موضوعات داغ

دمپایی ساخت نیسان مجهز به سیستم پارک خودکار + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مانند بسیاری از خودروسازان بزرگ، کمپانی خودروسازی نیسان هم در حال توسعه و کار بر روی سیستم‌های پیشرفته مستقل از راننده است، با این حال برخلاف بسیاری از خودروسازان دیگر، نیسان از وقت آزاد خود برای جفت کردن دمپایی به طور خودکار استفاده می‌کند!
این یک شوخی و یا دروغ آوریل برای سروکار گذاشتن مخاطبان نیست، بلکه شرکت خودروسازی نیسان واقعا در یک مسافرخانه بزرگ ژاپنی که در منطقه پر رفت و آمد شهر "هاکونه" قرار گرفته است، پروژه "پرو پایلوت پارک" را اجرا کرده و دمپایی‌های این مجموعه را به سیستم‌های پارک خودکار مجهز کرده است تا به طور خودکار جفت شوند!.
هر دمپایی دارای چرخ‌های کوچک، یک موتور و همچنین سنسورهای مربوطه است که اجازه می‌دهد بر روی زمین حرکت کند و مکان مناسب را برای پارک خود انتخاب کند، هرچند دمپایی‌های این مسافرخانه به گونه‌ای برنامه ریزی شده‌اند که در کنار جفت خود قرار گیرند و آماده برای استفاده باشند.
علاوه بر پروژه جفت کردن خودکار دمپایی، برخی دیگر از وسایل این مسافرخانه هم به سیستم‌های حرکتی مجهز شده‌اند، همچون بالشتک‌های کف اتاق و یا حتی میز داخل اتاق که می‌توانید تحرک آن را در ویدیو شاهد باشید.
سخنگوی نیسان در رابطه با پروژه عجیب این شرکت چنین گفت: دمپایی‌های خود پارک شونده (جفت شدن خودکار) به خوبی نشان می‌دهد که فناوری‌های مستقل از رانندگی چه کاری می‌توانند انجام دهند، این پروژه به منظور ارتقاء آگاهی مخاطبان از فناوری‌های رانندگی خودکار و برنامه ریزی آنان برای راحتی بیشتر کاربران است، در پایان شرکت خودرسازی نیسان قصد دارد که تا سال 2020 میلادی، اولین خودروی مستقل از راننده را معرفی کرده و در صورت امکان به بازار عرضه کند.


نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/9
واقعا جالبه
بخاطر همین چیزاس که عاشق نیسانم
بخصوص جی تی آر
1396/11/10
نیسان همون به درد دمپایی ساختن میخوره تا وقتی ماشین کره ای و چینی هست چرا لگن های ژاپنی اونم نیسان که اگه رنو نباشه کارش تمومه
1396/11/10
خطاب به امیر سابق : من خودم اچ سی کراس دارم اما این جملت واقا احمقانه و نشانه سواد خیلی خیلی پایین شماست
1396/11/10
@امیر سابق
واقعا از ...شر گفتن چه لذتی میبری؟!
1396/11/10
من😕
دمپایی رو فرشیم😐
وزیر صنعت ما😮
مدیر نیسان👻