موضوعات داغ

دستاورد عظیم تویوتا با تولید خودروهای هیدروژنی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
با وجود اینکه زیرساخت های کافی برای استفاده از خودروهای هیدروژنی در کالیفرنیا وجود ندارد اما تویوتا موفق شده است تا 3 هزار دستگاه خودروی هیدروژنی میرای را در این ایالت به فروش برساند.
تویوتا نخستین بار مدل سلول سوختی میرای را در اکتبر 2015 برای بازار آمریکا معرفی کرد. یکسال پس از آن هیوندای نیز نسخه ی سلول سوختی توسان و هوندا نیز مدل کلریتی را روانه ی بازار آمریکا کردند. با وجود این رقبا اما تویوتا حالا اعلام کرده است که این شرکت توانسته 80 درصد بازار خودروهای هیدروژنی آمریکا را به خود اختصاص دهد.
تویوتا از ماه می 2015 تا سال 2017 موفق به فروش 3 هزار دستکاه از مدل میرای در بازار آمریکا شده است.
برخلاف سایر خودروهای هیدروژنی موجود در بازار، تویوتا میرای تنها به صورت اجاره طولانی مدل قابل خریدارای است. این خودرو با هر بار سوخت گیری می تواند مسافت 500 کیلومتر را طی کند که البته از این نظر در مقایسه با هوندا کاریتی که برد 585 کیلومتری دارد در جایگاه پایین تری قرار می گیرد.
تویوتا در حال حاضر در حال همکاری با کمپانی های FirstElement و شل برای احداث زیرساخت های لازم برای خودروهای هیدروژنی در کالیفرنیا است. در حال حاضر31 ایستگاه سوخت هیدروژنی در کالیفرنیا وجود دارد که تا پایان سال 12 عدد دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.
تویوتا همچنین به دنبال همکاری با کمپانی Air Liquid برای تاسیس 12 مرکز سوختگیری هیدروژنی در بوستون و نیویورک است که اولین ایستگاه در اواخر سال جاری افتتاح خواهد شد.
هیوندای نیز در حال آماده کردن نسل بعدی خودروهای شاسی بلند هیدروژنی خود با نام Nexo است که به زودی وارد بازار خواهد شد و تخمیم زده می شود که بردی در حدود 600 کیلومتر داشته باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/11
این آرم لامسب رو از جلو تویوتا ورداری رو لگن هم بذاری خوش فروش ترین میشه بسکه خوب برندو جا انداختن.