موضوعات داغ

وقتی سوبارو دست به دامن تویوتا می شود؛ استفاده از فناوری هایبرید تویوتا در مدل های جدید سوبارو

عکس مطلب اول
شاید تا به حال شنیده باشید که سوبارو در سال 2018 یک مدل پلاگین هایبرید در بازار امریکا معرفی خواهد کرد. این خودروی اسرارآمیز که با مدل 2019 به فروش خواهد رسید از زمان توقف تولید مدل کراس ترک هایبرید در سال 2016، اولین سوباروی مجهز به پیشرانه سازگار با محیط زیست خواهد بود.
از همان ابتدا مشخص بود که سوبارو برای تولید یک مدل PHEV از فناوری الکتریکی تویوتا استفاده می کند. این خودروساز ژاپنی یک بخش داخلی مخصوص فناوری الکتریکی دارد ولی این فناوری هنوز برای استفاده در خودروها آماده نیست. به همین دلیل خودروی PHEV مورد نظر که چند ماه بعد معرفی خواهد شد از لوازم و فناوری تویوتا پریوس پرایم استفاده خواهد کرد.
آقای تاکشی تاچیموری رئیس بخش فنی سوبارو در این باره به Automotive News گفت:

سوبارو کراس ترک

سوبارو کراس ترک

« برای اینکه مدل پلاگین هایبرید ما امسال معرفی شود، تا حد امکان از فناوری های تویوتا استفاده کردیم. »
در تولید این خودرو شاهد یک تغییر مهم هستیم و آن موتور بنزینی باکسر سوبارو به جای موتور 4 سیلندر خطی پریوس است. بله درست است! خودتان را برای یک خودروی پلاگین هایبرید با موتور باکسر آماده کنید.
علت اینکه سوبارو برای تولید مدل هایبرید عجله دارد سخت گیری قوانین آلایندگی جدید است و علت اینکه سوبارو در این زمینه به تویوتا تکیه کرده است محدودیت بودجه تحقیق و توسعه این شرکت است که تقریبا 10 برابر کمتر از بودجه تویوتا است.

موتور باکسر سوبارو

موتور باکسر سوبارو

تویوتا مالک 17 درصد از سهام سوبارو است و علاوه بر این، سوبارو برای تولید مشترک خودروهای الکتریکی به جمع شرکت های تویوتا، مزدا و دنسو محلق شده است.
معرفی خودروی پلاگین هایبرید سوبارو به معنای پایان تولید مدل های توربو دیزل است که قرار است در سال 2020 از رده خارج شوند. پلتفرم همه جانبه سوبارو رکن اصلی تولید خودروهای الکتریکی است.
این مدل سوبارو که در ژاپن ساخته شده و به امریکا صادر خواهد شد از پلتفرم همه جانبه سوبارو استفاده خواهد کرد که در مدل های ایمپرزا، کراس ترک و اسنت نیز وجود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد