موضوعات داغ

رشد ابعاد در انتظار بزرگترین SUV فولگس واگن؛ توآرگ جدید 7 نفره خواهد شد

عکس مطلب اول
طبق شایعات فولکس واگن توآرگ مدل 2019 با یک موتور توربودیزل V8 با گشتاور بالا در راه است که داخل کابین آن یک صفحه نمایش غول پیکر 28 اینچی نصب می شود.
فولکس واگن هفته گذشته یک تیزر تبلیغاتی از توآرگ 2019 منتشر کرد ولی هیچ جزئیاتی درباره این SUV کاملا جدید فاش نکرد. خوشبختانه نیازی نیست برای اطلاع از ویژگی های این خودرو تا زمان معرفی رسمی آن در 23 مارس در پکن صبر کنیم زیرا منابع نزدیک به شهر ولفزبرگ جزئیات جالبی را درباره آن فاش کرده اند.

نسل بعدی فولکس واگن توآرگ

نسل بعدی فولکس واگن توآرگ

برای اولین بار توآرگ به صورت 7 نفره تولید خواهد شد که احتمالا نشان دهنده افزایش ابعاد این خودرو برای بهبود فضای داخل کابین برای دو نفر اضافی است. بر اساس این گزارش، فولکس واگن طول این SUV شیک را حدود 60 میلی متر افزایش داده است که به لطف استفاده از پلتفرم MLB Evo میسر شده و فضای داخل کابین را بیشتر کرده است. توآرگ جدید از پلتفرم مشترک با آئودی Q7، پورشه کاین و لامبورگینی اوروس بهره می برد و گفته می شود عرض آن 25 میلی متر بیشتر شده است که این موضوع نیز در بهبود فضای داخل کابین تاثیرگذار است.
این افزایش ابعاد باعث افزایش وزن توآرگ 2019 نسبت به مدل قبلی نمی شود زیرا در واقع پلتفرم جدید وزن آن را 65 کیلوگرم کاهش می دهد و مدل های پایه آن با موتورهای کوچکتر وزنی کمتر از 2 تن (حدود 1950 کیلوگرم) خواهند داشت.

مدل مفهومی T-Prime GTE

مدل مفهومی T-Prime GTE

مدل های غیر از بازار امریکا با موتورهای V6 سه لیتری بنزینی و دیزلی به همراه یک موتور V8 چهار لیتری بنزینی مجهز به 2 عدد توربوشارژر عرضه می شوند. استفاده از فناوری هایبرید ملایم در تمام طیف مدل های توآرگ جدید نیز پیش بینی می شود ولی طبق شایعات جذاب ترین موتوری که روی این خودرو نصب خواهد شد یک موتور V8 دیزلی مجهز به چند توربوشارژر است که گشتاور تولیدی آن به حدی زیاد است که می تواند یک کوه را جا به جا کند! احتمالا یک نسخه پلاگین هایبرید نیز معرفی می شود.
بر اساس تصاویر مربوط به مدل مفهومی T-Prime GTE، تغییرات گسترده ای داخل کابین توآرگ جدید ایجاد شده است که بارزترین ویژگی آن یک صفحه نمایش 28 اینچی عریض با صفحه شیشه ای زیبا است که حاصل ادغام عقربه های کاملا دیجیتال صفحه پشت آمپر با سیستم سرگرمی است.

یکپارچگی صفحه پشت آمپر با صفحه نمایش سیستم سرگرمی

یکپارچگی صفحه پشت آمپر با صفحه نمایش سیستم سرگرمی

طبق برنامه ریزی توآرگ جدید از سیستم فرمان چرخ های عقب، میله های موجگیر فعال و سیستم تعلیق بادی بهره مند خواهد شد که سواری بسیار نرمی را برای این خودرو ایجاد می کند.
با اینکه عده ای می گویند فولکس واگن قصد دارد خط تولید این مدل را به چین منتقل کند ولی پیش بینی می شود توآرگ جدید در کارخانه واقع در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی مونتاژ شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/16
فول سایز فقط آمریکایی و ژاپنی فکرش رو بکن این با لندکروز یا پاترول یا تاهو رقابت کنه
1396/12/17
بزرگترین شاسی بلند فولکس واگن اسمش اطلس هستش که اگه اشتباه نکنم فکر کنم از لندکروز هم یکمی بزرگتره