موضوعات داغ

نبرد شوالیه ها؛ بی ام و M760Li در برابر پورشه پانامرا توربو S E هیبریدی

عکس مطلب اول
عصر حاضر را باید دوران طلایی خودروهای قدرتمند و سریع دانست به طوری که در بازار حتی می توان سدان های لوکسی با قدرت بیش از 600 اسب بخار و حداکثر سرعت بیش از 300 کیلومتر بر ساعت را یافت. در حقیقت خودروهای سدان لوکس به درجه ای رسیده اند که از نظر قدرت و توانایی های حرکتی می توانند با خودروهای سوپر اسپرت رقابت کنند. بنابراین امروزه دیگر انحصار تولید خودروهای سریع و قدرتمند در اختیار نام هایی همچون لامبورگینی و فراری و یا بوگاتی نیست.
در ادامه می خواهیم به دو مورد از بهترین سدان های لوکس و در عین حال قدرتمند و سریع بازار بپردازیم که این خودروها یکی بی ام و M760Li xDrive و دیگری پورشه پانامرا توربو S E هیبریدی هستند. همچنین ویدیوییی نیز در انتهای مطلب برایتان آماده شده است که عملکرد این دو سدان را در اتوبان به نمایش می گذارد و بسیار دیدنی است.

بی ام و M760Li

بی ام و M760Li

اگر بخواهیم به مشخصات فنی دو خودرو بپردازیم باید با بی ام و شروع کنیم که به یک موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری از نوع تویین توربو مجهز است و می تواند 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. نیروی این نیروگاه 12 سیلندر با استفاده از یک گیریکس 8 دنده ی اتوماتیک به هر چهارچرخ خودرو انتقال پیدا می مند و می تواند M760Li xDrive را در 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

پورشه پانامرا توربو S E هیبریدی

پورشه پانامرا توربو S E هیبریدی

در سمت مقابل پورشه پانامرای پر طرفدار قرار دارد که در بخش قوای محرکه آن از موتور هیبریدی استفاده شده است که راندمان بالاتری دارد. این خودرو به یک موتور هشت سیلندر 4 لیتری توربو مجهز است که به یک الکتروموتور متصل شده و می توانند مجموع قدرت 680 اسب بخار و حداکثر گشتاور 850 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار دهند. همچنین پورشه دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر 3.2 ثانیه ای است و از این نظر سریع تر از بی ام و است.
روی کاغذ می توان گفت که برنده ی نهایی پورشه است اما با رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت متوجه خواهید شد که بی ام و به لطف موتور 12 سیلندر خود می تواند پا به پای پورشه حرکت کند. بی ام و همچنین دارای حداکثر سرعت بیشتری در مقایسه با پورشه پانامرا است و می تواند به حداکثر سرعت 310 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
در نتیجه می توان اینطور تحلیل کرد که اگر یک خط مستقیم طولانی داشته باشیم بی ام و پورشه را شکست خواهد داد اما در پیست مسابقه این پورشه پانامرا S E هیبریدی است که از M760Li xDrive یک قربانی می سازد.
در انتها پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را از دست ندهید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/11
همیشه کامنت میگذاشتم که در حال حاضر ماشین باید یا توربو باشه یاهیبرید وموتور خالی فایده نداره الان که دیدم این پورشه هر دورا باهمدداره خیلی کیف کردم
1396/12/11
عجب چیزیه این اتوبانای آلمان
با وجود فقط دو سه لاین(لین) و حرکت تریلیا میشه بدون نگرانی ۳۰۰تا رفت فقط اگه ماشینت تواناییشو داشته باشه