موضوعات داغ

کیا اپتیما اسپرت واگن با طراحی و موتورهای جدید معرفی شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل آخر کیا اپتیما، حدود 2 سال پیش وارد بازارهای جهانی شد، به همین منظور کمپانی خودروسازی کیا یک نسخه فیس لیفت از آن رونمایی کرده است تا با چهره جدید و موتورهای بهتر، کار خود را با قدرت بیشتر دنبال کند.
نسخه جدید معرفی شده از سوی شرکت خودروسازی کیا، مربوط به نسخه استیشن کیا اپتیما خواهد شد که حالا یک سپر کاملا جدید دریافت کرده، جلوپنجره آن بروزرسانی شده، چراغ‌های جدید در جلو و عقب اتومبیل دیده می‌شود و همچنین در داخل کابین اتومبیل، تغییرات بسیار خوبی ایجاد شده است تا همانند نسخه سدان کیا اپتیما، با قدرت بیشتر کار خود را در بازارهای جهانی دنبال کند.

کیا اپتیما اسپرت واگن

کیا اپتیما اسپرت واگن


این خودرو با تایید کیا، در مدل‌های ویژه GT و مدل GT Line هم به مشتریان عرضه خواهد شد که دارای چراغ‌های پیشانی LED و همچنین چراغ‌های مه شکن LED خواهند بود، هرچند لهجه‌های مشکی رنگ ظاهر، دیفیوزر عقب و همچنین راهنمای اگزوز دوگانه، می‌تواند تغییرات بزرگ کیا در نسخه GT Line باشد که حس اتومبیل‌های اسپرت را به مخاطبان خود منتقل می‌کند.

کیا اپتیما اسپرت واگن

کیا اپتیما اسپرت واگن


در بخش فنی اتومبیل، کیا اپتیما اسپرت واگن با پیشرانه‌های مختلف به مشتریان عرضه خواهد شد که یکی از آنان می‌تواند پیشرانه جدید دیزلی U3 با حجم 1.6 لیتری باشد که جایگزین پیشرانه 1.7 لیتری سابق شده و می‌تواند در حداکثر کارایی خود، خروجی قدرت 136 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتن متری داشته باشد.
علاوه بر پیشرانه دیزلی، گزینه‌های بنزینی هم در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت که اولین گزینه موجود، می‌تواند پیشرانه بنزینی T-GDi با حجم سیلندر 1.6 لیتری باشد که دارای قدرت 180 اسب بخاری خواهد بود. علاوه بر این، یک پیشرانه 2 لیتری پایه وجود دارد که با مکش طبیعی هوا به داخل سیلندرهای خود، می‌تواند چیزی حدود 163 اسب بخار قدرت داشته باشد، این درحالیست که بر روی نسخه‌های اسپرت اتومبیل، از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت 245 اسب بخاری استفاده شده است.

کیا اپتیما اسپرت واگن

کیا اپتیما اسپرت واگن


در پایان هر دو نسخه سدان و استیشن اتومبیل که به تازگی معرفی شده است، در نمایشگاه بین المللی ژنو امسال به نمایش گذاشته خواهند شد، اما شرکت خودروسازی کیا سعی می‌کند تا هر دو اتومبیل را در سال جاری به مشتریان عرضه کند و انتظار می‌رود که نسخه‌های آمریکایی آن، چند ماه پس از عرضه عمومی این محصول در بازار اروپا ثبت سفارش شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد