موضوعات داغ

بازگشت یک افسانه؛ تولید مجدد جگوار D تایپ کلاسیک + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی جگوار لندروور به آرشیوهای خود دسترسی پیدا کرده و تعدادی از مدل‌های نمادین و معروف خود را در طول تاریخ احیا کرده است که آخرین پروژه آنان، به طراحی و ساخت اتومبیل افسانه‌ای D-Type به عنون دارنده چندین عنوان قهرمانی در مسابقات لمانز مربوط می‌شود.
در حالی که آخرین مدل از اتومبیل کلاسیک جگوار D تایپ حدود 62 سال پیش ساخته شده است، کمپانی خودروسازی جگوار لندروور تولید این اتومبیل را بار دیگر از سر می‌گیرد که اولین نسخه تولید شده از آن با استفاده از روش مهندسی معکوس، در شهر پاریس و در سالن "رترومبیل" رونمایی خواهد شد.

جگوار D تایپ

جگوار D تایپ


در برنامه ریزی کمپانی خودروسازی جگوار لندروور، این اتومبیل تنها به تعداد محدود 25 دستگاه تولید خواهد شد، زیرا کمپانی خودروسازی جگوار در ابتدا قصد داشت تا این اتومبیل را به تعداد 100 نسخه تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار دهد، اما پس از تولید 75 دستگاه از این اتومبیل در دهه 50 میلادی طی 16 سال، جگوار تصمیم به توقف تولید اتومبیل گرفت، اما بعد از آن کارخانه جگوار آتش گرفت و تمامی نقشه‌های تولید این خودرو در آتش سوخت و دیگر نتوانستند 25 مدل دیگر را تولید کنند، تا اینکه بلاخره مهندسین جگوار با استفاده از روش مهندسی معکوس و بکارگیری تجهیزات پیشرفته اسکن و قالب سازی، در نهایت توانستند یک نسخه کاملا مشابه با اتومبیل اولیه تولید کنند، هرچند برخی ویژگی‌های این اتومبیل تغییر کرده است ،همچون اندک قدرت افزایش یافته پیشرانه و همچنین حرکت سریع‌تر کالیپرهای ترمز اتومبیل که می‌تواند به توقف بهتر کمک کند.

جگوار D تایپ

جگوار D تایپ


تیم هانینگ، مدیر بخش اتومبیل‌های کلاسیک جگوار لندروور اعلام کرد: جگوار D تایپ یکی از خودروهای زیبا و ارزشمند جگوار است که دارای رکوردهای برجسته در سخت‌ترین مسابقات اتومبیل رانی جهان است. حال فرصتی به دست آمده است تا داستان جگوار D تایپ را پس از وقفه طولانی با موفقیت ادامه دهیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد