موضوعات داغ

مشخصات فنی نسل آینده تویوتا سوپرا لو رفت

عکس مطلب اول
در یک مطلب ارسال شده در انجمن VW Vortex اسکن هایی از شماره ماه مارس مجله ژاپنی Best Car نمایان بود. این مجله ادعا کرده بود که مشخصات فنی کامل مدل آینده سوپرا را قبل از معرفی رسمی آن در اختیار دارد.
جدیدترین گزارشات پیرامون این خودرو حاکی از آن است که سوپرای جدید از یک موتور V6 توئین توربو با حجم 3.5 لیتر نیرو خواهد گرفت، مشابه موتوری که در سدان لوکس LS 500 استفاده شده است. با این حال به نظر می رسد که این قضیه صحت نداشته باشد.
یک موتور 3 لیتری V6 توربوشارژ با قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر در این خودرو نصب خواهد شد که قدرت آن تنها از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چرخ های عقب منتقل خواهد شد. این موتور آشنا به نظر می رسد اینطور نیست؟ زیرا این همان موتوری است که پیش بینی می شود در یکی از مدل های برتر بی ام و Z4 دیده شود.

عکس جاسوسی از تویوتا سوپرا

عکس جاسوسی از تویوتا سوپرا

منظور ما را اشتباه متوجه نشوید. ما بسیار خوشحالیم که تویوتا از موتور B58 و گیربکس 8 دنده اتوماتیک بی ام و استفاده می کند. مطمئنا قابلیت انتخاب این خودرو با یک گیربکس دنده دستی بسیار جذاب بود ولی این احتمال وجود داشت که در صورت عدم انتخاب این گیربکس، مهندسان ژاپنی گیربکس اتوماتیک خوبی طراحی نکنند. اما افرادی که مدل های تقویت شده 1000 اسبی سوپرا که مخصوص مسابقات درگ هستند را دوست دارند، از مدل 2019 این خودرو زیاد خوشنود نخواهند بود. در مدل جدید این خودرو یک چیزهایی از دست می دهید و چیزهای دیگری به دست می آورید!

رندر تویوتا سوپرا

رندر تویوتا سوپرا

این مجله ژاپنی جزئیات مهم دیگری را نیز بیان می کند و با وزن سوپرا شروع می کند که 1496 کیلوگرم است. اگر صادقانه بگوییم در این زمینه انتظارمان خیلی بیشتر بود به خصوص اینکه تویوتا به فناوری فیبرکربن برای کاهش وزن دسترسی دارد. مدل تولیدی سوپرا 4380 میلی متر طول، 1855 میلی متر عرض و 1290 میلی متر ارتفاع خواهد داشت. سایز لاستیک های جلو 225/50R17 و در عقب 255/45R17 ذکر شده است.
طبق شایعات مدل پایه سوپرا با موتور 2 لیتری توربو با قدرت 250 اسب بخار وارد بازار امریکا خواهد شد در حالی که بازار ژاپن موتور Z4 sDrive20i با 195 اسب بخار را دریافت خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد