موضوعات داغ

یک شکست باورنکردنی؛ احتمال توقف تولید تویوتا،نیسان و هوندا در بریتانیا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سفیر ژاپن در انگلستان با ارسال یک نامه به "ترزا می" نخست وزیر فعلی انگلستان، اعلام کرد که شرکت‌های خودروساز ژاپنی از جمله تویوتا، نیسان و هوندا مجبور به ترک بریتانیا خواهند شد، درصوتی که موانع تجاری اعمال شده پس از اجرای "برکسیت" موجب ناتوانی آنان در کسب و کار خود شود و یک فعالیت بی ثمر داشته باشند.
پیرو این موضوع، یک جلسه با "ترزا می" نخست وزیر فعلی بریتانیا و همچنین برخی از مدیران شرکت‌های فعال ژاپنی در انگلستان از جمله خودروسازانی همچون "تویوتا"، "نیسان" و "هوندا" برگزار شد تا سرنوشت شرکت‌های ژاپنی بخصوص خودروسازان در کشور انگلستان مورد بررسی قرار گیرد، بویژه ابراز نگرانی خودروسازان ژاپنی که با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، باعث شده است تا فعالیت آنان تحت الشعاع قرار گرفته و در آستانه فعالیت بی ثمر و بدون سود قرار گیرند!.


جالب است بدانید که کشور ژاپن به عنوان سومین اقتصاد جهانی شناخته می‌شود، اما این کشور و شرکت‌های بزرگ آن در بازارهای جهانی، نگرانی بسیار جدی در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دارند، زیرا پس از ایالات متحده آمریکا، کشور انگلستان به عنوان دومین اولویت اصلی ژاپنی‌ها برای سرمایه گذاری به شمار می‌آید که حالا کسب و کار آنان با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با چالش مواجه شده و این امکان وجود دارد که در صورت نبود کسب و کار پرسود و همچنین محدودیت‌های اعمال شده پس از اجرای برکسیت، از بازار بریتانیا خارج شوند.
در پایان منابع ناشناس اعلام کردند که در جلسه مذکور، تجارت بدون تعرفه و سودآور مطرح شد که برای تمامی طرف‌های مذاکره از جمله مدیران ژاپنی و همچنین مسئولان دولتی انگلستان مهم بود، اما هنوز نتیجه آن مشخص نشده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/27
ورود افتخار برانگیز انگلستان به عرصه ی کشور های (خدارا شکر عوضش امنیت داریم) را به تمام مسلمین جهان تبریک و تحنیت عرض می کنم!