موضوعات داغ

با سریع ترین شاسی بلندهای جهان آشنا شوید - بخش اول

عکس مطلب اول
وقتی اولین SUV در سال 1935 وارد بازار شد هدف از تولید آن این بود که یک خودروی جان سخت و کاربردی باشد. خودروی دیفرانسیل عقب شورولت Carryall Suburban جزو اولین نمونه های SUV بود. تمام SUVهایی که بعد از آن تولید شدند برگرفته از خودروهای تجاری و نظامی جنگ جهانی دوم مانند جیپ و لندروور بودند.
زمانی هنگام خرید یک SUV باید با این واقعیت کنار می آمدید که حداکثر سرعت خودروی شما به سختی از 100 کیلومتر در ساعت فراتر می رود و حتی رانندگی با همین سرعت پایین با این خودروها منجر به رفتارهای غیرقابل پیش بینی از خودرو می شد. اما با گذشت زمان این مشکلات از بین رفته است. دیگر گذشت آن زمانی که خودروهای شاسی بلند فقط یک وسیله حمل و نقل از نقطه A به نقطه B یا تنها وسیله ای برای عبور از مسیرهای ناهموار محسوب می شدند.
امروز SUVها تبدیل به خودروهای لوکس و کاربردی شده اند و همه چیز آنها مانند قدرت، سرعت و عملکرد تکامل یافته است. جدیدترین SUVها و کراس اوورها سریعتر از مدل های قبلی خود هستند. بعضی از آنها بر اساس پلتفرم خودروهای سدان و استیشن ساخته شده اند و به همین دلیل شتاب بالا و هندلینگ خوبی دارند. بسیاری از SUVهای امروزی مجهز به موتورهای پرقدرت توربوشارژ هستند و در کنار استفاده های مفید روزمره، عملکرد شگفت انگیزی ارائه می دهند. بعضی از آنها حتی می توانند در زمینه قابلیت های دینامیکی خودروهای اسپرت کوپه را به چالش بکشند! البته سریعتر بودن SUVهای امروزی نسبت به قدیم به این معنا نیست که قابلیت های آفرودی آنها مانند سابق نیست بلکه از این نظر هم پیشرفت قابل توجهی داشته اند. به عنوان مثال مرسدس G63 AMG 6x6 در عین حال که شتاب و سرعت قابل توجهی دارد، یک آفرودر قدرتمند نیز هست. البته در این مقاله هدف ما معرفی سریعترین شاسی بلندهای جهان است و به قابلیت آفرودی این خودروها کاری نداریم.

1 – فورد اکسپلورر اسپرت
فورد اکسپلورر اسپرت

فورد اکسپلورر اسپرت

قیمت مدل پایه: 45.250 دلار
قدرت: 365 اسب بخار
حداکثر سرعت: 196 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 5.9 ثانیه
اکسپلورر اسپرت برای حمل 7 نفر طراحی شده است و قدرتی فراتر از اکسپلورر استاندارد ارائه می دهد. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 365 اسب بخار نیرو می گیرد. برای استفاده بهتر از این قدرت اضافی فنرهای این خودرو سفت تر شده، ضربه گیرهای آن تقویت شده اند، استحکام شاسی آن بهبود یافته و حساسیت فرمان آن بیشتر شده است. این خودرو مجهز به گیربکس 6 دنده اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک است و می توان دنده های آن را به صورت دستی از طریق شیفترهای فرمان تعویض کرد.

2 – آئودی SQ5
آئودی SQ5

آئودی SQ5

قیمت مدل پایه: 54.300 دلار
قدرت: 354 اسب بخار
حداکثر سرعت: 204 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 5.1 ثانیه
آئودی SQ5 نسبت به مدل استاندارد Q5 از به روز رسانی هایی در داخل و خارج برخوردار شده است. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر سوپرشارژ با قدرت 354 اسب بخار نیرو می گیرد. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک به سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک کوآترو منتقل شده و پس از آن به چرخ ها می رسد. سیستم انتقال قدرت پیشرفته این خودرو در حالت عادی 40 درصد از گشتاور 500 نیوتن متری این موتور را به چرخ های جلو و 60 درصد آن را به چرخ های عقب منتقل می کند. این خودرو می تواند 0.93 جی شتاب گرانش تولید کند که رقم بی نظیری برای یک SUV است.

3 – مرسدس GLS63 AMG
مرسدس GLS63 AMG

مرسدس GLS63 AMG

قیمت مدل پایه: 125.300 دلار
قدرت: 577 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.5 ثانیه
مرسدس GLS63 بزرگترین خودروی تولیدی مرسدس است و وزنی بیش از 2.6 تن دارد. قلب تپنده این خودرو یک موتور دست ساز V8 با حجم 5.5 لیتر و مجهز به دو توربوشارژر است که 577 اسب بخار قدرت دارد و می تواند این غول سنگین وزن را تنها در عرض 4.5 ثانیه به 60 مایل در ساعت برساند که برای چنین خودرویی نه تنها شگفت انگیز است بلکه تقریبا از هر خودروی اسپرتی سریع تر است! این خودرو مجهز به گیربکس 7 دنده اتوماتیک است که هنگام معکوس دادن دور موتور را با دنده بعدی هماهنگ می کند. GLS63 مجهز به سیستم تعلیق، فرمان و ترمز ارتقایافته است و گشتاور مهیب 760 نیوتن متری آن از طریق سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک به تمام چرخ ها منتقل می شود.

4 – بی ام و X6 M
بی ام و X6 M

بی ام و X6 M

قیمت مدل پایه: 105.000 دلار
قدرت: 567 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.0 ثانیه
موتور X6 M که محصول بخش M-Power بی ام و است از نوع V8 با 4.4 لیتر حجم و مجهز به یک توربوشارژ است که 567 اسب بخار قدرت تولید می کند. این قدرت از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک اسپرت و سیستم انتقال قدرت xDrive به هر 4 چرخ منتقل می شود. X6 M نیز مانند تمام خودروهای M برای رانندگی اسپرت طراحی شده است و می تواند برخلاف یک SUV و مانند یک خودروی اسپرت از عهده مانور دادن با سرعت بالا برآید. شاید تنها پورشه کاین و لامبورگینی اوروس بتوانند در این زمینه با X6 M رقابت کنند.

5 – بی ام و X5 xDrive50i
بی ام و X5 xDrive50i

بی ام و X5 xDrive50i

قیمت مدل پایه: 74.050 دلار
قدرت: 445 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.7 ثانیه
این خودرو یکی از سریع ترین مدل های بی ام و می باشد که زیر تیغ M-Power نرفته است! یک موتور 4.4 لیتری V8 توربوشارژ 445 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور (از دور 2000 تا 4500 دور در دقیقه) برای این خودرو تولید می کند. X5 xDrive50i مجهز به گیربکس 8 دنده اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک xDrive است. این SUV فوق سریع می تواند وزنی معادل 2.7 تن را نیز یدک بکشد و سه ردیف صندلی دارد گرچه فضای ردیف سوم صندلی های آن فقط برای کودکان مناسب است! در مجموع X5 xDrive50i یک خودروی فوق العاده است مخصوصا اینکه بی ام و یک نسخه سریعتر از آن را نیز عرضه می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد