موضوعات داغ

نهایت قایق با مهندسی مرسدس بنز؛ ردپای هایپرکار AMG به آب رسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر به خاطر داشته باشید، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز در اسفند ماه سال گذشته با همکاری Cigarette Racing، یک قایق تندرو با الگوبرداری از خودروی سوپر اسپرت AMG GT R رونمایی کرد، اما حالا این خودروساز آلمانی پای خود را فراتر گذاشته و برمبنای هایپرکار کانسپت " Project One" یک قایق تندرو معرفی کرده است.
برای 11 سال، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز و بخش پرفورمنس AMG با شرکت "Cigarette Racing" همکاری کرده و پروژه‌های زمینی خود را به آب منتقل می‌کند که آخرین پروژه آن به طراحی و ساخت یک قایق تندرو برمبنای مرسدس AMG GT R برمی‌گردد، اما حالا هایپرکار مفهومی این خودروساز آلمانی مبنا قرار گرفته و با الگوبرداری از آن، یک قایق تندرو تحت عنوان 515 Project One معرفی شده است که می‌توانید جزییات آن را در تصاویر شاهد باشید.


با تایید مرسدس بنز، برای ساخت این قایق به صورت گسترده از مواد فیبرکربنی استفاده شده است و همین مورد باعث شده تا وزن کلی آن نسبت به سایر قایق‌های موجود با مواد فلزی و مرسوم در قایق سازی، حدود 589 کیلوگرم سبک‌تر باشد که قطعا در سرعت گیری و مانوردهی تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این، برای تامین نیروی حرکتی این قایق از دو پیشرانه مخصوص مسابقات با حداکثر قدرت سرسام‌آور 3100 اسب بخاری استفاده شده است که با کلیدهای مخصوص، می‌توان نیروی 3100 اسب بخاری را بر روی 1550 اسب بخار محدود کرد تا برای استفاده‌های شخصی راحت‌تر باشد. در ادامه این قایق با طول 15.6 متر و همچنین عرض 2.9 متر ساخته شده است که می‌تواند 6 مسافر را حمل کند.


در خصوص اتومبیل " Project One" بد نیست بدانید که این خودروی هایپرکار منحصربه فرد در بخش فنی خود از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر شش سیلندر و همچنین 4 موتور الکتریکی سود می‌برد که پیشرانه درون سوز آن از خودروهای فرمول 1 برداشته شده و حالا با ایجاد یکسری تغییرات بر روی آن، قابل استفاده بر روی خودروهای استاندارد جاده‌ شده است و همچنین موتورهای الکتریکی آن در نوع خود شگفتی ساز بوده و قادر به فعالیت تا 50 هزار دور بر دقیقه خواهند بود، این درحالیست که قدرتمندترین موتورهای الکتریکی موجود در بازار تنها می‌توانند 20 هزار دور بردقیقه گردش و تولید نیرو محرکه داشته باشند.


به طور کلی باتوجه به اعلام کمپانی خودروسازی مرسدس بنز و AMG، از دو موتور الکتریکی بر روی محور جلو اتومبیل استفاده شده است، درحالی که موتور الکتریکی سوم بر روی توربوشارژر نصب شده و چهارمین موتور الکتریکی نیز به طور مستقیم بر روی پیشرانه درون سوز و میل لنگ آن نصب شده است تا عملکرد و نیرویی حیرت انگیز بدست آید.
هریک از موتورهای نصب شده بر روی محور جلو باتوجه به اعلام شرکت سازنده، دارای حداکثر 160 اسب بخار قدرت هستند و موتور نصب شده بر روی میل لنگ اتومبیل هم دارای همین مقدار نیرو خواهد بود، اما یکی از موتورهای الکتریکی که بر روی توربوشارژر اتومبیل نصب شده است، حداکثر 120 اسب بخار قدرت دارد که در مجموع با در نظر گرفتن خروجی قدرت پیشرانه درون سوز اتومبیل، در نهایت 1000 اسب بخار قدرت برای هایپرکار منحصربه فرد مرسدس AMG بدست می‌آید.


در پایان هم لازم به ذکر است که خودروی Project One تنها به تعداد محدود 275 دستگاه تولید خواهد شد و هر یک از آنان به قیمت تنها 2.7 میلیون دلار به علاقه مندان ارائه خواهد شد، اما حالا حالاها نباید منتظر حضور این خودرو در خیابان‌ها بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد