موضوعات داغ

بی ام و سری 2 گرن کوپه در راه بازار؛ جمع و جور ترین محصول چهاردرب ب ام و با شانس حضور در بازار ایران

عکس مطلب اول
عکاس جاسوسی نشریه موتور ترند در نزدیکی قطب شمال، بی ام و را در حال آزمایش زمستانی مدل آینده سری 2 گرن کوپه شکار کرد. مسلما یک سدان کوچک چیزی در حد یک X5 نیست اما با وجود اینکه سطح زمین پوشیده از برف است، به نظر می رسد این مدل آزمایشی هندلینگ خوبی در مسیرهای برفی دارد.
این اولین باری نیست که بی ام و سری 2 گرن کوپه مشاهده می شود. سال گذشته این خودرو در حال آزمایش در جاده های عمومی اروپا مشاهده شد. با توجه به اینکه هر دو خودرو کالیپر ترمز آبی رنگ داشتند پیش بینی می شود که هر دو نمونه آزمایشی جزو نسخه های اسپرت باشند.
شایعات اولیه حاکی از آن بود که بی ام و برنامه هایی برای تولید M2 گرن کوپه نیز دارد اما این موضوع مربوط به زمانی بود که تصور می شد این خودرو بر اساس پلتفرم دیفرانسیل عقب ساخته خواهد شد. اطلاعات اخیر بیانگر این است که سری 2 چهار در بر اساس پلتفرم دیفرانسیل جلوی UKL ساخته خواهد شد که بی ام و آن را از مینی قرض گرفته است. به همین دلیل احتمال تولید یک نسخه M واقعی از این خودرو خیلی کمتر است.

بی ام و سری 2 گرن کوپه

بی ام و سری 2 گرن کوپه

براساس شایعات قبلی، بی ام و سری 2 گرن کوپه فقط با موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ و گیربکس 8 دنده اتوماتیک وارد بازار امریکا می شود. اما منابع خبری موتور ترند بر این باورند که بی ام و یک گزینه 3 سیلندر از این خودرو نیز عرضه خواهد کرد که البته این موتور احتمالا فقط مختص بازار اروپا خواهد بود. از طرفی پیش بینی می شود سیستم چهار چرخ محرک قطعا به عنوان یک گزینه سفارشی در بازار امریکا عرضه شود تا سری 2 گرن کوپه بتواند با مرسدس CLA و آئودی A3 رقابت کند.
اکنون که بی ام و X1 از همین پلتفرم استفاده می کند و بی ام و تولید مدل دیفرانسیل جلوی ‍‍‍X2 را اعلام کرده است، تولید سری 2 گرن کوپه بر اساس پلتفرم مینی زیاد هم بحث برانگیز نیست. با توجه به اینکه منابع خبری موتور ترند بر این باورند که این خودرو در سال 2019 به فروش خواهد رسید، می توان انتظار داشت که بی ام و معرفی رسمی این مدل را تا قبل از پایان امسال به تاخیر بیندازد.
اما در پی تغییر قوانین واردات خودرو به ایران به نظر می رسد که این خودرو با قیمت پایه کمتر از 40 هزار دلار شانس عرضه در بازار کشور را با قیمتی در حدود 500 میلیون تومان داشته باشد. رقمی که البته برای یک کوپه چهاردرب بسیار کوچک فوق العاده گزاف به نظر می رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد