موضوعات داغ

تندر 90 E2 صفر یا جک j5 اتوماتیک کارکرد

عکس مطلب اول
مقدمه
با ظهور خودروهای چینی در ایران، بازار خودروهای متوسط دستخوش تغییرات زیادی شد. خودروهای چینی با ارائه امکانات رفاهی نسبتا بالا و با قیمت مناسب توانستند نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند. همچنین خدمات پس از فروش و رضایت خریداران از شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده خودروهای چینی نیز در این امر تاثیر بسزایی گذاشت. در حال حاضر در محدوده قیمتی 40 تا 50 میلیون تومان خریداران با گزینه‌های زیادی پیش‌رو هستند. از خودروهای اروپایی تولید داخل مانند تندر 90 تا چینی‌های کارکرده مانند جک j5 اتوماتیک. هر دو این خودروها از فروش بسیار خوبی برخوردارند. در این مقاله سعی می‌کنیم این دو خودرو را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا به شما در انتخاب مناسب کمک کرده باشیم.

مقایسه قیمت‌ها
نمونه صفر تندر 90 E2 در حال حاضر با قیمت حدودا 43 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین نمونه کارکرد جک j5 اتوماتیک نیز با کارکرد نه چندان زیاد ( حدود 50 هزار کیلومتر) در در محدوده قیمتی 45 تا 50 میلیون تومان معامله می‌شود.
چون مراجعه حضوری به نمایشگاه‌ها برای اطلاع از قیمت و سایر مشخصات خودرو، کاری زمان‌بر است. در اینجا استفاده از وبسایت و اپلیکیشن ترب را پیشنهاد می‌کنیم . در ترب می‌توانید قیمت انواع خودرو را در نمایشگاه‌های خودرو مختلف در سطح شهرها به همراه آدرس و شماره تماس نمایشگاه‌های خودرو ببینید و با هم مقایسه کنید.
برای مثال قیمت خودرو تندر E2 90 و قمیت جک J5 اتوماتیک را در نمایشگاه‌های خودرو می‌بینیم.

طراحی بدنه
در همان نگاه اول می‌توان متوجه شد که طراحی جک j5 بسیار زیباتر از تندر 90 است. بدنه تندر 90، بسیار ساده و به دور از آلایش با استفاده از خطوط شکسته و صاف طراحی شده است. این گونه طراحی‌ها با هدف کاهش هزینه‌های تولید و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده خودرو، بعضا توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند رنو به کار گرفته می‌شود. در مقابل جک j5 بی‌شک یکی از زیباترین خودروها در بازار خودروهای متوسط است.

رنو تندر 90

رنو تندر 90

در تندر 90 طراحی چراغ‌ها و مه‌شکن جذابیت خاصی ندراند و همانند طراحی کل بدنه تا حد امکان ساده هستند. در جک j5 طراحی کریستالی و خوب چراغ‌های جلو، زیبایی خاصی به خودرو می‌دهند. البته چراغ‌های عقب جک
نسبت به چراغ‌های جلو کمی ساده‌تر به نظر می‌رسند. با این حال جای پلاک روی کاپوت (بر خلاف تندر 90 که پلاک روی سپر نصب می‌شود) و همچنین هماهنگ‌سازی نوار عقب روی کاپوت و چراغ‌ها، می‌توان طراحی عقب این خودرو را قابل قبول دانست. در کل، تقریبا همه خریداران هم نظر هستند که طراحی خارجی تندر 90 قدیمی و بسیار ساده و در مقابل جک j5 خودرویی با طراحی زیبا در مقایسه با خودروهای هم رده موجود در بازار است.

طراحی داخلی
طراحی داشبورد و داخل اتاق تندر 90 همانند نمای بیرونی آن، بسیار ساده است و شاید کمی خسته کننده به نظر برسد. اما متریال استفاده شده داخل اتاق نسبت به بسیاری از خودروهای تولید داخل کشور از کیفیت خوبی برخوردار است.
در مقابل جک j5 از طراحی داخلی کاملا مدرنی بهره می‌گیرد. البته به نظر می‌رسد متریال به کار گرفته شده در داخل اتاق جک j5 از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

جک J5 اتوماتیک

جک J5 اتوماتیک

از نظر امکانات رفاهی و آپشن‌ها جک j5 در مقایسه با تندر 90 از برتری محسوسی برخوردار است . از جمله سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک که در تندر 90 به صورت دستی است، خروجی سیستم تهویه مطبوع برای
سرنشینان عقب، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، سنسور نور، نشان دهنده فشار باد لاستیک‌ها. با این حال هر دو این خودروها کیسه‌های هوا برای سرنشینان جلو را دارا هستند.
تندر 90 و جک j5، فضای جاداری را برای سرنشینان عقب و جلو فراهم می‌کنند. حتی برای افراد قد بلند هم هنگام نشستن درون خودرو مشکلی وجود نخواهد داشت. البته صندلی‌های ردیف عقب تندر 90 بیشتر شبیه نیمکت است و می‌توانست از این بهتر باشد. فضای صندوق هر دو خودرو هم به انداره کافی فضا در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند که در هنگام مسافرت مشکلی از نظر فضای مورد نیاز نداشته باشند.

مشخصات فنی
موتور به کار گرفته شده در تندر 90، 4 سیلندر 16 سوپاپه، با حجم دقیق 1598cc است که قادر به تولید حداکثر 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 140 نیوتون متر می‌باشد. قطعات استفاده شده در تندر 90، از کیفیت خوبی برخوردارند و تجربه نشان داده که آمار خرابی این خودرو نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی پایین است. اما هزینه تقریبا بالای قطعات و تعمیرات می‌تواند نکته منفی در مورد این خودرو باشد. گیربکس تندر 90 از نوع دستی و 5 سرعته می‌باشد. همچنین تندر 90 در هنگام رانندگی از سواری نرم و قابل قبولی برخوردار بوده و در داخل کابین صدای موتور تنها در دورهای بالا کمی به گوش می‌رسد.
در جک j5 اتوماتیک، موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم دقیق 1834cc استفاده شده است. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت 141 اسب بخار و حداکثر گشتاور 165 نیوتون متر را تولید کند. گیربکس جک j5، از نوع اتوماتیک تیپ ترونیک و 4 سرعته می‌باشد که این مورد می‌تواند در مکان‌های پرترافیک مزیت بزرگی به حساب آید. در دورهای پایین گیربکس جک j5، خوبی عمل کرده و تعویض دنده نرمی را فراهم می‌کند. اما در دورهای بالا و بخصوص در هنگام معکوس کشیدن، در داخل اتاق خودرو تکان محسوسی ایجاد می‌شود.

کابین جک J5 اتوماتیک

کابین جک J5 اتوماتیک

شتاب اولیه جک j5 نسبت به تندر 90 کندتر است که می‌تواند مربوط به وزن زیاد آن (حدود 250 کیلوگرم سنگین‌تر از تندر 90) باشد. مصرف ترکیبی سوخت آن نیز کمی بیشتر از تندر 90 است.
هر دو خودرو دارای ترمزهای بسیار خوبی هستند که سیستم‌های ABS و EBD بهره می‌گیرند. البته در جک j5 اتوماتیک ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی هستند. اما در تندر 90، فقط ترمزهای جلو دیسکی و عقب از نوع کاسه‌ای می‌باشد.

نتیجه‌گیری
اگر قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را دارید، تندر 90 می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. با توجه به صفر کیلومتر بودن خودرو و همچنین استهلاک کم تندر 90، احتمالا در طولانی مدت مشکل خاصی از نظر فنی در خودرو یافت نشود. اما باید با ظاهر ساده و بی‌روح آن و امکانات رفاهی نسبتا کم کنار بیایید.
در مقابل جک j5 اتوماتیک با ارائه امکانات رفاهی و طراحی زیبا، در بازار خودروهای هم رده، از فروش بسیار خوبی برخوردار است که حکایت از رضایت مشتریان این خودروی چینی دارد. در هر حال جک j5 نقاط ضعفی نیز دارد که ممکن است از خرید آن منصرف شوید. مانند کیفیت نه چندان خوب متریال داخل اتاق که ممکن است در نمونه‌های کارکرده با گذشت زمان بدتر هم شود، تکان‌های اتاق در هنگام تعویض دنده در دورهای بالا، مصرف سوخت زیاد نسبت به تندر 90. همچنین با توجه به قیمت جک j5 و سطح امکانات ارائه شده نباید انتظار کیفیت بسیار بالای قطعات و مونتاژ را برای این خودروی چینی متصور شد. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/5
سلام . من جی پنج اتومات رو دارم و الان ۶۰هزار تا هم کار کرده هیچ مشکلی نداره . موقع تعویض اصلا تکان نداره گیربکس و موتور فوق العاده هماهنگ هستن و از تکنولوژی میستوبیشی بهره میبره که وقتی هم رویه موتور رو بازمیکنی علامت میتسوبیشی هست . کولر قوی تری داره و تو سربالایی ها چه با کولر و چه با سرنشین ردیف عقب اصلا کم نمیاره فرمان پذیری عالی داره به خاطر ارتفاع کم کمک ها تو جاده و سرعت های بالا لذت خوبی رو داره و تو سرعت بالا و پیچ ها اصلا حس ترس نداره و انگاری بهت میگه تو گاز بده و بقیه ش با من . ایمنیش هم که عالیه و محکمه و از چین ۵ ستاره گرفته و به خاطر نداشتن ایربگ های جانبی از اروپا ۴ ستاره اگه اشتباه نکنم . تا حالا هیچی تعویض نکردم و فقط روغن و بنزین . اگه حل کورس و سرعت باشی جی پنج حال میده بهت چون موتورش قوی هست و راحت میتونی خیلی ها رو بگیری درسته شتابش کمه و به خاطر ۴ دنده بودنش ولی تو دنده ۲ کشش فوق العاده هست و اگه بزاری تو حالت تیپترونیک تو دنده ۳ دور موتور ۶۰۰۰ بالای ۱۸۵ تا رو میره و رفتم . ترمز هاش عالیه و فقط موقع استارت صبح کمی مشکل داشت که با آپدیت زدن حل میشه و همین اپدیت موجب مصرف سوخت پایین تر و شتاب بهتر رو هم به ارمغان میاره . تنها ایرادش ۴ دنده بودنش هست که مصرف رو میبره بالا و کمی صدا تو دور بالا میاد داخل کابین همین و بس . از لحاظ راحتی تو مسافرت ها عالیه و طراحی داخلیش کسل کننده نیست و حس تازه گی داره . کاش ۵ یا ۶ دنده بود اون موقع هیچ رقیبی بهش نمیرسید . جزو تنها ماشینایی هست که با گیربکس ۴ سرعته قدرت ۱۴۱.۷ اسب بخار رو میده . تاپ اسپیدش رو هم که تو جاده رفتم ۲۰۵ تا بود . تو برف و باران بدون هیچ ترسی اول خدا بعدا ماشین بعدا خودت گاز بدی و بری . تندر هم داشتم اونم فنیش عالیه و فقط داخلش شبیه اتوبوس هست خیلی ساده و راحت برای مسافرت . ولی اگه بین جک و تندر بخوای انتخاب کنی من میگم یه جک تمیز و کم کارکرد بخری حالش رو میبری . کیفیت کابین جک هم خوبه و متریالش عالی نباشه خوبه در حد هیوندای ورنا و اوانتا هست . من دارم و راضی هستم و عروسکه برا خودش . موفق باشید 🤗
1396/12/6
با احترام به دوستمون ولی میگید از euro ncap چهار ستاره گرفته !!!!!
خیلی جدی گرفتی ها
در کل ظاهر جک بهتره ولی از نظر کیفیت فنی ار رنو عقبتره
من که ال 90 رو ترجیح میدم
1396/12/6
آخه مقایسه ی چی با چی؟!
اگه شتر و بیسکوییت با همدیگه مقایسه میشدن منطقی تر بود!
جک j5 یه ماشین به روز و زیبا و آپشنال هست،چه ارتباطی به تندر زشت و قدیمی و بی ریخت داره؟! حتی قیمتهاشونم به زور با همدیگه مچ شده! قیمت تندر E2 حدود 38 میلیون و 800 تومن هستش ولی قیمت جک j5 حدود 60 میلیون.
1396/12/6
تندر90 با اینکه ماشین کم خرج با فنی خوب و با نرمی قابل قبولی هست ولی چنتا نکته بد هم داره که به نظر من انتخاب عالی تو این رنج نیست اول اینکه چهره ماشین به شدت تو سطح پایین تری نسبت به هم رنجای خودش داره که آدمو میزنه...دومیش فضای داخلی با اینکه فضای خوبی داره ولی صندلی ها حالت نیمکتی دارن که تو مسافتای زیاد بسیار آزار دهندس...سومیش اینکه طرحی داخلیش و متریال استفاده شده به شدت زننده و بی کیفیت هست...چهارمیش تعادل پایین و القاء حس ناامنی به راننده حین مانور ناگهانی و سرپیچ داره و چون صندلی هاشم حالت نیمکت گونه داره آدم هی تکون میخوره...کلا خیلی ماشین بی روحی هست...فقط خواستم تجربه هامو در نهایت صداقت با دوستان در میون بذارم... ممنون از سایت خودرو بانک
1396/12/6
به عکسی که از داخل تندر گرفته شده نگاه کنید . خداییش یاد چی می افتین؟
1396/12/6
111 علیه السلام😂
1396/12/6
تندر نود فقط و فقط و فقط ممکنه از لحاظ استهلاک بهتراز جک j5 اونم اتوماتیکش باشه(j5 دنده ای استهلاک پایین تری داره)اما از لحاظ های دیگه صددرصد ی پله پایین تراز j5 قرار داره.