موضوعات داغ

شکست دلالان در افزایش قیمت فولکس واگن در ایران؛ نرخ های عجیب بدون وجود مشتری

عکس مطلب اول
حدود یک ماه از عرضه رسمی دو محصول جدید فولکس واگن در بازار خودرو کشورمان می گذرد و با فروش کامل تمامی خودروهای سری نخست، شاهد تاخت و تاز دلالان همیشه در صحنه و ایجاد بازار سیاه برای این خودروها هستیم.
در حالی که ماموت خودرو به عنوان نمایندگی رسمی فولکس واگن در ایران هر دو مدل پاسات و تیگوان را با قیمت گذاری رقابتی و رقمی کمتر از 290 میلیون تومان راهی بازار کرده بود، اغلب خریداران با توجه به افزایش قیمت خودروهای وارداتی طی چند ماه اخیر، تصمیم گرفته اند تا به جای استفاده از این خودروها، به سراغ پیشه دلالی بروند و با فروش این خودروهای آلمانی محبوب، سودی چند ده میلیون تومانی را بدون هیچ زحمتی بدست آورند.
آنطور که از شواهد امر بر می آید، حالا خودروهای فولکس واگن با قیمت های بسیار بالاتر از نرخ رسمی اولیه، در محدوده 350 الی 390 میلیون تومان برای فروش آگهی شده اند اما براساس اخبار واصله از نمایشگاه ها، کمتر خریدارای تمایل به پرداخت چنین ارقامی دارد و پروژه دلالان در افزایش قیمت شدید این خودروها عملا به شکست منجر شده است.
البته به نظر می رسد که منطق فروشندگان برای ارائه چنین قیمت گزافی، اعلام بهای 335 میلیون هیوندای سانتافه مدل 2017 باشد، اما واقعیت این است که با توجه به وجود تعداد بسیار زیاد هیوندای سانتافه در بازار، حتی این خودرو نیز در بسیاری موارد با قیمتی کمتر از رقم رسمی معامله می شود.
حال باید منتظر ماند و دید که برنامه ماموت خودرو برای فروش سری دوم محصولات خود به چه ترتیب خواهد بود. آیا این شرکت می تواند با قیمت گذاری مناسب از سد دیوار سیاه سوداگران عبور کند و یا کسب سود زیاد باعث می شود که شاهد افزایش قیمت قابل توجه فولکس واگن تیگوان و فولکس واگن پاسات در بازار باشیم؟

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/15
دغل واگن دیگه چیه که اینقدر پول پاش بدی
1396/11/15
حتما دلالاش آقازاده نبودن وگرنه مثل تمام ماشيناي ديگه موفق ميشدند!
البته بعضي از نمايندگيها هم كه دست دلالا رو از پشت بستن!
راهنمايي: ماشين ژاپنيه و قيمت جهانيش از تيگوان كمتره ولي (شبه) نمايندگيش قيمت 2018شو بالاي 350 گذاشته!
1396/11/15
من نمیدونم بازار خودرو اصلا صاحب داره یانه فکر نکنم داشته باشه
1396/11/15
خود شرکت میتونست به هر کد ملی یک یا دو خودرو بیشتر نفروشه و از مصرف کننده بودن مشتری مطمئن بشه وقتی چند نفر انگشت شمار کل حواله هارو بخرن مشخصه دلالان نباید فروخته میشد بهشون.حالا جالبیش اینه این اقایون سود 10 20 میلیون تومنی رو هم دوس ندارن ! دنبال بالای 100 میلیون سودن !
1396/11/16
واقعاً جای تعجب بود که برندی به خوشنامی ماموت خودرو چطور اینگونه ماشین هایش را فروخت چرا 30 الی 40 ماشین به یک نفر فروخته شد در صورتیکه حداقل من 6 نفر را می شناسم که این ماشین را برای مصرف شخصی میخواستند و همانروز فروش مراجعه کردند ولی ماشینی نبود
1396/11/16
دلال بی وجدان 290 میلیون پول دلد حواله یک ماشین رو گرفته بیست و پنچ روز بعد با قیمت 417 میلیون برای فروش گذاشته میتوانید در سایت با ما ببینید حیف که شمارهم می افته وگرنه زنگ میزدم حسابی حالشو جا میآوردم (شانس آورد )