موضوعات داغ

آلمان در برابر تسلا؛ سرمایه گذاری هنگفت پورشه برای تولید خودروهای الکتریکی

عکس مطلب اول
پورشه که هم اکنون تعهد خود مبنی بر سرمایه گذاری عظیم در توسعه و تولید خودروهای پلاگین هایبرید و تمام الکتریکی را اعلام کرده است، سهم خود را افزایش داد و اظهار داشت که سرمایه گذاری اولیه 3.73 میلیارد دلار را به 7.47 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.
رویاهای الکتریکی پورشه با مدل میشن E به تحقق خواهد پیوست که مجموعا 623 میلیون دلار هزینه به تولید آن و مدل های مختلف و مشتقات آن اختصاص داده می شود. فرآیند تبدیل طیف مدل های فعلی پورشه به نمونه های الکتریکی و هایبرید با هزینه 1.24 میلیارد دلاری پشتیبانی می شود و چند صد میلیون دلار هزینه صرف توسعه و ایجاد فناوری های جدید، زیرساخت های شارژ خودروهای الکتریکی و حمل و نقل هوشمند خواهد شد.
گسترش تسهیلات فعلی برای تولید خودروهای الکتریکی نیز در نظر گرفته شده است. پورشه هم اکنون در حال آماده سازی کارخانه زوفن هازن برای تولید خودروهای الکتریکی است.

پورشه میشن E

پورشه میشن E

هسته اصلی انقلاب الکتریکی پورشه ابرخودروی الکتریکی میشن E است که از یک موتور الکتریکی با قدرت بیش از 600 اسب بخار بهره مند خواهد شد و برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی کمتر از 3.5 ثانیه نیاز دارد. طبق گفته پورشه باتری این خودرو تنها به 15 دقیقه زمان برای شارژ شدن نیاز دارد و با هر بار شارژ می تواند 400 کیلومتر مسافت را بپیماید.
برای اینکه مشتریان بتوانند راحت تر خودروهای خود را شارژ کنند، پورشه همراه با بی ام و، دایملر و فورد قصد دارند تا سال 2020 400 ایستگاه شارژ سریع در سرتاسر مسیرهای عمده رفت و آمد در اروپا راه اندازی کنند که بیشتر آنها در نمایندگی های پورشه مستقر خواهند شد.
الیور بلوم رئیس هیئت مدیره پورشه می گوید:
« در کنار توسعه و تولید مدل های بنزینی پورشه، با این تصمیم مسیر مهمی را در آینده مشخص می کنیم. »
هم اکنون پورشه سه مدل هایبرید در طیف محصولات خود دارد که دو نمونه از آنها مربوط به سدان لوکس پانامرا و یکی از آنها مربوط به SUV کاین است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/20
خیلی عالی و بسیار موفق خواهد شد.
ولی ببینید هر چی باشه تسلا کارش اصلا ذاتا زدا ماشین تمام الکتریکی هست والاسلام.
در ضمن یه ماشین الکتریکی باید صفر تا صدش خیلی خیلی بالا باشه فک نکنم مثلا شتاب 3 ثانیه به درد یه ماشین الکتریکی بخوره. تو فیلم ها و درگ ها میبینید تسلا 2.5 ثانیه ای اول از لامبورگینی جلو میزنه ولی بعدا لامبو میگیرتش. الان دوره دوره شتاب زیر 2.5 هست نه شتاب زیر 3.5.
تسلا کارش ماشین الکتریکی هست. الان سامسونگ هم گوشی میزنه هم یخچال هم تلویزیون هم جارو و ان اع اقسام چی های دیگه نمیدونم واسه در اتاق هتل ها کلید هوشمند میزنه ولی اپل و یا بعضی برندای مشهور که موفق هستند کارشون فقط موبایل و لاپ تاب بوده و بس !