موضوعات داغ

پرچمدار پاک میتسوبیشی؛ موفقیت عظیم اوتلندر PHEV هایبرید در بازار فروش

عکس مطلب اول
شرکت میتسوبیشی به تازگی 100 هزارمین دستگاه از اوتلندر PHEV پلاگین هایبرید را در بازار اروپا به فروش رساند، بازار واحدی که کشورهای زیادی را تشکیل می دهد که تمام انواع مشوق های مالی برای خرید چنین خودروهایی را به خریداران احتمالی خودروهای سبز ارائه می دهند.
در واقع حدود 10 درصد از کل حجم فروش میتسوبیشی در سرتاسر اروپا مربوط به اوتلندر PHEV است و پرفروش ترین خودرو در نوع خود در بازار کشورهایی مانند بریتانیا، نروژ و اسپانیا محسوب می شود. شرکت میتسوبیشی گفت:
« در بحبوحه بحث ها و مذاکرات جنجالی در اروپا درباره آینده موتورهای دیزل و جایگاه خودرو در جامعه، دستیابی به این نقطه عطف بلندپروازی میتسوبیشی برای ارائه پیشنهادات جدید به کسانی که از تغییر و دگرگونی استقبال می کنند را اثبات می کند. »
البته این موفقیت اوتلندر در استرالیا زیاد چشمگیر نبوده است ولی از سال 2014 میتسوبیشی در مجموع پرفروش ترین برند پلاگین هایبرید در استرالیا بوده است و حدود 350 دستگاه از آن در سال 2017 به فروش رسیده اند.
میتسوبیشی اوتلندر PHEV از دو موتور برقی با توان 60 کیلووات در هر محور برخوردار است که هر کدام از آنها می توانند به صورت مستقل و تقریبا همزمان به جای هر یک از دیفرانسیل های قفل دار، گشتاور تولید کنند.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

نیروی مورد نیاز این موتورها توسط مجموعه باتری لیتیوم یون 300 ولت با ظرفیت 12 کیلووات ساعت در کف خودرو و یک موتور بنزینی 2.0 لیتری با قدرت 190 اسب بخار که به یک ژنراتور و یک گیربکس تک سرعته متصل شده است تامین می شود. فقط به یک نسبت دنده نیاز است زیرا موتور بنزینی در سرعت های بالا عملکرد مستقلی دارد.
در نتیجه برد الکتریکی خالص این خودرو حدود 50 کیلومتر است و باتری های آن توسط موتور بنزینی، سیستم بازیابی انرژی ترمزها یا با وصل کردن به پریز برق به مدت 5 ساعت یا توسط شارژر سریع به مدت 25 دقیقه تا 80 درصد شارژ می شوند.
در سال 2014 یک راننده سوئیسی به نام Felix Egolf موفق شد با یک اوتلندر PHEV مسافتی معادل 700 کیلومتر را تنها با 40.55 لیتر بنزین طی کند که 133 کیلومتر از کل مسیر شامل بزرگراه بود.
شرکت میتسوبیشی قصد دارد با کمک سرمایه سهامدار اصلی خود یعنی نیسان و شریک هم اتحاد خود یعنی رنو، در چند سال آینده نسخه های الکتریکی از تمام مدل های اصلی خود تولید کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد