موضوعات داغ

پارتیزان موتورز در فکر رقابت با تسلا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در روزهای گذشته، ایلان ماسک با استفاده از موشک جدید "فالکون سنگین" در شرکت اسپیس ایکس، توانست یک دستگاه خودروی تسلا رودستر را با موفقیت به فضا فرستاده و در مدار کره ماه قرار دهد، حال برای رقابت با این کار بزرگ، شرکت "پارتیزان موتورز" هم اعلام کرده است که برای نشان دادن استقامت و دوام بسیار بالای خودروی نظامی این شرکت یعنی "پارتیزان وان"، قرار است یک دستگاه از آن را همانند تسلا رودستر به فضا منتقل کند!.
ضرورت جنگ مدرن، وسایل نقلیه را هم مجبور به پیشرفت می‌کند، همانند خودروی JLTV در ارتش ایالات متحده آمریکا که جایگزین خودروی معروف "هوموی Humvee (هامر)" شده است. با این حال، شخصی به نام "دکتر یوری ای. پوستینیکو" یک ایده جالب برای وسایل نقلیه میدان نبرد دارد. خودروی مفهومی "پارتیزان وان" به گفته طراح آن، با تکنولوژی‌های پیشرفته توسعه پیدا کرده است و هدف از طراحی آن می‌تواند قرار دادن تعداد زیادی از آنان در جاده و تزریق به نیروهای زمینی در یک دوره زمانی کوتاه باشد، درحالی که بهترین ماشین برای بدترین جاده‌ها نیز به شمار خواهد رفت!.

پارتیزان وان

پارتیزان وان


حال شرکت سازنده این خودرو که در خارج از آلمان قرار دارد، در حال برنامه ریزی است تا همانند ایلان ماسک و ارسال یک دستگاه تسلا رودستر به کره ماه، یکی از مدل‌های این اتومبیل را به فضا بفرستد، اما برخلاف ایلان ماسک با هدف کره ماه، شرکت "پارتیزان موتورز" در حال برنامه ریزی برای ارسال اتومبیل "پارتیزان وان" به کره مریخ است تا استقامت بالای این اتومبیل نظامی تمام الکتریکی با بدنه سبک فیبرکربنی را بهتر نشان دهد.
جهت اطلاع بد نیست بدانید که دکتر پوستینیکو به عنوان طراح پارتیزان وان می‌گوید که طراحی ظاهری این پروژه عمدتا ساده و ابتدایی است. شکل خودروی "پارتیزان وان" جعبه مانند بوده و هیچ ویژگی مدرن و قطعات زاویه دار بر روی آن دیده نمی‌شود، اما مستطیل بزرگ وسط می‌تواند سرنشینان کافی در خود جای دهد. به عنوان یک وسیله نظامی، حفظ بقا و سلامت سرنشینان در این اتومبیل بسیار نگران کننده است، اما طراحی ظاهری این خودرو به گونه‌ای خواهد بود که می‌توان از پوشش‌های زرهی بر روی این اتومبیل استفاده کرد، همچون زره‌های V شکل که می‌توان بر روی قسمت‌های مختلف بدنه نصب کرد و از مواد منفجره و گلوله در امان بود.

پارتیزان وان

پارتیزان وان


در زیر شاسی این اتومبیل، از یک قاب فولادی قوی و گودی شکل به همراه سیستم تعلیق جناقی استفاده شده است که می‌تواند در برابر انفجارهای مین تاحدودی جان سرنشینان را حفظ کند، بویژه قسمت زیر پیشرانه که از یک قطعه فولادی ضخیم استفاده شده است و به نظر می‌رسد که نگرانی اصلی طراح و شرکت سازنده، بیشتر مربوط به ایمنی پیشرانه اتومبیل باشد!.
به گفته دکتر پوستینیکو، این خودرو قابلیت ساخت در چیدمان‌های مختلف را خواهد داشت، از جمله نسخه‌های 3 درب با فاصله محور کوتاه، نسخه‌های 5 درب با فاصله بین دو محور زیاد و همچنین یک نسخه پیکاپ که می‌تواند در حمل و نقل مهمات کاربرد داشته باشد. علاوه بر این، تصور می‌شود که می‌توان از 6 چرخ محرک و یا حتی 8 چرخ محرک نیز بر روی این اتومبیل در نمونه‌های بزرگ‌تر استفاده کرد که باتوجه به طراحی ظاهری ساده آن می‌تواند امکان پذیر باشد.
برای یک وسیله نقلیه نظامی که حتی تولید آن تایید نشده است، شرکت سازنده رویاپردازی‌های بلند مدتی ارائه کرده است. به عنون مثال شرکت سازنده "پارتیزان وان" معتقد است که این خودرو می‌تواند تا 50 سال و یا بیشتر در ارتش یک کشور فعالیت کند و نیازی به جایگزین کردن آن نباشد. هرچند علاوه بر قطعات پوششی این خودرو، 100 سال هم گارانتی بر روی این محصول عجیب خواهد بود!.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد