موضوعات داغ

تخفیف‌ بیمه شخص ثالث خودرو کاهش یافت، دردسر دوباره برای مردم!

عکس مطلب اول
باتوجه به ادعای منابع خبری، از روز سه‌ شنبه 17 بهمن‌ ماه سال جاری، تخفیف‌های عدم خسارت بیمه شخص ثالث تغییر کرده و حالا این تغییرات براساس آیین‌نامه اجرایی ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث اعمال می‌شود.
براساس ماده ۶ آیین‌نامه جدید، تخفیف عدم خسارت سالانه از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و در حال حاضر به ۵ درصد رسیده است و علاوه بر این، حداکثر تخفیف همان ۷۰ درصد خواهد بود که در یک دوره ۱۴ ساله به حداکثر سقف تعیین شده می‌رسد. این موضوع در نگاه اول اصلا خبر خوشحال کننده‌ای برای بیمه گذاران نخواهد بود، ولی به این موضوع باید اشاره داشت که بیمه ایران "دوره انتظاری" را در نظر گرفته است تا قیمت بیمه افزایش پیدا نکند و از ضرر و زیان مالکان جلوگیری کند.
به عنوان مثال: تخفیف یک بیمه‌ نامه با ۵ سال تخفیف در آیین ‌نامه قدیم ۴۰ درصد بود که در آیین‌نامه جدید ۳ سال دوره انتظار در نظر گرفته شده تا بیمه با ۶ سال عدم خسارت تمدید شود. ولی در مجموع این شرایط می‌تواند به ضرر بیمه گذاران باشد، بویژه برای رسیدن به سقف تخفیف بیمه که نیاز به صرف 14 سال خواهید داشت!.
البته شاید این شرایط در نگاه اول به ضرر بیمه گذاران باشد، اما اگر به بندهای اضافه شده دقت کنیم، خواهیم دید که این شرایط برخی مواقع به نفع مصرف کنندگان خواهد بود، به طور مثال در گذشته بیمه‌گذاران اعتراض داشتند که با یک بار خسارت نباید تمام تخفیفات سال‌های گذشته از بین برود. این دغدغه مردم در آیین ‌نامه جدید بر طرف شده و از این پس در صورت خسارت، تمام تخفیفات بیمه ‌گذار به یک‌ باره از بین نمی‌رود، بلکه این کاهش تخفیفات پلکانی است که برای یکبار خسارت مالی حدود 20 درصد کاهش، برای 2 بار خسارت مالی 30 درصد کاهش و همچنین برای 3 بار خسارت مالی، حدود 40 درصد تخفیف بیمه کاهش خواهد یافت.
علاوه بر این، کاهش تخفیف برای خسارات جانی هم در نظر گرفته شده است که برای یکبار خسارت جانی کاهش 30 درصدی، برای 2 بار خسارت جانی کاهش 70 درصدی و همچنین برای 3 بار خسارت جانی، کاهش 100 درصدی در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/22
کم گرونش کردن ، اینم یه راه تازه واسه سرکیسه کردن مردم
1396/11/22
توجه داشته باشید بندهایی رو که میفرمایید به نفع بیمه گذار است در خصوص کاهش پلکانی تخفیفات در مواقع تصادفات ارتباطی به این آیین نامه نداره و مطابق تبصره 2 ماده 18 قانون اصلاح قانون بیمه اجباری خسارات ...... مصوب 1395 پیش بینی شده است و این مصوبه مجلس است و شورای عالی بیمه و هیأت وزیران نیز که تا کنون اعمال ننموده اند مرتکب تخلف شده اند و حکم قانون رو زمین گذاشتند لذا، بر سر مردم منت نگذارید. ممنون
1396/11/22
بخدا خسته شدیم...
همش خبر بد
1396/11/22
کم فروشی تو روز روشن
بازم ی قانون!!! جدید ب نفع دولت
1396/11/22
تو تیتر نوشتی دردسری تازه برای مردم بعد تو متن نوشتی به نفع مصرف کنندگان خواهد بود !؟ ماذا فاذا !؟
1396/12/14
ماشین من دارای 6 سال سابقه عدم خسارت و 50% تخفیف میباشد که البته 6 سال پیش به علت تصادف وخسارت مالی و استفاده از کوپن 4 سال تخفیفات قبل از آن از بین رفت حالا درزمان سررسید بیمه تخفیفات آن چند درصد خواهد بود؟ میزان تخفیفات کدام عدد خواهد بود 30% یا 50% یا 55% در صورتیکه عدد اول در نظر گرفته شود به معنی این است که هم تخفیفات 5 سال را حذف کردند و هم تخفیفات ناشی از استفاده از کوپن در 6 سال پیش را حذف کردند. چون قانون عطف بماسبق نمی شود منطقی این است که تخفیفات در سررسید اتی 55% محاسبه گردد . لطفا راهنمایی کنید
1396/12/15
چقدر زحمت میکشن مدیران خلاق و خدمت گذار!
1. به نظرم (نه قطعیت) در آئین نامه ابلاغی هیات دولت حرفی از کاهش تخفیف سال های عدم خسارت زده نشده بود و این خلاقیت از بیمه مرکزی است.
2. بیمه مرکزی احتمالاً نشسته کلی فکر کرده که چطور عدم سوددهی مطلوب بیمه ها بابت بیمه های شخص ثالث رو جبران کنند که به راهکاری کاملاً عادلانه:) دست یافته.
3. درسته که افزایشی در سقف حق بیمه اعمال نشده و صراحتاً دزدی جدیدی از جیب مردم اتفاق نیفتاده ولی عملاً با این کاهش تخفیف، هزینه ای که راننده ی بدون تصادف تا 8 سال می پردازه حدود 30 درصد افزایش پیدا میکنه.
4. بعد میان پز حمایتی هم میگیرند که حذف تخفیف به ازاء تصادف رو برداشتیم!! خوب این که باید از اول اتفاق می افتاد و نه اینکه هدف اصلیتون که بالابردن دریافتی از مردم (به خصوص اون هایی که تصادف نمیکنند) هست رو در پوشش عدم حذف تخفیفات قرار بدید.
5. چقدر مسیر خوبی رو داریم در مملکت طی میکنیم.... عین این تصمیمات و اتفاقات رو در حوزه های مختلف و متنوعی هر روز شاهدش هستیم:)