موضوعات داغ

تست و بررسی هاوال H9؛ محصول آینده بهمن موتور – بخش دوم

عکس مطلب اول
در بخش اول این مقاله که روز قبل منتشر شد، به بررسی ویژگیهای فنی این خودرو پرداخته شد. در در این قسمت به امکانات و تجهیزات و فضای کابین این خودرو می پردازیم.
مدل پایه H9 Lux خودرویی بسیار مجهز است و از امکانات آن می توان به سانروف، صندلی های پارچه ای، سنسورهای جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم نمایش نقاط کور، سیستم اخطار خروج از مسیر حرکت، سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، سیستم مکان یاب ماهواره ای، سیستم صوتی با 10 بلندگو و سیستم تهویه مطبوع سه گانه اشاره کرد. همچنین از 6 ایربگ که از کل سه ردیف صندلی ها محافظت می کنند به همراه نقاط اتصال برای نصب صندلی کودک برخوردار می شوید.
با پرداخت 4000 دلار بیشتر صاحب H9 Ultra می شوید که از امکانات اضافی مانند سانروف بزرگتر، صندلی ها با پوشش چرم مصنوعی و سیستم گرمایش و سرمایش، سیستم ماساژور دو مرحله ای، یک صندلی تاشونده برقی در ردیف سوم مانند آئودی Q7، سیستم صوتی اینفینیتی با صدای قویتر و چراغ های جلوی زنون با روشنایی بیشتر برخوردار می شوید.

کابین هاوال H9

کابین هاوال H9

صفحه نمایش این خودرو عمکرد نسبتا خوب و تصویر گرافیکی خوشایندی دارد ولی کار کردن با منوهای فرعی آن نیاز به اندکی عادت دارد. هنوز در این خودرو از اپل کار پلی یا اندروید اتو خبری نیست.
مدل قدیمی H9 در تست موسسه ایمنی استرالیایی ANCAP چهار ستاره ایمنی دریافت کرد. به گفته هاوال قسمت قرار گرفتن پای راننده و سرنشین کناری تقویت شده و این خودرو به فناوری ایمنی فعال مجهز شده است و هاوال قصد دارد سیستم ترمز اضطراری خودکار نیز در این خودرو نصب کند و سپس درخواست تست ایمنی مجدد کند.

هاوال H9

هاوال H9

تکیه گاه صندلی های عقب بزرگ است و نشیمنگاه آنها قابلیت جا به جایی افقی زیادی دارد. در بالای سر سرنشینان در صندلی های عقب چراغ مطالعه نصب شده و مجهز به سیستم گردش هوای قابل تنظیم است. به لطف پنجره های کناری بزرگ، سرنشینان عقب دید خوبی به بیرون دارند. صندلی های ردیف دوم این خودرو یک مکان عالی برای چند ساعت وقت گذراندن است.
صندلی های بسیار جادار ردیف سوم با پوشش ایربگ و دریچه های هوا نیز در این خودرو وجود دارند.
در قسمت زیر کف صندوق ابزار آلات وجود دارد و زاپاس که سایز کامل است زیر خودرو نصب شده است.

هاوال H9

هاوال H9

هاوال در استرالیا به مالکین این خودرو 5 سال یا 100 هزار کیلومتر گارانتی، امداد جاده ای و سرویس خدمات مشتری 7/24 (24 ساعت در روز و 7 روز در هفته) ارائه می دهد. با این حال هنوز راه سختی برای جا افتادن در این بازار در پیش دارد.
شکی وجود ندارد که هاوال همچنان فروش کمتری نسبت به برندهای جاافتاده خواهد داشت ولی هاوال H9 نشان می دهد که هر خودروی چینی جدید یا به روز شده بیانگر پیشرفت پیوسته و مداوم است.
هاوال H9 اکنون بهتر از قبل شده است و آن دسته از خریدارانی که قبل از به شهرت رسیدن کیا و هیوندا محصولات آنها را انتخاب می کردند، احتمالا جذب هاوال خواهند شد زیرا این خودرو با قیمتی معقول قابلیت ها و فناوری های فراوانی ارائه می دهد.

هاوال H9

هاوال H9

این خودرو تا حدی یک کراس اوور شهری و تا حدودی یک آفرودر قوی است و همچنین بیانگر جدیت در هدف خود است. این خودرو یک انتخاب جسورانه است ولی مسلما یک انتخاب مضحک نیست.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/4
شکست عجیبی تو چهرشه...! یا بهتر بگم طراحی ایرانی پسندی نداره.
خیلی از ما ایرانیا واسه ظاهر ماشین پول میدیم. که هاوال h9 شکستش قطعیه. یه عده میخرن بعد دیگه به خاطره ها میپیونده مثل خیلی از ماشینای دیگه.
1397/3/6
موافقم اصلا ماشین قشنگی نیست
ضمنا اصلا خوب هم نیست پیش پیش باخته
1397/3/9
حالا صبر کن ثبت نامش شروع بشه ببین چه جنگی بشه موقع ثبت نامش. همه هم بیان همینجا بگن نشد ثبت نام کنیم.
1397/3/6
ابعاد این خودرو در سگمنت تویوتا لندکروز هست و با توجه به عدم وجود خودروی صفر کیلومتر در این سگمنت به احتمال فراوان با قیمت اولیه ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون پیش فروش شده و توسط دلالان غیور همیشه در صحنه در کمتر از ۱۰ دقیقه خریداری شده و سپس حواله آن با قیمتهای بالای ۴۰۰ به فروش میرسد.این یک داستان تکراری است و نیازی به تفکر بیشتر ندارد.این خودرو در صورت عرضه رکورد قیمت خودروهای چینی رو خواهد شکست
1398/1/20
سلام دوستان یه سوال خیلی ذهن من مشغول کرده می خواستم بدونم هاوالh9 دوربین 360 داره یا نه
آخه تو هیچ سایتی درمورد دوربینش هیچی نگفته
ممنون.