موضوعات داغ

شکوه تکنولوژی، اوج مهندسی؛ آشنایی با دهگانه برترین سوپراسپرت های سال 2018

عکس مطلب اول
بهترین ابرخودروهای دنیا عملکرد و فناوری فوق العاده ای دارند اما کدام یک از آنها بهترین هستند؟
ابرخودروهای برتر معمولا در خیابان های شهر موناکو، کشورهایی مثل دوبی یا به شکل پوستر در دیوار اتاق جوانان علاقه مند به خودرو به چشم می خورند. اگر شما هم شانس راندن یک ابرخودرو یا نشستن به عنوان یک سرنشین در این خودروها را داشته باشید می توانید با افتخار ادعا کنید که جزو اقلیت افرادی که این خودروها را تجربه کرده اند هستید. قیمت این شاهکارهای مهندسی به 2.5 میلیون پوند نیز رسیده است و به همین دلیل خاص تر و انحصاری تر شده اند. مک لارن، پورشه، آستون مارتین، فراری و بوگاتی از جمله سازندگان این ابرخودروهای بسیار گران قیمت هستند.
در این میان بعضی از خودروسازان کوچکتر نیز هستند که نسبت به برندهای بالا کم تر شناخته شده هستند ولی در زمینه تولید ابرخودرو فعالیت دارند مانند کونیخ زگ، پاگانی، زنوو و آرینارا. این تولیدکنندگان برای شکست دادن برندهای جاافتاده از پیشرانه های متفاوت استفاده کرده اند مانند ابرخودروی تمام الکتریکی ریماک کانسپت S که هدف سازندگان آن این است که سریعترین شتاب از حالت سکون در میان خودروهای خیابانی متعلق به خودروی آنها باشد.
بسیاری از این ابرخودروها یک ویژگی مشترک دارند. هدف تمام سازندگان آنها این است که برای جذب مشتریان ثروتمند در سرتاسر جهان که تعداد آنها روز به روز بیشتر می شود با هم رقابت می کنند و بسیاری از آنها بر این باورند که تعداد کم و خاص بودن این خودروها باعث می شود به خودروهای کلکسیونی تبدیل شوند و قیمت آنها قطعا افزایش می یابد.
تمرکز بیشتر ابرخودروها درباره اعداد و ارقام است. قدرت های اعلامی آنها از 600 اسب بخار شروع شده و راحت به بالای 1000 اسب بخار می رسد و بسیاری از آنها ترکیبی از چندین سیلندر، توربوهای بزرگ، سیستم های آیرودینامیکی پیچیده و پیشرانه های هایبرید همراه با موتورهای الکتریکی هستند که به آنها کمک می کند به عملکردی که هدف سازنده است دست یابند. البته به ندرت پیش می آید که ادعاهای سازندگان ابرخودروها در آزمایشات مستقل مورد تایید قرار گیرد. اگر نتوانید فرضا به حداکثر سرعت اعلامی 320 کیلومتر در ساعت دست یابید در قلمرو ابرخودروها نخواهید بود.
با این حال این خودروها فقط در عملکرد فوق سریع و قیمت های نجومی خلاصه نمی شوند زیرا بعضی از سازندگان ابرخودرو مانند بوگاتی و پاگانی به خاطر لوکس بودن بیش از حد خودروهایشان شهرت دارند.
هیچ اصل و قاعده موثقی برای اینکه یک ابرخودرو باید چه ویژگی هایی داشته باشد وجود ندارد اما می توان گفت که با دیدن یک ابرخودرو احتمالا آن را تشخیص خواهید داد. اگر در لندن یا دیگر شهرهای شگفت انگیزی که پایتخت های بین المللی هستند زندگی نمی کنید شانس دیدن این خودروها در خیابان و خارج از نمایشگاه های فروش خودرو زیاد بالا نیست.
اگر میلیون ها پوند سرمایه دارید و می توانید یکی از این ابرخودروها را خریداری کرده و شخصا آن را امتحان کنید، می توانید یکی از این 10 ابرخودرویی که در فهرست زیر معرفی می شوند را انتخاب کنید!
در این مقاله خودروی مک لارن F1 نیز حضور دارد که مربوط به سال 1994 است ولی علت آوردن آن در متن این است که از نظر نویسنده اصلی مطلب این خودرو هنوز هم یک شاهکار محسوب می شود و می توان آن را یکی از سوپراسپرت های برتر حال حاضر جهان دانست.

فهرست 10 ابرخودروی برتر جهان در سال 2018:

1 – مک لارن F1
مک لارن F1

مک لارن F1



2 – بوگاتی شیرون
بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون



3 – مرسدس AMG پراجکت وان
مرسدس AMG پراجکت وان

مرسدس AMG پراجکت وان



4 – کونیخ زگ آگرا RS
کونیخ زگ آگرا RS

کونیخ زگ آگرا RS



5 – پاگانی هوآیرا BC
پاگانی هوآیرا BC

پاگانی هوآیرا BC



6 – پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

پورشه 918 اسپایدر



7 – فراری لافراری
فراری لافراری

فراری لافراری



8 – مک لارن P1
مک لارن P1

مک لارن P1



9 – آستون مارتین والکری
آستون مارتین والکری

آستون مارتین والکری



10 – بوگاتی ویرون
بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/6
اکثر اینا هایپر کارند یا ابر ماشین سوپر اسپورت یکی دو تا توشنه منبع لدفا
1396/12/6
چه خوش رنگ و لعابن.وااااو😍
1396/12/7
بجا اینکه حسرت بخوریم و درباره چیزی مطلب بنویسید که امکان دسترسی بهش نیست فقط به دلیل بی صلاحیتی و دزدی و حماقت مسولان بهتره در نقد وضع موجود بنویسید که این نشه وضع کشور که چه دارا چه ندار مجبور باشیم اشغالایی که دستور میدن را بخرن، کجای دنیا همچین قوانین احمقانه قرار میدن، واقعا جای تاسف داره که حتی انگیزه و رغبت به تولید ثروت و فعالیت و انگیزه زندگی را از همه میگیرن، با امثال صالحی نیا این کشور بجایی نمیرسه،