موضوعات داغ

آشنایی با مینی‌ کانتریمن؛ محصول آینده پرشیا خودرو در بازار ایران

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

این روزها با توجه به ترافیک‌های طولانی مدتی که در شهرهای بزرگ گریبان‌گیر مردم شده ، خودروهای کوچک و جمع‌وجور شهری بسیار محبوب و پرطرفدار شده‌اند. یکی از برندهایی که در این زمینه اسم و رسمی برای خود دارد، مینی است. در گذشته خودروی مینی‌ماینر که یکی از مدل‌های محبوب این برند است در میان مردم به نام خودروی مستر بین مطرح شده است و به همین خاطر یک خودروی کوچک و دوست داشتنی به‌شمار می‌آید. در سال‌های بعد نیز محصولات مینی با حفظ اصالت خود خودورهایی به‌روز اما با ظاهری شبیه به مدل‌‌های اولیه خود تولید کرد. در این شماره قصد داریم به سراغ یکی از خاص‌ترین مدل‌های مینی که تاکنون چند دستگاه از آن وارد کشور شده، برویم. کمپانی ب‌ام‌و به‌عنوان طراح و سازنده محصولات مینی، محصولی کاملا جدید را در نمایشگاه خودرو ژنو 2010 به نمایش گذاشت که از نظر ارتفاع و فاصله محورها با مدل‌های متعارف مینی تفاوت داشت. مینی کانتریمن (Mini Country Man) به عنوان اولین شاسی‌بلند (Crossover SUV) مینی برای عرضه در همین سال رونمایی شد که با استقبال خوب بازدید کنندگان نیز مواجه گردید. این خودرو که قد بلندترین عضو خانواده مینی به‌شمار می‌رود، با ظاهری زیبا و جذاب چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. خودروی موردنظر ما یک دستگاه مینی‌جان‌کوپر کانتریمن اس بوده که تنها یکی از دو دستگاه موجود در تهران است.

طراحی خارجی و بدنه

مینی‌جان‌کوپر کانتریمن

مینی‌جان‌کوپر کانتریمن

مینی‌جان‌کوپر کانتریمن به‌عنوان اولین شاسی‌بلند (Crossover SUV) مینی روانه بازار شد. با توجه به ابعاد و چهره دلنشین و دوست داشتنی که این خودرو دارد، به سرعت توانست در بازار برای خود جایگاهی کسب کرده و فروش برود. نمای جلوی این خودرو از نظر کلی بسیار شبیه به مدل های قبلی است، اما در برخی از جزئیات دچار تغییراتی شده که بر جذابیت آن افزوده است. چراغ‌های بزرگ و تا حدودی بیضی شکل که در طرفین همانند دو چشم درشت قرار گرفته‌اند، نمایی دلنشین و کمی فانتزی را ایجاد کرده‌اند. دو دریچه ورودی هوا که در پایین سپر تعبیه شده است ظاهری اسپرت را برای کانتریمن بوجود آورده است. نمای کناری این خودرو تا حدودی شبیه به مدل کوپر است با این تفاوت که در اینجا برای فضای پشت کابین نیز درب‌های ورودی تعبیه شده است، در واقع این خودرو چهار درب است. رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچ 5 بازویی که به رنگ سیاه بوده، یکی از نکات قابل توجه در ظاهر این خودرو است که با توجه به دورنگ بودن بدنه، یعنی دو رنگ سفید و سیاه، تضادی چشم نواز را ایجاد کرده و در عین حال ظاهری اسپرت و جوان‌پسند را عرضه می‌کند. نمای پشتی این خودرو در مقایسه با سایر قسمت‌ها از طرحی ساده‌تر برخوردار است.

