موضوعات داغ

شوخی جالب ریماک با ریچارد هموند در محصول جدید خود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با شروع بکار جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس در روزهای گذشته، شرکت خودروسازی ریماک همانطور که وعده داده بود هایپرکار جدید خود را تحت عنوان "C Two" رونمایی کرد که جزییات آن را مورد بررسی قرار دادیم، اما این خودرو یک ویژگی جالب دارد و آن هم شوخی جالب ریماک با مجری محبوب برنامه گرند تور، یعنی "ریچارد هموند" است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
اگر به خاطر داشته باشید، در جریان فیلم برداری فصل دوم برنامه "گرند تور" در ماه‌های گذشته، ریچارد هموند با خودروی "ریماک کانسپت- وان" تصادف کرد و چند ماه در بیمارستان بستری شد. ولی خوشبختانه قبل از اینکه هایپرکار تمام الکتریکی "ریماک کانسپت- وان" دچار آتش سوزی شود، گروه‌های امدادی موفق به خروج "ریچارد هموند" و انتقال آن به بیمارستان شدند. همانطور که گفته شد، بعد از آتش سوزی هایپرکار تمام الکتریکی "ریماک کانسپت- وان" به طور کامل نابود و شرکت خودروسازی "ریماک" این اتفاق را یک ضرر بسیار بزرگ معرفی کرد، زیرا تنها 10 نسخه از این خودرو تولید شده است که یکی از آنان به طور کامل از بین رفت.

ریماک C Two

ریماک C Two


حال در این بین شرکت خودروسازی "ریماک" در محصول جدید خود، یک کپسول آتشنشانی تعبیه کرده است که بر روی بند چرمی آن برای نگهداری، عبارت جالب "در صورت صعود از تپه، آتش خاموش شود" قید شده است که به طور مستقیم، به تصادف ریچارد هموند با خودروی "ریماک کانسپت- وان" اشاره دارد.
بعد از شوخی جالب ریماک، ریچارد هموند اعلام کرد که "من بسیار خوشحال هستم و همیشه می‌خواستم که یک تاثیر واقعی در طراحی خودرو داشته باشم که حالا به این هدف رسیده‌ام".

ریماک C Two

ریماک C Two


به بهانه شوخی جالب ریماک با ریچارد هموند، جهت یادآوری بد نیست بدانید که هایپرکار جدید شرکت خودروسازی ریماک که تحت عنوان "C Two" در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شده است، در ظاهر خود تفاوت‌های زیادی با خودروی "کانسپت وان" داشته و حالا از یک طراحی تهاجمی سود می‌برد که باعث جذابیت بهتر و همچنین آیرودینامیک بالاتر اتومبیل شده است. این خودرو از سوی ریماک باتری‌های جدید و قدرتمند 120 کیلووات ساعت از نوع "لیتیوم منگنز نیکل" دریافت کرده است که با سود جستن از 6960 سلول در مجموعه، می‌تواند سقف حرکت 650 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری‌ها داشته باشد، هرچند پس از اتمام شارژ باتری، می‌توان با استفاده از شارژهای سریع 250 کیلووات ساعت در عرض کمتر از 30 دقیقه، حدود 80 درصد از باتری‌های اتومبیل را شارژ کرد.

ریماک C Two

ریماک C Two


این خودرو در ابعاد خود با طول 4750 میلی متر، عرض 1986 میلی متر، ارتفاع 1208 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2745 میلی متر ساخته شده است که با در نظر گرفتن مجموعه باتری‌های بزرگ اتومبیل، به حداقل وزن خشک 1950 کیلوگرمی رسیده است که برای تحرک آن در سریع‌ترین حالت ممکن، از موتورهای الکتریکی با حداکثر قدرت 1914 اسب بخاری استفاده شده است که با ارسال این نیرو به صورت خطی، حداقل شتاب 1.97 ثانیه، شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت حدودا 11.8 ثانیه و همچنین سقف سرعت 412 کیلومتر بر ساعت بدست آمده است که می‌تواند یک تهدید جدی برای خودروسازان جهانی، بویژه خودروسازان مدعی همچون بوگاتی، هنسی، کونیگ زگ و... باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/21
اگه اینا خودرو طراحی میکنن پس سایپا و ایرانخودرو دارن دقیقا چه غلطی میکنن؟
ته افتخارمون اینه که رینگ اسپورت گذاشتن روی ساینا!!!!!!!!!!
1396/12/21
مدتیه بعضی چیزارو خیلی با تأخیر مزارین و خیلی خبر تکراری روزهای قبل رو میخونیم