موضوعات داغ

نگاهی به وضعیت پورشه باکستر 718 در بازار کارکرده

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
پیش از وضع قانون منع واردات خودروهای 2500 سی‌سی به بالا، ورود برندهای لوکس و اسپرت‌ساز به کشور امری عادی به‌شمار می‌رود که بسیاری از شرکت‌ها از موقعیت استفاده کرده و مدل‌های توانمند زیادی را به کشور وارد کردند. اما متاسفانه با اجرایی شدن این قانون پای بسیاری از برندها و مدل‌ها از بازار ایران قطع شد. به عنوان مثال شرکت آرتاتاک موتور چند سالی به واردات مدل‌های گوناگون مازراتی به کشور پرداخت و توانست طی این مدت آمار فروش قابل قبولی را از خود به‌جا بگذارد. همچنین معین‌موتور که به عنوان نماینده رسمی پورشه در ایران فعالیت خود را آغاز کرد، در ابتدا با عرضه مدل‌های گوناگونی از جمله کاین، پانامرا، باکستر و کیمن توانست سهم عمده‌ای از بازار خودروهای لوکس و اسپرت را به خود اختصاص دهد. که با وضع قانون ممنوعیت واردات این دسته از خودروها، فعالیت این شرکت‌ها فقط به ارائه خدمات پس از فروش و سرویس ادواری محدود شد.

پورشه باکستر

پورشه باکستر

اما معین موتور را می‌توان یکی از شرکت‌های خوش‌شانس دانست ک به دلیل عرضه موتورهای دو لیتری توسط پورشه، مجددا توانست دو مدل از محصولات این برند را به کشور وارد کند. پورشه ماکان و باکستر 718 که هردو از جدیدترین محصولات کمپانی آلمان پوره هستند، به دلیل داشتن پیشرانه‌ دو لتیری مجهز به توربوشارژر توانستند مجددا به بازار ایران راه پیدا کنند. اما حالا مجددا با سخت‌گیری در واردات خودروها و ممنوعیت واردات خوردوهای بالای 40 هزار دلار، معین موتور بار دیگر دچار مشکل شده است.

پورشه باکستر

پورشه باکستر

با این حال در این مدت تعداد قابل توجهی از این دو مدل به بازار عرضه شد که باکستر به دلیل داشتن سابقه‌ای درخشان در میان خودروهای اسپرت، وانست بار دیگر جایگاهی قابل قبول را برای خود کسب کند. از طرفی تیپ‌های مختلف این خودرو سبب شد تا طیف بیشتری از خریداران خودروهای اسپرت به سراغ این خودروی کانورتیبل جذاب بروند. این روزها به دلیل نوسانات قیمت در بازار خودرو، میزان خرید و فروش و معاملات انجام شده در بازار به طرز چشمگیری کاهش یافته است که این موضوع در میان خودروهای لوکس و گران‌قیمت بیشتر به چشم می‌خورد. بر همین اساس نمونه‌های صفر کیلومتر این خودرو که در نمایشگاه‌های سطح شهر وجود دارند، برای نسخه 718 S قیمتی بیش از یک میلیارد تومان پیدا رده‌اند که برای فول‌ترین نسخه گاها قیمت‌های حدود یک میلیارد و 350 میلیون تومان اعلام می‌شود. همچنین نمونه‌های کارکرده این خودرو که عموما کارکردی کمتر از 30 هزار کیلومتر دارند، با قیمتی حدود 780 تا 920 میلیون تومان معامله می‌شوند که این اعداد و ارقام نجومی سبب شده تا بسیاری از علاقه‌مندان به این دسته از خودرو به سراغ پورشه باکستر 718 نروند و ترجیح دهند با پرداخت این مبلغ، نمونه‌های کارکرده پورشه کررا 911 را خریداری کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/24
قیافه معین موتور بعد از این همه سخت‌گیری 😢
دولتی‌ها 😈
دلالا 😎
پولدارا 😜
منم که 🚃
1396/12/24
خیلی خیلی جالبه که این خودرو با نرخ و تعرفه قبلی وارد شده فولترین مدل اس با حدود 750 تومن میشد خریداری بشه اما الان با وجود اینکه نه نمایندگی نه واردکننده و نه نمایشگاه دار دیگه نمیتونن این خودرو رو وارد کنن (یعنی عملا هزینه بیشتری نمیکنن ک گرونتر بفروشن) اما میبینیم ک قیمت 2برابر شده ! و هیچکس هم نیست یقه اینارو بگیره ! اخه لامصب اگه تعرفه واردات ازاد بود میتونستی وارد کنی میگفتم کشیدی رو قیمت چون از اونور باید هزنیه دوبل کنی براوارد کردن سری بعدی ! اما شما ک دیگه حالا حالا نمیتونی وارد کنی همون موقع ک میفروختی 750تومن هم قطعا بالای 100 میلیون سود میکردی چ برسه الان ک کلا نصف قیمت ماشین سود خالصت میشه !!