موضوعات داغ

معرفی اولین مدل کاملا الکتریکی جگوار با قدرت 394 اسب بخار

عکس مطلب اول
جگوار از اولین خودروی کاملا الکتریکی تولید سری خود رونمایی کرده است که احتمالا اولین رقیب واقعی تسلا مدل X است. جگوار I-Pace مدل 2019 قبل از اینکه به مشتریان تحویل داده شود در نیمه دوم امسال در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته خواهد شد.
پیشرانه جگوار I-Pace به کمک دو موتور الکتریکی مجموعا 394 اسب بخار قدرت و 694 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یکی از این موتورها در محور جلو و دیگری در محور عقب نصب شده است. یک باتری لیتیوم یون با ظرفیت 90 کیلووات ساعت بین دو محور و در ارتفاع پایینی قرار گرفته است که باعث می شود تقسیم وزن این خودرو 50/50 باشد و مرکز ثقل پایینتری داشته باشد. طبق گفته نشریه موتور ترند شتاب نسخه آزمایشی این خودرو سریعتر از رقم اعلامی جگوار (0 تا 60 مایل 4.5 ثانیه) است. جگوار ابتدا شتاب 0 تا 60 مایل 4 ثانیه را برای نسخه آزمایشی تخمین زده بود. با اینکه هنوز برد حرکتی این خودرو توسط سازمان حفاظت محیط زیست امریکا تخمین زده نشده است طبق برآورد جگوار برد آن با یک بار شارژ 386 کیلومتر است.

نمای جلوی جگوار I-Pace جدید

نمای جلوی جگوار I-Pace جدید


نمای عقب جگوار I-Pace جدید

نمای عقب جگوار I-Pace جدید

جگوار I-Pace را به بهترین شکل ممکن می توان با مدل پایه تسلا X مقایسه کرد که بردی معادل 381 کیلومتر دارد گرچه مدل 100D بردی معادل 474 کیلومتر دارد. شتاب تسلا X مدل P100D از صفر تا 60 مایل 2.9 ثانیه است اما شتاب مدل 100D و مدل پایه به ترتیب 4.7 و 4.9 ثانیه تخمین زده شده است.
جگوار I-Pace که در ساخت آن از مقداری زیادی آلومینیوم استفاده شده و 184.3 اینچ طول دارد به عنوان یک SUV سایز متوسط در جایگاهی بالاتر از E-Pace قرار می گیرد و فقط 2 اینچ کوتاهتر از F-Pace است. این خودرو مجهز به رینگ های 22 اینچی است و دستگیره های درهای آن با بدنه خودرو یکپارچه هستند. داخل کابین I-Pace یک صفحه نمایش لمسی دوگانه مشابه آنچه در خودروهای رنجروور وجود دارد به چشم می خورد.

کابین جگوار I-Pace جدید

کابین جگوار I-Pace جدید

شارژ کردن I-Pace با شارژر سریع 100 کیلووات برق مستقیم تا ظرفیت 80 درصد باتری حدود 40 دقیقه طول می کشد. با جعبه دیواری 230 ولتی این میزان شارژ به 10 ساعت زمان نیاز دارد. جگوار برای بهبود نرم افزار کنترل انرژی باتری و فناوری های سیستم سرگرمی، به روز رسانی های نرم افزاری بی سیم را برای این خودرو فعال کرده است.
قیمت این خودرو در نمایشگاه ژنو هفته بعد اعلام خواهد شد. این خودرو با سه رده تجهیزاتی S، SE و HSE عرضه خواهد شد که علاوه بر این یک نسخه First Edition از آن نیز فقط به مدت یک سال تولید خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد