موضوعات داغ

تعدیل استانداردهای ۸۵ گانه خودرو

عکس مطلب اول
ایرنا : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از توافق این وزارتخانه با سازمان ملی استاندارد برای تعدیل استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی خبر داد.«منصور معظمی» افزود: هفته گذشته با سازمان ملی استاندارد ایران درباره بازنگری در استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی توافق شد که به زودی از سوی این سازمان اعلام می‌شود. به گفته این مقام مسوول، برپایه این توافق قرار شد استانداردهایی اجباری شود که خودروسازان قادر به پاس کردن آنها باشند و به نفع مشتریان خودرو و مصرف‌کنندگان باشد.
این توافق در شرایطی است که تا ابتدای دی ماه امسال خودروسازان باید مدارک استاندارد ۵۵ گانه را به سازمان ملی استاندارد تحویل می‌دادند و خودروهایی که قادر به پاس کردن این استانداردها نبودند، از دور خارج می‌شدند. همچنین خودروسازان برای ارتقای استانداردها به۸۵ مورد، تا اول دی ماه سال آینده (۱۳۹۷) وقت دارند.پیش‌تر رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بر رعایت استانداردهای خودرویی طبق زمان‌بندی اعلام شده تاکید کرد. به گفته «نیره پیروزبخت»، سازمان ملی استاندارد در اجرای استانداردهای جدید به‌طور کامل شفاف و مطابق برنامه اعلام‌شده عمل می‌کند و در چگونگی اجرای این استانداردها با توجه به بسترهای موجود، به خودروسازان یاری می‌رساند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/19
میگفتن بعضی استاندارد هایی که گفتن باید باشه در اروپا از چند سال دیگه اجباری میشه و اگر راست باشه این حرف ، بنظرم افراط شده!
نه از اینور بوم بی افتیم ، نه از اون ور!
1396/12/19
اینا ادعاشون گوش فلک رو کر کرده بعد به عمل که میرسه میگن ما نمیتونیم بعد به اروپا اقتدا میکنن! ایرانخودرویی که میگه ما خودروهای روز دنیا رو داریم تولید میکنیم اجبارش کرده بودن دوتا ایربگ نصب کنه چه جنجالی راه انداخته بود که نمیشه ایربگ نصب کرد ما تحریمیم اگر تحریم نبودیم ده تا ایربگ نصب میکردیم! بفرمایید حالا تحریم ها رو که برداشتن حرفی که زدید رو عمل کردید؟!
1396/12/19
بعضی از استانداردها از سالهای بعد در اروپا اجرایی بشه؟؟ یعنی ایران آنچنان قدرتی پیدا کرده که جواوتر و سخت تر از اروپا استاندارد تعریف کنه؟ :)) مملکت هنوز به تست سنتر نداره ماشین تولید میکنن میگن یا علی مولا ایشالا که تو تصادف آتیش نگیره بعد شما میگی افراط؟! الانم که هیچ باز گاوبندی کردن جون مردم شد پشم.
1396/12/19
خب معلوم بود از اولش که مافیای خودرو قوی تر از هرچیزی هست و اجازه نمیده که این همه ارابه مرگ پنج تا ده میلیونی توقف تولید بشن.. متاسفانه شکرت های ویران خودرو و اون یکی یاد گرفتن رگ خواب مردم رو. ماشین سی سال پیش رو با کمترین ایمنی و فقط با بزک کردن و چنتا اپشن گذاشتن میفروشن. پراید کوییکی و سمند دنایی که حتی از یک پلتفرم جدید هم استفاده نمیکنن! هرچی تولید میشه مشتقات 405 و پراید هست.. این خانه از پایبست ویران است
1396/12/19
خخخخخ اظهر من الشمس بود این تعدیلها و فرصتها و کمک ها و حمایتها و ..... به پیر به پیغمبر نبود چندتا سازمان عریض و طویل در مملکت به نفع جان و مال مردمه. یکیش همین سازمان استاندارده. دومیش سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده است. سوم هم شورای مسخره رقابته. ما مردم این سه سازمان را نمی خوایم.