موضوعات داغ

بزرگ‌ترین صادر کننده ماشین از آمریکا کدام برند است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پاسخ شما در مورد سوال "بزرگ‌ترین صادر کننده اتومبیل از خاک آمریکا" به کدام برند خودروسازی ختم می‌شود؟
شاید عموم شما به شرکت‌های خودروساز آمریکایی اشاره کنید، همچون جنرال موتورز، فورد و یا حتی کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر!، اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است و شرکت خودروسازی BMW با تایید "وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا"، به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده ماشین از خاک آمریکا به دیگر کشورهای جهان معرفی شده است.


در حال حاضر، کمپانی خودروسازی BMW تنها یک کارخانه را در ایالات متحده آمریکا اداره می‌کند، اما همین شرکت بزرگ‌ترین سایت تولید و مونتاژ در سراسر جهان خواهد بود که تحت عنوان " اسپارتانبورگ" شناخته شده و محصولات شاسی بلند بی.ام.و از جمله X3، X4، X5 و X6 در این کارخانه تولید شده و یا حتی در آینده نه چندان دور، این کارخانه محل تولید و مونتاژ خودروی شاسی بلند X7 خواهد بود.
جالب است بدانید که این شرکت در "کارولینای جنوبی" واقع شده و طبق ادعای وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا، باعث شده است تا ایالت "کارولینای جنوبی" سهم 16 درصدی از صادرات کل ایالات متحده آمریکا را داشته باشد.


در سال گذشته، حدود 371 هزار و 248 اتومبیل توسط این کارخانه تولید شده است که تنها 30 درصد این مقدار سهم بازار داخل آمریکا بوده است، در عوض 272 هزار و 346 اتومبیل که حدود 70 درصد از آمار کل تولید BMW در خاک آمریکا می‌شود، از طریق بندر "چارلستون" از ایالات متحده آمریکا خارج شده و به دیگر کشورهای جهان صادر شده است که ارزش تقریبی آن معادل 8.75 میلیارد دلار بوده است. هرچند 13 درصد از صادرات کل BMW از نقاط دیگری همچون بندرهای "جورجیا" و "فلوریدا" به مقصد کشورهای دیگر بوده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/28
آقاحیدری جان،
ب.ام.و درسته.
بییییییییی.ام.و ، اشتباهه. تلفظ آلمانی B ، میشه بِ.
۱۰۰۱ بار 😡😡😡😡