موضوعات داغ

پرتاب تسلا به فضا؛ ایده های جنجالی ایلان ماسک برای تبلیغات

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت‌های بزرگی همچون "تسلا موتورز" و شرکت "اسپیس ایکس"، هنگام آزمایش موفقیت آمیز موشک جدید "فالکون سنگین" در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، در توئیتر خود اعلام کرد که همزمان با راه اندازی این موشک برای انجام ماموریت اصلی خود در ماه فوریه، یک دستگاه تسلا رودستر هم به فضا خواهد فرستاد، اما بسیاری این موضوع را صرفا یک تبلیغ بزرگ برای محصولات تسلا دانستند، تا اینکه اخیرا ایلان ماسک در توئیتر خود تصویری منتشر کرد که ادعای ایلان ماسک مبنی بر ارسال یک دستگاه تسلا رودستر به فضا را تایید می‌کند.
باتوجه به تصویری که از سوی ایلان ماسک منتشر شده است، می‌توان شاهد نصب یک دستگاه خودروی نسل اول تسلا رودستر بر روی پایه‌های فلزی بود که این اتومبیل را آماده ارسال به فضا می‌کند. ایلان ماسک پیش از این تایید کرده بود که موشک جدید این شرکت برای انجام ماموریت‌های اصلی، در تاریخ 6 فوریه سال جاری به فضا پرتاب خواهد شد که به همراه خود یک دستگاه تسلا رودستر هم به فضا می‌برد.
طبق ادعای ایلان ماسک، اتومبیل "تسلا رودستر" پس از پرتاب و رسیدن به کره ماه، برای 1 میلیارد سال در مدار کره ماه قفل خواهد شد، هرچند این موضوع در صورتی اتفاق خواهد افتاد که خودروی تسلا رودستر استقامت کافی را داشته باشد و پس از پرتاب به کره ماه و قرار گیری در مدار این کره، منفجر و یا تکه تکه نشود.
همانطور که گفتیم، موشک حامل تسلا رودستر یک فروند "فالکون سنگین" خواهد بود که طبق ادعای شرکت "اسپیس ایکس"، می‌تواند بیش از 119 هزار پوند (نزدیک به 54 تن) را به مدار کره ماه برساند که معادل آن، حمل یک هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 با مسافر، چمدان و سوخت کامل می‌شود. این موشک با قصد فرستادن انسان به فضا ساخته شده است و هدف این شرکت قرار دادن افراد در سیارات دیگر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد