موضوعات داغ

کم مصرف ترین خودروهای غیرهیبریدی/ الکتریکی، بخش اول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای داشتن یک اتومبیل کم مصرف، نیاز دارید تا خودروی هیبریدی خریداری کنید و یا برای اینکه نیازی به سوخت‌های فسیلی نداشته باشید، می‌توانید یک اتومبیل کاملا الکتریکی خریداری کنید که در چند سال گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند و محدوده حرکت آنان به مرز قابل قبولی رسیده است، اما همانطور که می‌دانید، خرید ماشین‌های هیبریدی و یا الکتریکی نیاز به پرداخت هزینه بالاتری خواهد داشت، این درحالیست که خودروهای استاندارد بنزینی هم وجود دارند که با پرداخت هزینه کمتر از ماشین‌های هیبریدی و یا الکتریکی، می‌توانند مصرف سوخت پایین برای کارکرد 100 کیلومتر خود داشته باشند که در ادامه 5 خودروی اول را مورد بررسی قرار می‌دهیم و فردا به بخش اصلی و 5 خودروی برتر این لیست بپردازیم.

10- شورلت اسپارک
در لیست 10 گانه کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی، در جایگاه دهم به خودروی کوچک و ارزان شورلت اسپارک خواهیم رسید که طبق ادعای شرکت خودروسازی شورلت، می‌تواند برای کارکرد شهری خود مصرف سوخت 7.8 لیتری و همچنین برای کارکرد خود در بزرگراه، مصرف سوخت 6.1 لیتری داشته باشد که با ترکیب این دو، مصرف سوخت حدودا 6.95 لیتر برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل به صورت ترکیبی بدست می‌آید، این درحالیست که برای داشتن یکی از مدل‌های پایه شورلت اسپارک، تنها نیاز به پرداخت هزینه 13 هزار و 925 دلاری خواهید داشت.

شورلت اسپارک

شورلت اسپارک


9- تویوتا کمری
کمری، اتومبیل خوش فروش تویوتا با پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری هم در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی دیده می‌شود که برای کارکرد 100 کیلومتر خود در مسیرهای شهری، مصرف سوخت 8.1 لیتری دارد و برای کارکرد خود در مسیرهای بیرون از شهر، مصرف سوخت 5.7 لیتری عنوان شده است که به صورت ترکیبی، به رقم قابل توجه 6.9 لیتر خواهد رسید. در ادامه گفتنی است که برای خرید این اتومبیل در مدل‌های پایه خود، مشتریان نیاز دارند که قیمت 24 هزار و 390 دلاری پرداخت کنند.

تویوتا کمری

تویوتا کمری


8- تویوتا کرولا
با خرید تویوتا کرولا در مدل "LE Eco"، می‌توانید کم مصرف‌ترین نسخه را خریداری کنید که به یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر مجهز شده و می‌تواند در کارکرد شهری خود، مصرف سوخت 7.8 لیتری داشته باشد، این درحالیست که مصرف سوخت اتومبیل در مسیرهای خارج از جاده به 5.8 لیتر رسیده و باعث می‌شود تا مصرف سوخت ترکیبی اتومبیل در کارکرد 100 کیلومتر، به چیزی حدود 6.8 لیتر برسد. نسخه LE Eco از سوی کمپانی خودروسازی تویوتا به قیمت 20 هزار و 280 دلار عرضه می‌شود، اما مشتریان می‌توانند نسخه پایه اتومبیل را به قیمت 19 هزار و 445 دلاری تهیه کنند.

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا


7- فورد فوکوس
بعد از بررسی چند خودروی ژاپنی، بار دیگر به یک خودروی آمریکایی خواهیم رسید که در بازار آمریکا به عنوان یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی معرفی شده است. خودروی سدان فورد فوکوس با پیشرانه معروف 1 لیتری سه سیلندر اکوبوست توربوشارژر، می‌تواند مصرف سوخت 7.8 لیتری در شهر و همچنین مصرف سوخت 5.8 لیتری در بزرگراه داشته باشد که به صورت ترکیبی، مصرف سوخت 6.8 لیتری همانند تویوتا کرولا بدست آمده است. با این تفاوت که برای خرید این اتومبیل، نیاز به پرداخت هزینه کمتر 18 هزار و 735 دلاری خواهید داشت.

فورد فوکوس

فورد فوکوس


6- نیسان ورسا
در پایان این بخش، به یک خودروی ژاپنی دیگر خواهیم رسید که با هزینه اندک 12 هزار و 995 دلاری در مدل‌های پایه خود قابل خرید است، هرچند نیسان ورسا می‌تواند شروعی دوباره بر امپراطوری آسیایی‌ها باشد که در بخش بعدی مورد بررسی قرار می‌دهیم. در خصوص نیسان ورسا، خوب است بدانید که مصرف سوخت 7.5 لیتری در مسیرهای شهری و همچنین مصرف سوخت 6 لیتری در مسیرهای خارج از شهر دارد که در مجموع باعث شده تا مصرف سوخت ترکیبی 6.7 لیتری با جعبه دنده اتوماتیک CVT بدست آید.

نیسان ورسا

نیسان ورسا

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/19
منم یه تیبا دارم که تو جاده ۵.۳ لیتر و تو شهر ۷.۲ لیتر مصرف میکنه و قیمت پایه اش در اروپا کمتر از ۵۰۰ پوند میشه...خخخخخ. وطنم پاره تنم از مزایا هم بگم که صدای وحشتناک موتور و گیربکس هست که نمی ذاره در جاده خوابت ببره.
لرزش فرمان جهت تمرکز راننده بر مسیر.
در صورت رها کردن فرمان خودرو به سمت شانه خاکی کشیده میشه و راحت چپ میکنه تا دسترسی نداشته باشین.
دید بسیار ضعیف ستونهای جلو و صندوق عقب که باعث میشه بازم تمرکز شما رو بالا ببره و احتیاط کنید...
طراحی بسیار زشت برای سلبریتی ها که باعث میشه در معرض توجه قرار نگیرن تا بتونن راحت تر زندگی کنن...
ترمزها که با فشار دادن زیاد لرزش ایجاد میکنه و باعث میشه فرمان رو محکمتر بچسبید و باعث میشه جلو بازو و مچ قوی داشته باشین...
و...
و...
و...
به قول یه دوست افغانی که داشتم میگفت چرا ما ایرانی ها داریم سرمایه ملیمون رو هدر میدیم و این همه ورق فولاد و آهن و پلاستیک رو تبدیل به زباله متحرک میکنیم...
1396/12/19
عه!موتور فورد سه سیلندر به اندازه کرولا 4 سیلندر 1.8 لیتری مصرف داره! شاید به خاطر دور موتور بالاتر توربو یا اشتباه ترجمه است!
البته صبر کنید موتور سه سیلندر 160 اسبی سایپا بیاد همه اینها رو از دور خارج میکنه!!!!!
1396/12/21
اقا byd f3پس کوووووو میانگینش 5.9هست چرا جانب دارانه مقاله میدید!!