موضوعات داغ

فتح جهان توسط کراس اوورها؛ بزرگترین بازارهای صنعت خودروسازی در سال 2017

عکس مطلب اول
اشتهای انسان برای سفر با وسایل نقلیه موتوری بیشتر شده است، زیرا آمارهای جهانی نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی، بیش از 86 میلیون وسیله نقلیه مختلف در سراسر جهان به فروش رسیده است که نسبت به سال گذشته میلادی، حدود 2 میلیون اتومبیل بیشتر شده است، هرچند به نظر می رسد که تنها کشورهای مهم جهان مورد بررسی قرار گرفته است و شاهد خط خوردن کشورهای آفریقایی و یا حتی برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی و... هستیم.
اطلاعات مذکور توسط موسسه "JATO Dynamics" گردآوری شده است و نشان می‌دهد که فروش اتومبیل در بازارهای بزرگی همچون اروپا، آسیا، اقیانوسیه و همچنین آمریکای جنوبی افزایش پیدا کرده است که در این میان، کشورهای بزرگی همچون "روسیه"، "تایلند" و "آرژانتین" افزایش فروش 2 رقمی را تجربه کرده‌اند.
شاید این آمار در مقایسه با سال 2016 میلادی بسیار چشمگیر باشد و نشان از افزایش فروش اتومبیل در سراسر جهان دارد، اما برخی از بازارهای بزرگ جهانی با موج افزایشی همراه نبوده و روند نزولی را تجربه کرده‌اند. همچون ایالات متحده آمریکا، انگلستان، مکزیک و یا حتی کشور کره جنوبی که یک کاهش چشمگیر فروش در سال 2017 میلادی تجربه کرده‌اند که می توانید جزییات آن را در جدول زیر دنبال کنید.

نقشه جهانی فروش اتومبیل

نقشه جهانی فروش اتومبیل


در ادامه باتوجه به داده‌های JATO، خودروهای SUV در سایزهای مختلف بیشترین افزایش فروش را به همراه داشته‌اند، همانطور که در قاره اروپا چنین چیزی صادق است و این نوع ماشین بیشتر از هر وسیله نقلیه دیگر ثبت نام شده است. علاوه بر این، خودروهای SUV بزرگ‌ترین سهم فروش را در بازارهای چین، آمریکای شمالی و اروپا بدست آورده است که یک رکورد جدید در سهم خواهی این سگمنت به شمار می‌آید.
همانطور که پیش بینی می‌شد، فروش وسایل نقلیه دیزلی در اروپا حدود 7.9 درصد کاهش یافته است، اما نزول آنان در سطح جهانی به مراتب ملایم‌تر و کمتر خواهد بود و تنها 3.7 درصد بوده است.

میزان فروش خودروهای شخصی و تجاری

میزان فروش خودروهای شخصی و تجاری



میزان فروش براساس نوع پیشرانه

میزان فروش براساس نوع پیشرانه



میزان فروش براساس سگمنت

میزان فروش براساس سگمنت



آمار فروش برندهای مختلف

آمار فروش برندهای مختلف

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد