موضوعات داغ

معرفی C کلاس و E کلاس پلاگین هیبریدی با پیشرانه دیزلی!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
معمولا شرکت‌های خودروسازی برای توسعه سیستم‌های محرک هیبریدی و یا پلاگین هیبریدی، از موتورهای الکتریکی در کنار پیشرانه‌های درون سوز بنزینی استفاده می‌کنند. اما اخیرا کمپانی خودروسازی مرسدس بنز پای خود را فراتر گذاشته و برای تولید یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی کاملا اقتصادی که حتی پیشرانه درون سوز اتومبیل هم سوخت ارزان مصرف کند، از پیشرانه درون سوز دیزلی در سیستم‌های محرک پلاگین هیبریدی مرسدس بنز C کلاس و E کلاس استفاده کرده است که جزییات آن را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مرسدس بنز C کلاس و E کلاس پلاگین هیبریدی

مرسدس بنز C کلاس و E کلاس پلاگین هیبریدی


با تایید کمپانی خودروسازی مرسدس بنز، این دو برند با موتور دیزلی چهار سیلندر، یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و همچنین سیستم هیبریدی نسل سوم، از تابستان پیش رو وارد بازار خواهد شد که از اطلاعات الکتریکی اتومبیل، می‌توان به مجموعه باتری‌های 13.5 کیلووات ساعت و همچنین یک موتور 122 اسب بخاری اشاره داشت که قادر به تولید 440 نیوتن متر گشتاور بوده و می‌تواند در حالت تمام الکتریکی، تا حداکثر 50 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری‌ها حرکت کند و به سقف سرعت 140 کیلومتر بر ساعت دسترسی داشته باشد.

مرسدس بنز C کلاس و E کلاس پلاگین هیبریدی

مرسدس بنز C کلاس و E کلاس پلاگین هیبریدی


باتوجه به نصب یک پیشرانه دیزلی در مجموعه، حداکثر خروجی گشتاور اتومبیل به چیزی حدود 700 نیوتن متر خواهد رسید که یک عدد حیرت انگیز با کشش عالی خواهد بود. طبق گفته شرکت خودروسازی مرسدس بنز، برای شارژ مجدد باتری‌های اتومبیل از شارژرهای جدید 7.2 کیلووات ساعت بجای شارژرهای 3.6 کیلووات ساعتی استفاده شده است که همین موضوع یک بهبود قابل توجه به همراه داشته و باعث شده تا زمان شارژ باتری به صورت کامل، به چیزی حدود 2 ساعت کاهش پیدا کند، هرچند با استفاده از برق استاندارد خانگی، زمان شارژ باتری‌های سیستم به چیزی حدود 7 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

مرسدس بنز C کلاس و E کلاس پلاگین هیبریدی

مرسدس بنز C کلاس و E کلاس پلاگین هیبریدی


یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد اتومبیل، می‌تواند سیستم خنک کاری و یا بخاری اتومبیل باشد که قبل از ورود راننده و سرنشینان به داخل کابین، می‌تواند یک دمای مطلوب برای سرنشینان ایجاد کند که در روزهای گرم سال و یا در فصل زمستان می‌تواند کاربردی باشد. علاوه بر این، مدل‌های جدید مرسدس بنز C کلاس و E کلاس با سیستم محرک پلاگین هیبریدی به 4 حالت مختلف مجهز شده است که می‌توان به حالت پیش فرض "هیبریدی" با کارکرد ترکیبی پیشرانه درون سوز و موتور الکتریکی، حالت E برای کارکرد الکتریکی اتومبیل، حالت "E-Save" برای صرفه جویی انرژی و همچنین در پایان می‌توان به حالت "شارژ" اشاره داشت که در زمان فعالیت پیشرانه درون سوز، به شارژ مجدد باتری‌های اتومبیل مشغول می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد