کنن با چند تا آپشن جذاب بفروشن


در کل دوستان کسانی که عشق لندکروزن ولی پولش ندارن می رن دنبال اینجور ماشینا
مثل 1 زمانی که عشق پژو 405 بودن می رفتن RD می خریدن
1396/11/8
جدی نگیرید ولی خیلی حس تویوتا پرادو مخصوصا سال 2009 رو میده البته جلو و داخلش و رینگش ولی موتورش 1000 سال دیگه تویوتا نمیشه
1396/11/8
چند ســـــــــــــــــــاله این هاوال ها قراره بیادددد و تو خبرها هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/11/8
از کی تا حالا اضافه کردن سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار بین خطوط و سیستم هشدار خودروی پشت سری باعث شده خودرو توی آزمایش تصادف نمره بهتری بگیره که هاوال درخواست آزمایش دوباره داده؟ نکنه سیستم هشدار حرکت بین خطوط باعث تقویت ستون و شاسی خودرو میشه و ما خبر نداشتیم.
1396/11/8
این ماشین فقط در صورت مونتاژ میتونه فروش به نسبت خوبی داشته باشه
اما مونتاژ H6 , H2 بازار رو در درست میگیره
1396/11/8
این خودرو در نمایشگاه تهران هم بود و بنده کلا زیر و روش کردم و برای بنده که سانتافه دارم خیلی جالب بود کیفیتش میتونم بگم اگر دست پایین بگیریم در حد کره ای ها بود و بسیار زیبا و با ابهت واقعا اگر بیاد و بازار دست دوش خوب بشه واقعا من که خیلی پسندیدم و جزع گزینه هام برای خرید میشه ، هرچند که اسم چینی روش هست
1396/11/8
علی رغم چینی بودن به نظر خودروی بدی نمی آید !
1396/11/8
وباز هم باید گفت خاک تمام عالم بر سر خودرو سازان داخلی.زمانی که در ایران پیکان ساخته می شد در چین گاری هم ساخته نمی شدوحالا ما موتور همان پیکان را روی انواع خودرو می گذاریم و این چینیها چنین ماشینهایی می سازند.
1396/11/8
من برند پرست نیستم و اصلا هم کاری به ژاپن و کره و اروپا و آمریکا ندارم ولی یکی به من جواب بده.
چطور تا قبل از گرونی ماشینا که حدود سال 90-91 بود و هیچکدوم از این چینیها اصلا تو بازار نبودن ، کسی از خوبیهای این شرکتها نمیگفت؟ چطور الان که فقط میشه ماشین ایرانی و چینی خرید و شرکتهای چینی مثل کارخونه جوجه کشی ریختن اینجا و چپ و راست مدل مختلف میبینیم ازشون، همشون خوبن؟ چطور الان همشون شدن بهترین شرکت چین؟ پرفروشترین شرکت چین؟ همکار فورد؟ طراح شرکت پورشه؟ طراحی ایتالیا؟ گیربکس ژاپن؟ اتاق آلمان ؟ و هزار کوفت دیگه. چرا همه این شرکتهای چینی حالا خوب و عالی و برند اصیل دنیا شدن؟قبل از این که ماشینا گرون بشه کسی به اینا نگاه هم نمیکرد. کسی که ماشین خارجی میخرید تو ایران ، یا تویوتا بود یا هیوندا یا بنز یا بی ام و یا .... که گرونترینش شاید به 200-300 میلیون میرسید. حالا الان همه برندهای چینی ماشالا برند اصیل و معتبر دنیا شدن. یعنی یه جوریه که اگه به یه نفر بگی لیفانت آشغاله، درمیاد میگه: بهترین و پرفروشترین و معتبرترین برند دنیاست و طراحش شرکت پورشه هست و محصول مشترک آمریکاست.
ببین چقدر اومدیم پایین.
الانم که برندهای هندی و پاکستانی داره میاد و تا چند سال آینده ، برای توجیه اینکه ماشین خارجی سواریم میگیم این برند هندی بهترین برند دنیاست و شرکت مثلا بنز موتورشو میزنه یا اتاقشو آمریکا میزنه.
ایشالا ماشینای آفریقایی
1396/11/9
شما اگه پولشو داری میتونی اس 500 بخری کسی جلوت رو نگرفته، اگه به نظر شما بود رنج 40 تا 130 میلیون هیچ ماشینی نباید تو بازار میومد و 99درصد مردم هیچوقت حتی رنگ سانروف رو تو ماشیناشون نمیدیدن چه برسه به بقیه آپشنا ! چینیا فقط یه مشکل دارن اونم حرفای بیخودیه که شماها راجع بهشون میزنید وگرنه الان چندین ساله ماشینای ام جی، فاو، جیلی، چری و خیلی ماشینای دیگه اومدن تو بازار که در حد قیمتشون ماشینای خوبی بودن و مشکل حادی نداشتن، تنها موضوع آزار دهنده حرفای شما ایرانی سواراست که زورتون میگیره وقتی ماشین چینی میبینید ! من ماشینای مختلف چینی و کره‌ای داشتم (زمان هیوندای ورنا بازم همین حرفارو میزدید که کره‌ای آشغاله ولی الان آرزوی سوار شدنشو دارید) و الان که منطقه آزاد شده مزدا 6 خریدم، ماشینای چینی که داشتم فقط یه مشکل داشتن اونم بازار دست دوم بوده که بخاطر صحبت ها و جو منفی ایجاد شده بوسیله شماست، وگرنه از نظر فنی آشغال ترین چینی سگش شرف داره به ماشین ایرانی.
1396/11/9
واقعا خیلی دلم برات میسوزه...
وقتی بیسوادی تا این اندازه در مملکت جریان داره ، من چطور میتونم دوباره به تو جواب بدم؟
از قدیم گفتن حرف رو بنداز زمین صاحبش برمیداره.
بهتر بود همون اول میگفتم:
سطح توقع ما ایرانیا اونقدر پایین اومده که اگه از این بدتر هم گیرمون بیاد بازم برای توجیه مجبوریم بگیم بهترین رو داریم.
هر آدم باسوادی کامنت منو میخوند میفهمید منظور من چیه. افسوس که تحصیل کرده هامون میرن و نمیمونن.
با این سطح پایین شما، بعید میدونم حالا حالا ها متوجه بشی من چی گفتم و چی رو منباب مثال مطرح کردم.
خوش باشی با خالی بندیات.
جالبه که در فضای مجازی همه دکتر و مهندس و پولدارن ولی در دنیای واقعی بیسوادی و فقر و رکود داره نابودمون میکنه؟؟؟!!!!
خوش باش. سطح توقع و تفکر و فهمت رو هم ببر بالا.
1396/11/9
یه بنده خدایی میگفت وقتی ما محصولات یه کشور دیگه رو استفاده میکنیم در واقع داریم توی اون کشور اشتغال ایجاد می کنیم. توی اکثر صنایع حیاتیمون وارد کننده هستیم و داریم توی چندین کشور اشتغال ایجاد می کنیم اما توی کشور خودمون بیکار پرورش میدیم. خودروسازی هم قسمت کوچکی از همین چرخه است. خودروسازهای خودمون واسه سود بیشتر انقدر ماشین بی کیفیت تولید کردند که مردم روی آوردن به ماشین های وارداتی حتی با قیمت گرونتر، سپس برای نجات خودروسازها تعرفه های گمرکی رو بردن بالا تا قیمت داخلی ها رو افزایش بدن و مردم رو از خرید خودروهای با کیفیت منع کنند (سال 89 تا سال 91) و الان هم دوباره همون رویه رو پیش گرفتند ! تعرفه های گمرکی رو بردن بالا تا گرون کردن داخلی ها توجیه داشته باشه چون با تجربه ای که این سال ها به دست آوردن متوجه شدن که حتی هر چقدر خودروهاشون رو گرون کنند باز هم مردم میخرند ! لذا ماشین های چینی به قیمت ماشین های کره ای و ژاپنی به فروش میروند تا باز هم اکثر مردم نتونند خودرو با کیفیت سوار بشن و مجبور بشن از روی نیاز خودروهای بی کیفیت داخلی رو با قیمت های بالا خریداری کنند تا این خودروسازی ها از کار نیوفته. از طرفی چون خودروهای چینی واردات میشه یا حتی مونتاژ، توی کشور چین اشتغال ایجاد میشه و چین توی این صنعت هر چه بیشتر پیشرفت میکنه درحالی که مردم ما خودروهای اونا رو به قیمت خودروهای آلمانی سوار میشند ! چرا !؟ چون خودروساز ما حاضر به تولید محصولات با کیفیت نیست و حاضر نیست این سود کلان رو فدای بهتر کردن کیفیت محصولاتش بکنه و به بهانه تحریم و نداشتن نیروی کار لازم همون خودروها رو تولید میکنه در حالی که میدونیم طی چند سال گذشته چندین نخبه صنعت خودرو از کشور خارج و یا منزوی شدند که این خود نشانه فساد در این صنعته !
اون روی قضیه هم به این صورت رقم میخوره که این خودروهای چینی و یا قطعاتشون نمیتونند بیشتر از قیمت دلار فروخته بشن لذا با احتساب قیمت 4000 تومن دلار مثلا قیمت این خودرو میشه 160 میلیون اما وقتی وارد بازار داخل میشه قیمتش میشه مثلا 300 میلیون، و دوستان این وسط از این سود کلان تعرفه های غیر منطقی واردات استفاده بهینه رو میبرند و مردم عزیز ما هم این خودروها رو میخرند و فکر میکنند که چه ماشین لوکسی سوار شدند و بین در و همسایه بادی به قب قب می اندازند قافل از اینکه چه کلاهی سرشان رفته !
پیشاپیش برای افرادی که این خودروها را خریداری می کنند صمیمانه متاسفم !
1396/12/20
هر خودرو سازی برای خروج از رکود و درامد بیشتر باید کیفیت رو بالا ببره نه التماس کنه
اخه دنا چی بیشتر از سمند داره که اینقدر گرون تره اصلا چرا هنوز سمند تولید میشه باید میرفت کنار دنا جاشو باهمون قیمت میگرفت
چرا موتورهای ۳۰ سال پیش رو روی ماشین هاشون میزارن هنوز
اینا مهرو به ادم حساب نمیکنن برای زحمتی که برای پولمون میکشیم ارزش نمیزارن
فکرشو کن ما هنوز داریم پژو ۴۰۵ تولید میکنیم حتی نه با کیفیت ۲۰ سال پیش
دفاع بیجا از خودرو ساز داخلی نکنیم خاک تو سرشون
باید باز هم کمپ نخریدن خودرو تشکیل بشه
1397/2/22
منهم از چین به دلیل خیلی مسائل بدم میاد . تاسف آور اینه که هیچکدوم به این فکر نمیکنین که هرکی به اندازه جیبش خرید میکنه. صد درصد قیمت ماشینهای چینی گرونه . هرچیزی یه قیمتی داره آیا پورشه بنز لامبورگینی تویوتا نیسان سانتافه و غیره تو کشورمون به قیمت واقعیشون فروش میرن؟ یکی که نداره میره پراید میخره با تیبا مقایسش میکنه یکی که بیشتر داره میره سمند رو با ۴۰۵ مقایسه میکنه یکی دیگه که اوضاش باز بهتره میره سانتافه رو با راو فور مقایسه میکنه. چشاتونو واکنین روهوا حرف نزنین. در هرحال تکنولوژی چین چه بخواین چه نخواین پیشرفت کرده و هرکی انکار کنه یعنی فقط تا نوک دماغشو دیده نه بیشتر. کیفیت ماشینهاش روز بروز داره با کیفیت تر میشن. عده ای هم که وسعشون در این حده میخرن و لذتشو میبرن. شمای پولدار هم اگه داشتی میرفتی بنز میخریدی اگه نداشتی میری موارد ضعیفتر انتخاب میکردی. مطمئن باشین اونیکه پول داره و میتونه لکسوس بخره نمیره برای هاوال h9 پول بده. مطمئن باشین اونم شعور داره. پس هرکی میره به اندازه جیبش خرید میکنه. اینایی که شما میگین از جهتی درسته و از جهتی غلط. همه میدونن کیفیت چه برندهایی بهتره و چه برندهایی ضعیفتر. بله چینی کیفیتش پایینتر از کره ای و ژاپنیه ولی وقتی توانش بیشتر نیست میگین باید چه کنه؟!بعضی یا پولشونو میخوان برخ بکشن یا درک و فهم بالاشونو جفتش غلطه. اونیکه پول داره با داراییش دیگران رو تحقیرمی کنه و اونیکه میخواد درک و فهمشو برخ مردم بکشه بقول بزرگان اوضاش از بقیه خرابتره. پس اینقدر خودتونو فهیم و دانا و مردم رو بی درک و فهم فرض نکنین والله اونام اقلا به اندازه شما میفهمن.
1397/1/27
با درود و عرض ادب خدمت همه عزيزان لازم ميدونم مطلبي را عرض كنم علت آنكه در كشور ما بعنوان عقب مانده ترين كشور جهان به خاطر ضعف مديريت و سياستهاي نادرست خودروسازان تازه به دوران رسيده چيني اين همه در بازار فعال هستند بحثي است كه پيشتر همه مي دانستيم اما مشكلات خريد اين دسته اتومبيلها خود مردم هستند بله همان مردم هميشه درصحنه!و نميشود دليل آورد چون آپشني وجود ندارد من بايستي با اين قيمت تهيه كنم اگر مردم از خريد چنين اتومبيلهايي استقبال نكنند ماحصل آن ورشكست شدن اين خودروسازان در بازار داخلي ايران است شكي نيست كه كشورهاي آمريكا وآلمان و ژاپن با بيش از 100 سال تجربه توليد خودرو نه با خودرو كره اي و نه خودرو چيني قابل مقايسه هستند پس بهتر است اين فرهنگ را جايگزين كنيم اولا با هم صادق باشيم كه در ايران اين مقوله متاسفانه اصلا وجود ندارد ثانيا بريم به سمت كمپ نخريدن خودرو داخلي و چيني و حتي ترجيح در خريد خودرو ژاپني دسته دوم تا بالاخره اين مسئولين احمق توليد كننده خودرو داخلي بفهمند كه يا توليد را متوقف نمايند يا تمهيداتي درخصوص توليد خودرو با كيفيت و اعمال قرار داد با شركتهاي معتبرتر و رقابت با آنها و كاهش هرچه بيشتر گمركات خودرو اقدام نمايند .
1397/5/11
سلام دوستان نظرهایی که دادین همش درست وبجاست اما ما یه مشکل داریم که اگه حلش بشه مطمئن باشید هیچ مشکلی از بابت خودرو نداریم اونم اینه که از صفر تا صد خودرو تولید داخلی سودش تو جیب آقایون میره ومشخصه که تا وقتی که اینجور باشه آش همونه و کاسه همون در مورد ماشینهای چینی هم همینطور سودش تو جیب دونه درشتها میره شاید برای خودروهای خارجی هم همینطور باشه اما سودش اونقدر نیست که این محصولات بی کیفیت داره امیدوارم روزی برسه که آدمهای این صنعت رو تحویل بگیرن که واسه مردم خو‌‌‌‌‌‌دشون احترام قائل بشن وبهترینهارو واسشون بخوان
1397/3/11
چرا بهترین ماشینای برندهای معتبر دنیا توی امارات 35 میلیون تا حتی بنزش 150 میلیونه ولی تو ایران همون اپتیمای 42 میلیونی امارات به قیمت 200 تا 300 میلیون فروش میره . چقدر خیانت و دزدی ؟؟؟ چرا اجازه نمیدن بهترین برندها بیاد با 50 تا 100 میلیون . سراتو توی امارات 31 میلیون در حالی که اینجا نزدیک 200 میلیونه . خیلی بد جور مردم رو توی فشار گذاشتن و می دوشن مردم رو و مرزها رو بستن تا لگن سازهای ایران بتونن آشغالاشونو با چندین برابر قیمت به مردم بیچاره ایران قالب کنند
1397/3/20
تنها راه حل نخریدن خودرو صفر (داخلی و خارجیه).... البته الان انقدر هرکس به فکر خودشه که پولهای سرگردان هر لحظه به سمتی میره. یکروز دلار، یکروز سکه و یکروز هم سمت خرید خودرو. و همه اینها بخاطر اینه که افت ریال جبران بشه . پس انتظار تحریم خرید خودرو سفر هم در شرایط حال، کمک زیادی نمیکنه. فقط باید مردم توجیه بشن که چه کلاهی سرشون داره میره با خرید خودرو با این قیمتها و فکر نکنم به این زودیها این آگاهی عمومی بشه. به امید روزی که بهترین خودروهای دنیا با قیمت منطقی وارد بازار بشه و آشغالهای تولید داخل به کلی جمع بشن.
1397/5/3
جوابم برای علی این است بدون تهقیق حرف می زنی
1397/5/10
تهقیق!!!!!!! داری اشتباه میزنی داداش
1397/5/11
ی زمانی یکی میگف روزی میرسه ک ماشینایه چینیو با قیمت 200 ملیون میفروشن خندم میگرفت .
حالا 200 ک هیچی نزدیک 300 ملیون تومان ( تا سال 2017 قیمت bmw x4کارکرده بود)
اعلام کردن قیمت ی بازیافتیه چینو و حتی پیش بینی کردن ک استقبال خوبی ام ازش میشه😂😂
قبل از هر چی داشتن ضریب هوشی بالا مهمه و کمی تفکر....
1397/6/1
سلام لطفا انصاف داشته باشید فقط خودتون سرچ کنین تو اینترنت برند های خودرو سازی چینی بهدش خودش براتون یه سایت میاره نوشته با ارزش ترین برند های خودروسازی جهان ببینید هاوال رتبه 16 رو داره چهار تا برند دیگهه از چین هست که اونا هم رتبه خوبی دارن فقط برید ببینید از چه برند هایی جلو ترن ی ب
1397/6/20
بنده ماشین هیونداال اف داشتم به خاطرشرایطی فروختم تصمیم گرفتم ماشین اتومات بگیرم که بسترن بی ۳۰راانتخاب کردم ازخیلی ماشین های خارجی ۱۰مدل کارکرده بهتره وازنظرهندلینگ ونرمیت وبیصدابودن رضایت دارم ومصرف عالیه فقط درسربالایی های تندبایدازحالت تیپ ترونیک بایداستفاده شود.دوست عزیزی که نوشتن بهمن این اشغالهارااورده درمقابل حرف ایشان بایدبگویم که همه توانایی خریدماشین ۳۰۰ملیونی راکه ندارند.اتفاقادراین گرانی خودروهای کیاوهیوندا بهترین بهره برداری وفروش وپیش رفت راشرکت های چینی خواهند کرد.وبنظرمن ازاین اشغالهای ایران خودروخیلی بهتره هم خدمات هم قیمتی هم مصرف سوخت
1397/10/13
هیچ بقالی نمیگه ماست من ترش هست... شما رفتی چینی خریدی الان میای میگی خوبه .. من دوسال بعنوان کارشناس تضمین کیفیت یکی از همین خودرو سازهای چینی کار کردم و همه چیز رو از نزدیک در جریانش هستم .. این که کیفیت خودرو هاشون از محصولات ایران خودرو و سایپا بهتره شکی در اون نیست(اما فقط برای دوسال استفاده از خودرو) .. اما بذار یکم منطقی تصمیم بگیریم شما فرض کن رانندگی درجه یکی داری ولی یکی که رانندگیش افتضاحه باهات تصادف میکنه اگه محصول ایرانخودرو یا سایپا داشته باشی میری از سوپرمارکت سر کوچه قطعه میخری به قیمت منطقی ولی اگه خودرو چینی داشته باشی میری کل شهرتون رو میگردی دنبال قطعه و اگه گیرت بیاد به قیمت گزافتر از خودرو های ژاپنی و کره ای و حتی آلمانی.. ضمنا ماشین های چینی فقط تا دو سال خوب هستن (50 الی 70 هزار کیلومتر) و بعد از اون دیگه باید بندازیش بیرون
1398/9/15
دوستان قبلا گفتم باز هم میگم مورد توجه کسایی که اطلاعاتی در مورد برند هاوال و محصول جدیدش h9 ندارن و میگن به دردی نمیخوره و چینی از این جور حرف هال اول بگم هاوال برترین خودرو ساز چین هست و در رده بندی رتبه 16 داره که از خیلی تولیدکنندگان دنیا بالاتره هیوندا کیا که زیر 100 هستن و بعد بگم دوستان این برند همینطورگفتم برترین برند چین هست که مخصوصا در h9 کار این شرکت استفاده از بهترین قطعه سازهای دنیا هست نظیر موتور گیربکس دیفرانسیل که همینطور هم بالا اشاره شد بهش از بهترین قطعات ایتفاده میکنه که برترین برند های دنیا نظیر فورد دوج شورولت تویوتا تا بالاترین تیپ خودروهاشون از این قطعات استفاده میکنن که h9 از بهترین قطعات چه داخل خودرو چه بیرون از بهترین برند هاست قفل دیفرانسیل ترانسفر کیس بهترین و کسایی که میگن کیفیت نداره باید بگم کاملا اشتباه همینطور گفته شده نویسنده این برند با برترین برند دنیا و ایمنی فنی ترین برند دنیا که طول عمرش زبان زد هست داره رقابت میکنه یعنی فورد و دیکر برند ها تویوتا مدل پرادو که پرادو رو هم شکست داده‌ عزیزانی که میگن خودزو برای بازار ایران هست کاملا اشتباهه این خودرو به بزرگترین کشورای دنیا روسیه امریکا استرالیا ... صادر میشه این برند به 30 کشور دنیا خودرو صادر میکنه به هیچ وجه حتی یک درصد هم قابل مقایسه با برندای اشغال کره ایی فرانسوی نیست ماشین های کره ایی مثل موهاوی سورنتو سانتافه و فرانسوی کولیوس تالیسمان این اتاشغال ها رو با h9 خواهشا مقایسه نکنید که این برند از برترین قطعه ساز ها داره استفاده میکنه و این خودرو برای بازار جهانی هست نه ایران و به دلار حساب میشه که این ارزش پول ماست که خیلی بی ارزشه وقتی وارد میشه قیمت خیلی بالایی داره مدل 2019 فولش وارد ایران شه قیمتی خیلی بیشتر از 2میلیار خواهد داشت مدل 2016 تو ایران الان بیشتر از یک میلیار هستنو گفتم با برندای اشغال کره ای مقایسه نشه کیا هیوندا و رکستون g4 هیچ رقیبی برای این نیست اون هم یک اشغال پیش این وقتی این با پرادو رقابت میکنه دوستان واقعا بین باشید پس این نه اشغاله نه بگید چینیه نه چیزی و قیمتش هم چیزیه گفتم قیمتی برابر یا بیشتر از پرادو علکی نگید 200 میلیون چون الان جک s5 بیشتر از 200 هست و مدل h2 هاوال الان 300 هست و این بگم الان خط تولید بزذگترین خودرو ساز ها و موتور های دیزل مطرح جهان کاترپیلار کامینز و خودرو ها فورد دوج شورولت تویوتا مزدا نیسان تو چین خط تولید دارن به خاطر دقت زیادشون به کار و این که هم فنی ایمنی طول عمر قطعه یا خودرو یا موتور بالامیره اما وارد کننده های ایران میرن جنس درجه ده سفارش میدن میارن و کاملا بی کیفیت که فقط به فکر جیب خودشون باشن و ما هم این وسط چین مقصر میدونم جای این که یقه وارد کننده رو بگیریم جنس بنجل وارد میکنه و خودرویی با کیفیت مثل h9 که 200هزار کیلومتر گرانتی و یا 7 سال هست که خودروی ایمن فنی عالی طول عمر بالا بعد از وارد شدن 100 عدد جلوشو میگیرن میرن سر همون برندای درجه دهی که خودشون سفارش میدن