موضوعات داغ

سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری نیسان در چین؛ راهکار ژاپنی ها برای طوفان در بازار خودروهای برقی

عکس مطلب اول
شرکت نیسان قصد دارد در مدت 5 سال 9 میلیارد دلار در چین سرمایه گذاری کند زیرا در تلاش است تا بزرگترین تولیدکننده جهانی خودروهای الکتریکی در این کشور باشد.
جون سکی رئیس فعالیت های تجاری نیسان در چین، به خبرنگاران در شهر پکن گفت که این خودروساز ژاپنی قصد دارد تا سال 2022 تعداد خودروهایی که سالانه به مشتریان تحویل می دهد را تا یک میلیون دستگاه افزایش دهد که قسمت عمده این رشد فروش را خودروهای الکتریکی تشکیل می دهند.
نیسان که با بازار امریکا (که در حال به ثبات رسیدن است) و کاهش تقاضا در ژاپن روبرو است، برای رشد فروش خود طی 5 سال آینده روی بزرگترین بازار خودروی جهان حساب باز کرده است. رقبای جهانی نیسان یعنی فولکس واگن، جنرال موتورز و هوندا نیز در حال سرمایه گذاری بیشتر در چین هستند و در این زمینه با هم رقابت می کنند تا هر کدام از آنها برند برتر با سریعترین میزان رشد فروش در چین باشند، زیرا چین قصد دارد برای کاهش آلاینده ها خودروهای الکتریکی بیشتری را روانه خیابان ها کند.
نیسان که بزرگترین خودروساز ژاپنی در چین است قصد دارد تا سال 2022 بیست خودروی الکتریکی در چین معرفی کند. طبق این برنامه 30 درصد از کل فروش نیسان در سال 2022 مربوط به خودروهای الکتریکی است.

نیسان ISD کانسپت

نیسان ISD کانسپت

آقای سکی گفت:
« گسترش رقابت در بازار چین در زمینه خودروهای الکتریکی بسیار سریعتر از حد انتظار ما بوده است. اکنون به این باور رسیده ایم که سیاست های خود در بازار چین را تغییر دهیم. »
دولت چین در حال اجرای یک چارچوب از قوانین اجباری برای کاهش آلاینده های مضر است که بر اساس آن شرکت هایی که با محدودیت های اعمال شده در ناوگان حمل و نقل برای کاهش آلاینده ها مطابقت نداشته باشند جریمه خواهند شد.
هیروتو سایکاوا، مدیر عامل نیسان نیز گفته است که چین یک بازار کلیدی برای نیسان است زیرا حدود یک سوم از کل درآمد 16.5 تریلیون ین تا سال 2022 که هدف نیسان است به این کشور بستگی دارد.
نیسان سال گذشته فروش بی سابقه 1.52 میلیون دستگاه خودرو در چین را تجربه کرد که تقریبا با فروش این خودروساز در بازار امریکا که 1.59 میلیون دستگاه بود برابری می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد