موضوعات داغ

آزمایش فنی قویترین مدل تویوتا کمری جدید توسط Car & Driver

عکس مطلب اول
از نظر بسیاری از علاقه مندان به خودرو، تویوتا کمری نماد ناشناخته بودن، ابزار بودن یا دیگر توصیفات نامساعد دیگر است. نسل جدید کمری با پلتفرم جدید، موتورهای جدید و سبک طراحی پویا در تلاش برای از بین بردن این تصورات ذهنی از این خودرو است. بهترین مدل کمری جدید یعنی مدل XSE V6 با تلفیق قویترین موتور و اسپرتی ترین حالت ممکن، این مورد را به بهترین نحو ممکن به اجرا می گذارد.
مدل XSE بخشی از ستون اصلی مدل های اسپرت سری S در خانواده کمری است. مدل های سری L کمری از جمله L، LE و XLE کاملا متفاوت هستند و با طراحی ملایم تر سپرهای جلو و عقب و تنظیمات سیستم تعلیق برای سواری نرم تر، خریداران سنتی کمری را به خود جذب می کنند.

تویوتا کمری XSE V6 مدل 2018

تویوتا کمری XSE V6 مدل 2018

با این حال حتی لذت رانندگی با مدل های سریL نیز نسبت به کمری های قبلی بالاتر است ولی مدل S با فنربندی سفت تر، چرخ های بزرگتر، تایرهای پهن تر، سپرهای جلو و عقب با طراحی برجسته، حفره های بزرگ ورودی هوا و قطعات سیاه رنگ حس اسپرت بودن را بیشتر القا می کند. اینکه می توانید کمری جدید را با سقف سیاه رنگ و تودوزی قرمز رنگ سفارش دهید تا حد زیادی نشانه این است که خویشتن داری تویوتا کمتر شده است!

موتور تویوتا کمری XSE V6 مدل 2018

موتور تویوتا کمری XSE V6 مدل 2018

کمری XSE از یک موتور V6 تنفس طبیعی با حجم 3.5 لیتر نیرو می گیرد که 301 اسب بخار در دور 6600 و 362 نیوتن متر گشتاور در دور 4700 تولید می کند. این موتور که مجهز به هر دو نوع سیستم تزریق سوخت چند نقطه ای و مستقیم است نسبت به موتور 3.5 قبلی که فقط سیستم تزریق سوخت چند نقطه ای داشت 33 اسب بخار قویتر شده است. گشتاور نیز 25 نیوتن متر افزایش یافته است ولی در همان دور قبلی به نقطه اوج خود می رسد. مدل های دیگر کمری 2018 مجهز به موتورهای 4 سیلندر 2.5 لیتری یا پیشرانه های هایبرید هستند.
موتور کمری V6 هم به خاطر قدرتی که تولید می کند و هم به خاطر 6 سیلندر بودنش شگفت انگیز است زیرا تقریبا تمام رقبای آن از جمله هوندا آکورد که دشمن اصلی کمری است، به موتورهای 4 سیلندر کم حجم تر تمایل پیدا کرده اند. این موتور V6 می تواند کمری را در عرض 5.8 ثانیه (تایم خالص حدود 6.1 ثانیه با احتساب Roll-Out) به سرعت 96.5 کیلومتر در ساعت برساند که 2.1 ثانیه سریعتر از مدل 4 سیلندر 2.5 لیتری است. مسافت ¼ مایل نیز در مدت 14.4 ثانیه (تایم خالص حدود 14.7 ثانیه با احتساب Roll-Out) و با سرعت 161 کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته می شود. صدای تحریک آمیزی که از 4 اگزوز خروجی کمری خارج می شود نسبت به صدای رقبای 4 سیلندر خود برجسته تر است. با این حال هوندا آکورد 2000 توربو با اینکه حدود 50 اسب بخار ضعیفتر از کمری V6 است، 0.3 ثانیه زودتر به 96.5 کیلومتر در ساعت می رسد و با اینکه هر دو خودرو گشتاور یکسانی دارند انحراف فرمان به یک سمت در اثر گشتاور موتور که هنگام شتابگیری سریع در خودروهای دیفرانسیل جلو با موتورهای قوی رایج است، در آکورد بسیار کمتر از کمری است.

'گیربکس 8 دنده جدید تویوتا کمری

گیربکس 8 دنده جدید تویوتا کمری

در نبرد گیربکس نیز آکورد مجددا کمری را شکست می دهد زیرا گیربکس هوشمند 10 دنده آکورد 2 دنده بیشتر از گیربکس تویوتا دارد. هوندا هر دو موتور آکورد را با گیربکس دنده ای نیز عرضه می کند. گیربکس دنده ای می توانست یک انتخاب خوشایند برای کمری باشد زیرا تمام گزینه ها به گیربکس 8 دنده اتوماتیک ختم می شوند. در کمری از زمان فشردن ناگهانی پدال گاز تا معکوس دادن گیربکس یک تاخیر اندک وجود دارد که پافشاری مصرانه گیربکس در انتخاب دنده های سبک تر این موضوع را تشدید می کند. فشردن دکمه اسپرت در کنسوط وسط تا حدودی واکنش موتور را بهتر می کند و قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت S نیز واکنش گیربکس را سریعتر می کند ولی هیچ یک از این دو عمل نمی تواند تاخیر جزئی در واکنش به فشردن ناگهانی پدال گاز را کاملا از بین ببرد. تعویض دنده در حالت دستی با شیفترهای روی فرمان را از طریق اهرم تعویض دنده نیز تاثیر محسوسی در این قضیه ندارد.

نمای عقب تویوتا کمری 2018

نمای عقب تویوتا کمری 2018

اگر عملکرد موتور و گیربکس اندکی با خصوصیات اسپرت مدل XSE سازگاری بهتری داشت نتیجه بهتری حاصل می شد، زیرا این خودرو بالانس شاسی دقیقی دارد. عملکرد کمری XSE هنگام عبور از پیچ ها در حد خودروهایی مانند هوندا آکورد و مزدا 6 است بدون اینکه تاثیر محسوسی در راحتی کلی آن داشته باشد. کمری بر خلاف آکورد از ضربه گیرهایی با نرخ میرایی ثابت استفاده می کند. انحراف عرضه بدنه در کمری تحت کنترل است و خودرویی که در این تست حضور داشت 0.87 جی شتاب گرانش تولید کرد که فقط 1 صدم کمتر از آکورد است.
موتور V6 حدود 90 کیلوگرم به وزن کمری اضافه می کند که درصد بیشتر این وزن در انتهای قسمت جلوی خودرو متمرکز می شود و باعث می شود توزیع وزن اندکی به سمت جلو متمایل شود. تاثیر این موضوع در هندلینگ کمری V6 را فقط توسط دستگاه های سنجش عملکرد خودرو می توان تشخیص داد و تنها کسانی که با مدل 4 سیلندر رانندگی کرده اند به این تفاوت پی می برند. تاثیر این وزن اضافی در مصرف سوخت بیشتر خودش را نشان می دهد زیرا میانگین مصرف سوخت مدل V6 توسط نشریه Car & Driver رقم 9.8 لیتر در 100 کیلومتر بود که حدود 2.5 لیتر بیشتر از مصرف مدل 4 سیلندر کمری است. میانگین مصرف سوخت آکورد 2.0 توربو با کمری یکسان است ولی مصرف سوخت آکورد در بزرگراه با اختلاف محسوس 1.4 لیتر کمتر از کمری است.

کابین تویوتا کمری XSE مدل 2018

کابین تویوتا کمری XSE مدل 2018

از باقی جهات کمری XSE بسیار مشابه مدل های دیگر کمری است با این تفاوت که کیفیت کابین آن بسیار بالاتر است. حتی اگر یک مدل پایینتر از XSE و XLE یعنی مدل های SE و LE را در نظر بگیریم، داخل کابین این مدل ها پر از مواد پلاستیکی خشک و سخت و فاصله بین اجزای پنل ها ناموزون است و از کیفیت کابین مدل XSE خبری نیست. شاید هدف تویوتا از این کار این باشد تا خریداران را تشویق به خرید مدل های گرانتر کند. تجهیزات ایمنی فعال مانند سیستم حفظ خودرو در مسیر حرکت، کروز کنترل تطبیقی و سیستم ترمز اضطراری خودکار در تمام مدل ها به صورت استاندارد عرضه می شوند.

فضای قسمت جلوی کابین کمری

فضای قسمت جلوی کابین کمری


فضای قسمت عقب کابین کمری

فضای قسمت عقب کابین کمری

اکنون این سوال پیش می آید که این رنسانس جدید کمری را به کجا رسانده است؟ تلفیقی از اصلاحات چشمگیر در طراحی، استفاده از قویترین موتور و امکانات جذاب داخل کابین، کمری XSE V6 را تقریبا به جایگاه برتر این کلاس که متعلق به هوندا آکورد است می رساند. با این حال این امتیاز برای کمری گران تمام شده است. قیمت مدل 4 سیلندر XSE از 29.895 دلار شروع می شود که مجهز به امکاناتی مانند چراغ های جلو و عقب LED، لوله اگزوزهای 4 تایی، سیستم شارژ بی سیم تلفن همراه، سانروف پانورامیک، صفحه نمایش رنگی هدآپ 10 اینچی، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله و صندلی های چرمی است. این امکانات در مدل SE یا سفارشی هستند یا اصلا ارائه نمی شوند. انتخاب مدل V6 5950 دلار دیگر به قیمت این خودرو اضافه می کند و خودروی تست شده در این مقاله مجهز به سیستم ناوبری ارتقایافته به قیمت 940 دلار، دوربین پارک 360 درجه و سنسورهای آن به قیمت 1050 دلار و تعدادی آپشن های دیگر بود که در نمایندگی نصب کرده بودند و به این ترتیب قیمت کل خودرو به 38.059 دلار رسیده بود.
در پایان باید گفت در بازی ارتباط کلمات از کمری جدید با واژگان متفاوتی یاد می شود که عبارتند از پویا، جذاب و گران قیمت!

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/8
آنچه مشهود بود آکورد باز هم برتر از کمری است.
1397/9/3
با سپاس از خدمات ایران فرغون .
تعجب می کنم وقتی می گن ورشکست شده اند چرا به تولید ادامه می دهند .