طراحی داخلی و کابین

کابین مینی‌جان‌کوپر کانتریمن

کابین مینی‌جان‌کوپر کانتریمن

هنگامی که درب کابین مینی‌جان‌کوپر را باز می‌کنیم، با فضایی کاملا متفاوت روبه‌رو می‌شویم. با توجه به ابعاد کوچک مینی، فضای کابین نسبتا بزرگ و جادار است. صندلی‌های تمام چرمی که از جنس چرم طبیعی تهیه شده است، بسیار نرم و راحت بوده و به خوبی آسایش و راحتی را به سرنشینان منتقل می‌کند. سقف تمام شیشه‌ای این خودرو سبب می‌شود تا فضای کابین بزرگ و دلباز به نظر بیاید. همچنین سانروف دو تکه این خودروی زیبا، یکی از نکات جالب به‌شمار می‌آید. داشبورد مینی‌کوپر بسیار متفاوت‌تر از سایر خودروهاست. زیرا آمپر سرعت‌سنج آن برخلاف بسیاری از خودروها، در پشت فرمان تعبیه نشده است، بلکه در وسط داشبورد و به‌صورت یک نشانگر دایره‌ای بزرگ جای گرفته است. از آپشن‌های مینی‌جان‌کوپر کانتریمن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. سیستم صوتی با قابلیت پخش CD به همراه 6 بلندگو، سیستم رادیوی SiriusXM، بلوتوث، ورودی iPod، USB و ورودی AUX، نویگیشن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم هوشمند پشت سری‌ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، صندلی راننده تنظیم برقی، سیستم گرم‌کن صندلی‌ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، بخار زدای اتوماتیک شیشه‌ها، شیشه‌های سولار، سانروف دو تکه، سقف پانوراما، سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ‌ها، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، مه‌شکن، لامپ زنون، چراغ‌های LED برای روشنایی روز، سنسور باران، سنسور پارک، سیستم کروزکنترل، سیستم کلید ضدسرقت، قفل مرکزی، ریموت کنترل رادیویی، دزدگیر، سیستم ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه‌ای

مشخصات فنی پیشرانه

موتور مینی‌جان‌کوپر کانتریمن

موتور مینی‌جان‌کوپر کانتریمن

پیشرانه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است، یک موتور 1600 سی‌سی چهارسیلندر 16 سوپاپ بوده که با بهره‌گیری از سیستم تایمینگ سوپاپ‌ها (vvti) قادر به تولید 181 اسب‌بخار نیرو است. مینی برای این محصول خود چهار رده در نظر گرفته که به ترتیب می‌توان به کوپر (Cooper) ، کوپر اس (Cooper S) ، کوپر اس‌آل ۴ (Cooper S ALL4) و جان کوپر ورکس (John Cooper Works) اشاره نمود. که خودروی مورد نظر ما مدل کوپر اس است. این موتور قادر است نیرویی معادل 181 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه را تولید کند. سیستم انتقال نیرو در مینی‌جان‌کوپر کانتریمن، توسط یک گیربکس شش دنده دستی صورت می‌گیرد، البته می‌توان گیربکس اتوماتیک را نیز برای این خودرو سفارش داد. حداکثر سرعتی که این خودرو قادر است به آن دست یابد، 228 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، همچنین شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن، 6.9 ثانیه است.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/9
قیمت میلیاردی و مناسبشو هنوز اعلام نکردن؟
1396/11/9
مطمئن باشید زیر 200 میلیون نخواهد بود
1396/11/9
اول اینکه بلاخره نفهمیدیم 218 اسب یا 181؟! این چه وضع تالیفه اخه
دوم. این الان شاسی بلنده؟؟!! خوبه فهمیدیم که تو انگلیس هم کودن هست که 4تا پلاستیک بچسبونن سر گلگیرو 2لا فنر زیاد کنن ب جای کراس بهشون غالب کنن(step-way)
1396/11/10
شما اول فرق شاسی بلند (suv)، کراس اور متوسط، کراس اور کامپکت و ساب کامپکت، و در نهایت کراس رو یاد بگیر بعد شکر افشانی کن گرامی.
1396/11/10
کد موتورش چیه؟ تو سایتهای دیگه نوشته Prince turbocharged 1.6L که میشه موتور EP6
1396/11/11
مقاله نویس گرامی تکنولوژی vvti که خیلی وقته داره استفاده میشه ولی 1600 با اون تکنولوژی حداکثر 5تا10 اسب میتونه افزایش قدرت داشته باشه نه از موتور 1600 بشه 181 اسب بخار گرفت مطمئن باش از سیستم پرخوران یا توربو شارژ داره استفاده میشه در این موتور!
متشکرم
1396/11/13
سلام همه چیز خوبه فقط جای کلیومتر جابه جا میشود خوب بود
1396/11/13
قیمتش چند میلیاردە ؟
1397/3/8
قیمتش اعلام شد
ناقابل
640 میلیون