موضوعات داغ

نسخه چهار درب AMG GT به تونل باد رسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
آبان ماه سال گذشته بود که شرکت خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرد با همکاری AMG قصد دارد یک خودروی سدان اسپرت برای رقابت با نسل جدید پورشه پانامرا طراحی و تولید کند. این خودروساز آلمانی به وعده خود عمل کرد و در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 به نمایش رقیب آینده پورشه پانامرا در غرفه خود پرداخت.
سال 2017 برای شرکت زیرمجموعه مرسدس بنز یعنی AMG سال بزرگی بود، زیرا سال 2017 میلادی این شرکت پرفورمنس 50 ساله شد و به افتخار این مناسبت، یک خودروی هایپرکار و همچنین یک خودروی سدان اسپرت برای رقابت با محصولات فعلی بازار در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 رونمایی کرد.


همانطور که می‌دانید، مرسدس بنز با همکاری مستقیم AMG اقدام به طراحی این خودروی سدان اسپرت کانسپت کرده است که در طراحی ظاهری آن شباهت بسیار نزدیک با خودروی پرچم دار اسپرت مرسدس بنز دیده می‌شود، ولی در قامت یک خودروی سدان اسپرت لوکس و مهم‌تر از همه، به عنوان یک طرح کانسپت بر روی سکوی معرفی مرسدس بنز حاضر شد، اما حالا تصاویری جدید از سوی کمپانی خودروسازی مرسدس بنز منتشر شده است که نشان می‌دهد این خودروی سدان اسپرت کانسپت AMG چراغ سبز تولید خود را دریافت کرده و هم اکنون در حال طی کردن آزمایش‌ آیرودینامیک خود در تونل باد است که می‌توانید جزییات این آزمایش را در تصاویر شاهد باشید.


پیش از این گفته شده بود که هدف اصلی مرسدس بنز در بازار، رقابت با خودروی پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid است، زیرا در نسخه کانسپت اتومبیل که در نمایشگاه ژنو سال گذشته رونمایی شد، از یک سیستم محرک هیبریدی یا شاید پلاگین هیبریدی استفاده شده بود که اجزا تشکیل دهنده آن شامل پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر مرسدس بنز AMG GT و یک موتور الکتریکی مکمل می‌شود که می‌تواند در حداکثر کارایی خود نیرویی حدودا 805 اسب بخاری تولید کرده و در اختیار هر چهارچرخ اتومبیل قرار دهد که در این صورت می‌توان انتظار یک شتاب صفر تا صد کمتر از 3 ثانیه داشت. هرچند تاکنون از عملکرد جاده‌ای این خودروی سدان صحبتی به میان نیامده و تمامی اطلاعات ذکر شده مربوط به همان طرح کانسپت می‌شود.
در پایان باتوجه به ادعای منابع خبری، انتظار می‌رود که نسخه نهایی این خودرو در نمایشگاه بین المللی ژنو امسال رونمایی شود که از تاریخ 6 مارس سال جاری کار خود را در کشور سوئیس آغاز می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد