موضوعات داغ

پورشه کراس توریسمو، خودروی الکتریکی با فضای بیشتر

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از خودروهای مورد انتظار بازار، بدون شک پورشه سدان تمام الکتریکی خواهد بود که همچنان در حال توسعه بوده و انتظار می‌رود حداقل تا سال آینده میلادی وارد بازار شود. به طور دقیق‌تر تابستان سال گذشته، یکی از مهندسان پورشه در مصاحبه با مجلات خودرویی اعلام کرد که شرکت پورشه با جدیت تمام مراحل طراحی و توسعه خودروی کاملا الکتریکی خود یعنی " Mission E" را پشت سرمی‌گذارد تا در سال 2019 یا 2020 میلادی به بازار عرضه شود. اما حالا قبل از اینکه خودروی جدید پورشه وارد بازار شود، نسخه جدید آن در قامت یک خودروی کراس اوور تحت عنوان "کراس توریسمو" رونمایی شده است تا شرکت خودروسازی پورشه خانواده الکتریکی خود را گسترش دهد.

پورشه ماموریت E کراس توریسمو

پورشه ماموریت E کراس توریسمو


برای طراحی و ساخت نسخه کانسپت "کراس توریسمو"، گفته می‌شود که شرکت سازنده طول کلی 4.95 متری در نظر گرفته و همچنین در بخش فنی اتومبیل، مجموعه باتری‌های 800 ولتی پیش بینی کرده است که با یکبار شارژ کامل خود می‌تواند تا حداکثر 500 کیلومتر در شرایط استاندارد جاده شارژدهی داشته باشد. بعد از خالی شدن باتری‌های اتومبیل هم جای نگرانی وجود ندارد، زیرا پورشه ادعا می‌کند که با استفاده از شارژرهای سریع، می‌توان حدود 80 درصد از باتری‌های اتومبیل را با صرف تنها 15 دقیقه شارژر کرد تا مشتریان از بابت شارژ باتری آسوده خاطر باشد.

پورشه ماموریت E کراس توریسمو

پورشه ماموریت E کراس توریسمو


در قدم بعدی، به سیستم‌های محرک و موتورهای الکتریکی اتومبیل خواهیم رسید که شرکت خودروسازی پورشه از 2 موتور الکتریکی با قدرت 590 اسب بخاری استفاده کرده است. این سیستم محرک و یا حتی مجموعه باتری‌های اتومبیل که در پاراگراف قبلی مورد بررسی قرار دادیم، دقیقا همان سیستم محرک مورد استفاده بر روی سدان پورشه "ماموریت E" خواهد بود که حالا با هدایت نیروی 590 اسب بخاری آن به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، به حداقل شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه و یا حداقل شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت کمتر از 12 ثانیه خواهیم رسید، هرچند این اعداد موقتی بوده و شرکت خودروسازی پورشه اعلام کرده است که قادر به تغییر این ارقام به میزان دلخواه خواهد بود که بستگی به شرایط بازار و خودروهای رقیب دارد، ولی فعلا سیستم محرک نسخه سدان "ماموریت E" مناسب خواهد بود.

پورشه ماموریت E کراس توریسمو

پورشه ماموریت E کراس توریسمو


در ادامه باتوجه به مقاله‌های قبلی، بد نیست بدانید که شرکت خودروسازی پورشه برای طراحی و ساخت خودروی جدید "ماموریت E" و همچنین کارخانه مخصوص برای تولید آن، حدود 700 میلیون یورو یا به عبارتی دیگر چیزی بیش از 830 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است که با ساخت و راه اندازی آن، می‌تواند 1400 کارمند و کارگر جدید به زیرمجموعه خود اضاف کند. هرچند این 700 میلیون یورو برای ساخت کارخانه جدید برای مونتاژ و همچنین یک کارخانه جدید برای تولید قطعات خودرو و سیستم محرک آن خواهد بود. هرچند حالا با اضافه شدن خودروی جدید "کراس توریسمو" که پیش بینی می‌شود تا سال 2021 میلادی راه اندازی شود، این ظرفیت بیشتر از قبل خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد