موضوعات داغ

جذاب ترین کراس اوورهای سال 2018 – بخش اول

عکس مطلب اول
شکی وجود ندارد که خریداران علاقه فراوانی به SUVها و کراس اوورها دارند و محبوبیت این خودروها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. یک SUV خوب باید مزیت های یک خودروی خانوادگی خوب یعنی ایمنی و راحتی را داشته باشد و در عین حال فضای بیشتر و جنبه های کاربردی وسیع تری را ارائه دهد. در SUVها دید بهتری رو به جلو دارید و هنگامی که خارج از منزل پارک شده باشند نمای بهتری دارند. جالب اینجاست که بهترین SUVهای سال 2018 خودروهای بسیار کم مصرفی هستند و بعضی از آنها گنجایش 7 سرنشین و تمام آنها فضای حمل بار بزرگی دارند.
با اینکه بعضی از این SUVها مهارت های آفرودی قابل توجهی دارند، تعداد قابل توجهی از آنها مخصوص رانندگی در مسیرهای غیرآفرودی ساخته شده اند و خریداران آنها را بیشتر به خاطر جذابیتی که دارند انتخاب می کنند تا جنبه های کاربردی. به همین دلیل بسیاری از آنها با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می شوند تا مصرف سوخت و آلایندگی آنها کاهش یابد و هزینه های نگهداری آنها نسبت به خودروهای دو دیفرانسیل در حد قابل توجهی پایینتر باشد.

1 – پژو 3008
پژو 3008

پژو 3008

ظاهر جذاب و کیفیت ساخت بالای پژو 3008 به تنهایی از عوامل تاثیرگذار هستند و موتورهای کم مصرف بنزینی و دیزلی این خودرو باعث می شوند هزینه های نگهداری پایینی داشته باشد که 3008 را به خودروی برتر این کلاس تبدیل می کند. فضای بار 3008 از نیسان قشقایی بزرگتر است، طراحی داخلی آینده نگرانه و انبوهی از امکانات استاندارد دارد و در صورت سفارش با امکانات بیشتری عرضه می شود. با اینکه 3008 به صورت چهار چرخ محرک عرضه نمی شود ولی سیستم کنترل هرزگردی هوشمند و تایرهای 4 فصل، چسبندگی مناسبی را برای آن ایجاد می کنند. از مزایای دیگر این خودرو کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ است.

2 – اشکودا کودیاک SUV
اشکودا کودیاک SUV

اشکودا کودیاک SUV

اشکودا اولین بار با مدل کودیاک وارد بازار SUVهای متوسط شد. کودیاک طراحی خارجی معقول و تکامل یافته ای دارد که حس واقعی یک SUV را القا می کند و این مورد به داخل کابین آن نیز سرایت کرده است زیرا مواد با کیفیت فراوانی در آن به چشم می خورند و تمام اجزا چیدمان مناسبی دارند. کودیاک به صورت 7 نفره نیز قابل سفارش است که فضای مناسبی برای سرنشینان به ارمغان می آورد. کودیاک از موتورهای قدرتمند دیزلی و بنزینی که با دیگر محصولات فولکس واگن مشترک است بهره می برد و به همین دلیل رانندگی با آن لذت بخش است. حتی مدل 5 نفره آن 620 لیتر گنجایش حمل بار دارد و نسخه های چهار چرخ محرک آن برای افرادی که سبک زندگی بسیار فعالی دارند و اهل ماجراجویی هستند بسیار مناسب است.

3 – جگوار F-Pace SUV
جگوار F-Pace SUV

جگوار F-Pace SUV

سنت گرایان از اینکه جگوار قصد داشت اولین شاسی بلند خود را تولید کند نگران بودند ولی F-Pace خودروی بسیار توانمندی از آب در آمد، در حدی که انگار جگوار سالیان سال تجربه تولید چنین خودروهایی را داشته است. کلید موفقیت این خودرو این بود که از دانش لندروور در ساخت SUV استفاده کرد ولی ماهیت ارزشمند جگوار دست نخورده باقی ماند و به همین دلیل F-Pace تجربه رانندگی مشابه یک خودروی اسپرت را ارائه می دهد. علاوه بر این طراحی داخلی و خارجی جذابی نیز دارد و جگوار بودن آن به راحتی قابل تشخیص است. این خودرو با موتورهای 2.0 و 3.0 لیتری دیزلی و یک موتور 3.0 لیتری بنزینی با عملکرد بالا عرضه می شود. از مزایای دیگر F-Pace می توان به فضای داخلی فراوان برای 5 فرد بالغ و صندوق حجیم برای حمل بار اشاره کرد.

4 – ولوو XC90 SUV
ولوو XC90 SUV

ولوو XC90 SUV

برند ولوو به خاطر ایمنی خودروهایش شهرت دارد و این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2020 خودروهای جدید خود را طوری بسازد که هیچ کس در آنها کشته نشود یا آسیب جدی نبیند. XC90 از امکانات فناوری خودران به اندازه کافی برخوردار است. این فناوری در XC90 به درستی کار می کند و در صورت تمایل می تواند در ترافیک های آهسته که خودرو با سرعت پایین حرکت می کند مسئولیت هدایت فرمان، ترمزگیری و شتاب گیری را به عهده بگیرد. یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در وسط داشبورد این خودرو قرار دارد که علاوه بر ظاهر فوق العاده عملکرد بسیار خوبی نیز دارد. ولوو XC90 فضای کافی برای 7 سرنشین و صندوق حمل بار بسیار جاداری دارد.

5 – سئات اَتِکا
سئات اَتِکا

سئات اَتِکا

با اینکه اتکا اولین کراس اوور سئات است ولی تاثیر شگرفی در بازار ایجاد کرد. این خودرو از بسیاری از قطعات فولکس تیگوان استفاده می کند ولی مجموعه بسیار جذاب تری نسبت به این خودروی آلمانی ارائه می دهد. خریداران می توانند این خودرو را با دو موتور بنزینی و دو موتور دیزلی، تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و با گیربکس های دنده ای و اتوماتیک انتخاب کنند. اتکا از تیگوان ارزان تر است ولی مدل های پایه آن فاقد برخی امکانات مورد نیاز خریداران هستند. در رده های تجهیزاتی بالاتر امکانات استاندارد آن تقریبا با تیگوان برابر است اما در بسیاری جهات، سئات ارزش خرید بالاتری نسبت به تیگوان دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد