موضوعات داغ

با سریع ترین شاسی بلندهای جهان آشنا شوید - بخش سوم

عکس مطلب اول
وقتی اولین SUV در سال 1935 وارد بازار شد هدف از تولید آن این بود که یک خودروی جان سخت و کاربردی باشد. خودروی دیفرانسیل عقب شورولت Carryall Suburban جزو اولین نمونه های SUV بود. تمام SUVهایی که بعد از آن تولید شدند برگرفته از خودروهای تجاری و نظامی جنگ جهانی دوم مانند جیپ و لندروور بودند.
زمانی هنگام خرید یک SUV باید با این واقعیت کنار می آمدید که حداکثر سرعت خودروی شما به سختی از 100 کیلومتر در ساعت فراتر می رود و حتی رانندگی با همین سرعت پایین با این خودروها منجر به رفتارهای غیرقابل پیش بینی از خودرو می شد. اما با گذشت زمان این مشکلات از بین رفته است. دیگر گذشت آن زمانی که خودروهای شاسی بلند فقط یک وسیله حمل و نقل از نقطه A به نقطه B یا تنها وسیله ای برای عبور از مسیرهای ناهموار محسوب می شدند.
امروز SUVها تبدیل به خودروهای لوکس و کاربردی شده اند و همه چیز آنها مانند قدرت، سرعت و عملکرد تکامل یافته است. جدیدترین SUVها و کراس اوورها سریعتر از مدل های قبلی خود هستند. بعضی از آنها بر اساس پلتفرم خودروهای سدان و استیشن ساخته شده اند و به همین دلیل شتاب بالا و هندلینگ خوبی دارند. بسیاری از SUVهای امروزی مجهز به موتورهای پرقدرت توربوشارژ هستند و در کنار استفاده های مفید روزمره، عملکرد شگفت انگیزی ارائه می دهند. بعضی از آنها حتی می توانند در زمینه قابلیت های دینامیکی خودروهای اسپرت کوپه را به چالش بکشند! البته سریعتر بودن SUVهای امروزی نسبت به قدیم به این معنا نیست که قابلیت های آفرودی آنها مانند سابق نیست بلکه از این نظر هم پیشرفت قابل توجهی داشته اند. به عنوان مثال مرسدس G63 AMG 6x6 در عین حال که شتاب و سرعت قابل توجهی دارد، یک آفرودر قدرتمند نیز هست. البته در این مقاله هدف ما معرفی سریعترین شاسی بلندهای جهان است و به قابلیت آفرودی این خودروها کاری نداریم.
در بخش سوم این مقاله 5 شاسی بلند سریع دیگر را معرفی می کنیم.

11 – پورشه کاین توربو
پورشه کاین توربو

پورشه کاین توربو

قیمت مدل پایه: 125.650 دلار
قدرت: 550 اسب بخار
حداکثر سرعت: 288 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 3.7 ثانیه
پورشه کاین توربو با اینکه قیمت پایه بیش از 120 هزار دلار دارد هنوز هم در مقایسه با بنتلی بنتیگا گزینه ای با قیمت مناسب است. نگذارید قیمت این خودرو شما را فریب دهد زیرا یک SUV اسپرت خالص است. کاین از موتور V8 توئین توربو با حجم 4.0 لیتر نیرو می گیرد که 770 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و مجهز به سیستم 4 چرخ محرک، گیربکس 8 دنده اتوماتیک و سیستم تعلیق قابل تنظیم است که تنظیمات مختلفی دارد. مسلما کاین توربو S یا E-Hybrid توربو حتی از این خودرو هم سریعتر هستند!

12 – بنتلی بنتیگا
بنتلی بنتیگا

بنتلی بنتیگا

قیمت مدل پایه: 229.100 دلار
قدرت: 600 اسب بخار
حداکثر سرعت: 300 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.0 ثانیه
در ژوئن 2016 بنتلی بنتیگا سریعترین SUV جهان شناخته شد. این خودرو یکی از منحصر به فردترین SUVهای جهان نیز است. بنتیگا مجهز به موتور 12 سیلندر توربوشارژ و سیستم 4 چرخ محرک است و می تواند در عرض 4.0 ثانیه به 96.5 کیلومتر در ساعت برسد و در نهایت به حداکثر سرعت محدود شده ی 300 کیلومتر در ساعت دست یابد! یک لحظه به این موضوع فکر کنید! سرعت 300 کیلومتر با یک SUV که 2.4 تن وزن دارد! بنتلی این خودرو را با یک موتور V8 نیز عرضه می کند. نسخه V8 با اینکه از W12 ضعیفتر است ولی خودرو اسپرت تری محسوب می شود. قدرت موتور V8 542 اسب بخار و گشتاور آن 770 نیوتن متر است که برای رساندن این خودرو به 290 کیلومتر در ساعت کافی است.

13 – بی ام و X5 M
بی ام و X5 M

بی ام و X5 M

قیمت مدل پایه: 101.700 دلار
قدرت: 567 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.1 ثانیه
مطمئنا X5 xDrive50i خودروی بسیار سریعی است و قیمت آن نیز ارزانتر از X5 M است ولی اگر واقعا دنبال یک SUV اسپرت با آرم بی ام و هستید، X5 M یک گزینه عالی است. این خودرو از نظر فنی مشابه X6 M است و به همین دلیل خودروی بسیار سریع و توانمندی است و جذابیت بسیار بالایی دارد. به سختی می توان یک SUV با لذت و هیجان رانندگی بیشتر نسبت به این خودرو پیدا کرد. بی ام و X5 M به صورت استاندارد مجهز به سیستم 4 چرخ محرک و گیربکس 8 دنده اتوماتیک M Sport است که عملکردی در حد خودروهای اسپرت رده بالا برای آن به ارمغان می آورند.

14 – لامبورگینی اوروس
لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس

قیمت مدل پایه: بیش از 200.000 دلار
قدرت: 641 اسب بخار
حداکثر سرعت: 305 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 3.5 ثانیه (یا حتی سریعتر!)
از زمانی که لامبورگینی مدل مفهومی اوروس را در سال 2012 معرفی کرد منتظر ورود این خودرو بودیم و جالب اینجاست که نسخه تولیدی اوروس بسیار شبیه مدل مفهومی آن است. اوروس با ورود خود نوآوری هایی را برای لامبورگینی رقم زد. موتور اوروس 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو است. اوروس بر اساس پلتفرم MLB آئودی ساخته می شود و از تمام پیشرفته ترین تجهیزاتی که فولکس واگن در محصولات خود ارائه می کند برخوردار است. بنابراین یک موتور 641 اسبی، سیستم 4 چرخ محرک، بدنه شیک و زیبا و انبوهی از اجزای فنی لامبورگینی برای افزایش سرعت و عملکرد، این خودرو را به سریعترین SUV جهان تبدیل کرده اند. هنوز در مورد قیمت اوروس در امریکا چیزی اعلام نشده ولی مطمئنا بیش از 200 هزار دلار خواهد بود.

15 – جیپ گرند چروکی ترک هاک
جیپ گرند چروکی ترک هاک

جیپ گرند چروکی ترک هاک

قیمت مدل پایه: بیش از 85.900 دلار
قدرت: 707 اسب بخار
حداکثر سرعت: 290 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 3.5 ثانیه
لامبورگینی اوروس نقطه اوج یک SUV اسپرت است و جیپ گرند چروکی ترک هاک خودرویی تقریبا در همین حد سریع ولی مخصوص افرادی است که بودجه کمتری دارند. این خودرو سریع و قدرتمند است و شاید بتوان گفت پیشرفته هم هست. جیپ با نصب موتور هلکت در اتاق گرند چروکی این خودرو را به وجود آورد. این موتور 707 اسب بخار قدرت و 874 نیوتن متر گشتاور دارد. با اینکه لامبورگینی اوروس سریعترین SUV جهان است ولی جیپ گرند چروکی ترک هاک قویترین SUV دنیاست.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/14
لامبورگینی ا.روس از همشون خفن تره
1397/3/14
فقط اوروس
1397/3/15
پورشه کاین زیبا جسور قدرتمند قیمت از بقیه ارزونتر اما با قدرت
1397/3/15
فقط کاین و بنتلی