موضوعات داغ

بررسی میتسوبیشی اکلیپس؛ محصول احتمالی میتسوبیشی برای بازار ایران + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
میتسوبیشی اکلیپس یک خودروی کوپه‌ی اسپرت بود که تا سال 2012 روی خط تولید این کمپانی ژاپنی قرار داشت. اما حالا این نام روی جدیدترین محصول کراس اوور میتسوبیشی قرار دارد و اکلیپس باید در سگمنت بسیار پر طرفدار خودروهای کراس اوور کامپکت رقابت کند.
این خودرو اولین محصول میتسوبیشی است که پس از مالکیت این برند توسط نیسان ساخته می شود. گرچه نیسان هیچ دخالت و مشارکتی در طراحی و توسعه این خودرو نداشته است.
اکلیپس از نظر رده بندی در سطحی پایین تر از مدل ASX و اوتلندر قرار می گیرد و باید با محصولاتی همچون نیسان قشقایی رقابت کند. از بارزترین مشخصه های طراحی میتسوبیشی اکلیپس باید به طراحی اسپرت ایکس شکل و شیشه عقب دو تکه‌ی آن اشاره کرد. طراحی داخلی این خودرو نیز مناسب ارزیابی می شود و صندلی های جلو راحتی بالایی دارند. به دلیل قابل تنظیم بودن صندلی های عقبی نیز فضای خوبی در اختیار سرنشینان عقب است.
سیستم مالتی مدیای این خودرو را می توان با استفاده از یک تاچ پد همانند محصولات لکسوس کنترل کرد و کارایی مناسبی نیز دارد.
این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز است که از نوع بنزینی بوده و 163 اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس 6 دنده دستی کوپل شده است.
البته به صورت آپشن امکان سفارش گیربکس اتوماتیک CVT نیز برای این خودرو وجود دارد.
در بازار اروپا اما این مدل با یک موتور 2.2 لیتری توربو دیزل و همراه با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می شود.
قیمت میتسوبیشی اکلیپس در بازار آمریکا 23 هزار دلار است که با احتساب دلار 4500 تومانی 103 میلیون تومان می شود که جالب است در ایران با این پول یک کیا سراتو آپشنال تولید داخل که از نسل قدیمی است را به زحمت می توان خریداری کرد.
در ادامه یک ویدیوی تست از این خودرو آماده کرده ایم که دیدن آن را توصیه می کنیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/12
فیلم خوبی بود.جلوش خیلی شبیه اوتلندر هست بغل وپشتش از اوتلندر جذاب تر شده..آرین موتور قیمت گذاری منصفانه ای دارد.امیدوارم این خودرو را با قیمت خوب عرضه کنه.(چهار چرخ ودنده دستیش عالیه).....
1396/11/13
فیلم بسیار خوب بود