موضوعات داغ

سوناتا هیبریدی، سفیر دوست دار محیط زیست هیوندای فیس لیفت شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای سوناتاهیبریدی در سال 2016 میلادی وارد بازار شد و در اختیار مشتریان قرار گرفت، اما حالا کمپانی خودروسازی هیوندای برای تقویت حضور این برند پرفروش در بازارهای جهانی، یک نسخه فیس لیفت از آن معرفی کرده است.
برای طراحی و ساخت نسخه فیس لیفت هیوندای سوناتا هیبریدی و پلاگین هیبریدی، شرکت خودروسازی هیوندای از مدل‌های استاندارد این برند الگوبرداری کرده است، به همین منظور شاهد شباهت‌های بسیار زیادی میان نسخه‌های استاندارد هیوندای سوناتا و نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی آن هستیم که در این زمینه می‌توان به چراغ‌های پیشانی جدید، مجموعه سپر اصلاح شده، جلوپنجره جدید، رینگ‌های جالب توجه و... اشاره داشت که در زیبایی و جذابیت بیشتر اتومبیل تاثیرگذار بوده است.

هیوندای سوناتا فیس لیفت هیبرید

هیوندای سوناتا فیس لیفت هیبرید


براساس اعلام رسمی شرکت خودروسازی هیوندای، هر دو نسخه از هیوندای سوناتا هیبریدی و پلاگین هیبریدی با سیستم‌های محرک سابق خود به مشتریان عرضه می‌شوند که در این خصوص بر روی نسخه "هیبریدی" از یک پیشرانه درون سوز 154 اسب بخاری و همچنین یک موتور الکتریکی 51 اسب بخاری استفاده شده است که در مجموع با در نظر گرفتن اتلاف انرژی، می‌توانند نیروی 193 اسب بخاری تولید کنند. در ادامه گفتنی است که برای تبدیل و ارسال نیروی موتور 2 لیتری اتومبیل از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و همچنین برای تامین انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی، از مجموعه باتری‌های 1.76 کیلووات ساعت استفاده شده است که در حالت تمام الکتریکی می‌تواند محدوده حرکت 43 کیلومتری داشته باشد.

هیوندای سوناتا فیس لیفت هیبرید

هیوندای سوناتا فیس لیفت هیبرید


علاوه بر این، چنین سیستم محرکی بر روی هیوندای سوناتا پلاگین هیبریدی نیز مورد استفاده قرار گرفته است، با این تفاوت که مجموعه باتری‌های "لیتیوم پلیمر" 9.8 کیلووات ساعت دارد و همچنین می‌توان با استفاده از برق خانگی نسبت به شارژ آنان اقدام کرد.
در پایان گفتنی است که هر دو نسخه "هیبریدی" و "پلاگین هیبریدی" از هیوندای سوناتا در سال جاری به مشتریان عرضه خواهد شد، اما نسخه هیبریدی اتومبیل در 3 ماهه اول سال جاری و نسخه پلاگین هیبریدی آن در 3 ماهه دوم سال جاری به مشتریان عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد