موضوعات داغ

پاک ترین پلیس جهان؛ نفوذ خودروهای تمام برقی به ناوگان پلیس کانادا

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی "تسلا مدل X" به ناوگان پلیس کشور کانادا و شهر "انتاریو" ملحق شد، اما این خبر به ظاهر خوب می‌تواند بدترین خبر ممکن برای مالیات دهندگان کانادایی، بویژه شهروندان ساکن در شهر "انتاریو" باشد.
همانطور که احتمالا می‌دانید، خودروی تسلا مدل X با قیمت نسبتا بالایی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که در کشور کانادا، این اتومبیل با قیمت پایه 102 هزار و 300 دلار کانادا، یعنی چیزی حدود 81 هزار و 428 دلار تنها در مدل‌های پایه خود به فروش می‌رسد که بخش قابل توجهی از این هزینه توسط مالیات دهندگان کانادایی تامین شده و می‌تواند یک خبر نه چندان خوشحال کننده برای آنان باشد، با این حال خودروی شاسی بلند تسلا مدل X توسط برخی از پلیس‌های کانادا مورد استقبال قرار گرفته و اعلام کرده‌اند که بی صبرانه منتظر ورود این خودرو در جاده‌های کانادا هستند.


فارغ از این موضوع، پلیس‌های شهر "دنور" و یا شهر "لس آنجلس" در ایالات متحده آمریکا از خودرو شاسی بلند تسلا مدل X به عنوان یک خودروی عملیاتی استفاده می‌کنند که حالا نیروی پلیس شهر "انتاریو" هم چنین قصدی دارد، این درحالیست که برخی از کشورهای اروپایی همچون لوکزانبورگ از خودروهای الکتریکی برای گشت پلیسی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، اسکاتلندیارد به عنوان مرکز پلیس شهر لندن در نظر دارد که حدود 250 دستگاه محصولات تسلا خریداری کرده و در ناوگان خود مورد استفاده قرار دهد.


جهت یادآوری، تسلا مدل X را می‌توان اولین شاسی بلند کاملا الکتریکی در جهان دانست که طراحی آشنای آن با چراغ‌های تمام LED ساده، ولی در عین حال پیشرفته و همچنین جلوپنجره‌‌ کوچک آن، هرکسی را به یاد دیگر مدل‌های این کمپانی بخصوص مدل S می‌اندازد. یکی از ویژگی‌های متمایز تسلا مدل X، درب فالکون یا همان درهای بال مانند آن است که دسترسی آسان‌تری را برای صندلی‌های ردیف دوم و سوم فراهم می‌کند که علاوه بر این موضوع، یک نمای فوق العاده را از تسلا مدل X به نمایش گذاشته و به زور هم که شده باشد، حس خودروهای اسپرت را به مخاطب تحمیل می‌کند. دیگر ویژگی مهم این خودرو نیز شیشه بزرگ جلوی کابین است که تا سقف‌ها کشیده شده و تبدیل به یک سقف پانورامیک برای تسلا مدل X شده‌اند.


برای به حرکت انداختن این شاسی بلند تمام الکتریکی همانطور که از نامش پیداست، از دو موتور الکتریکی بر روی هر دو محور جلو و عقب استفاده شده که با مجموع قدرتی 503 اسب بخاری برای هر دو موتور، می‌‌تواند شتاب این شاسی بلند را در 3.8 ثانیه پر کرده و به لطف باتری‌های پرقدرت تسلا، حداکثر 414 کیلومتر را در شرایط استاندارد تعریف شده بپیماید. البته این آمار مربوط به استفاده از هر دو موتور است، چون تنها در صورت استفاده از یک موتور از این دو، شتاب صفر تا صد آن به 4.8 ثانیه خواهد رسید که باز هم عدد قابل قبولی است و می تواند خودروهای سدان اسپرت مغرور را ساکت کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/30
ماشین پلیسای ما:
مرسدس‌های سال ۲۰۰۲
سمند
مگان‌های ۱۰ سال پیش
سراتوی‌های سایپا
و پژو ۲۰۶

و ماشین پلیسای کشورای عربی همه از دَم سوپراسپرت
اخه چرا تو همه زمینه‌ها پسرفت داریم؟

"ما در بحث عدالت عقب ماندگی داریم و باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم" 😏
1396/12/1
واسه ما از بنز الگانس شد مگان و ماکسیما و آخر هم سمند و 206 و فردا هم میشه وسپا
سیر افول رو از همین جا میشه فهمید